Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 15:04:25
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
Vandaag om 15:03:37
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:58:39
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:50:31
Opstelbaan door meesterpaul
Vandaag om 14:43:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:41:05
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Herb73
Vandaag om 14:30:49
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door KNed
Vandaag om 14:27:30
Dat overkomt mij niet. door wob
Vandaag om 14:14:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:10:59
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door wob
Vandaag om 14:09:20
The Summer of 69 door Gert Arkema
Vandaag om 13:08:55
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:45:45
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Sven
Vandaag om 12:45:16
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 12:30:05
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Vonkentrekker
Vandaag om 11:38:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:23:08
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Eric v C
Vandaag om 11:19:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:10:01
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 10:50:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:47:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:41:32
RTM in 0m door BartvD
Vandaag om 10:26:53
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door bask185
Vandaag om 10:20:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:44:52
Dönsdorfer Bauberichte door spoorzeven
Vandaag om 09:41:18
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:38:37
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 09:04:54
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door BartvD
Vandaag om 08:49:53
Ronald doet de Fork Challenge! door tothebeach
Vandaag om 07:58:49
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 86403 keer)

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 428
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #210 Gepost op: 19 November 2020, 16:55:14 »
Grafische blunder... zo zou ik het omschrijven ;D
Met een paar kleine wijzigingen is er best wat van te maken...
Eddy

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #211 Gepost op: 19 November 2020, 16:57:35 »
Zoals wat dan?

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #212 Gepost op: 19 November 2020, 19:51:27 »
Zoals bijvoorbeeld het hele geheel?? Ziet er niet uit  :-X :-X
Groeten Joop, machinist Lls

Bennie66

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #213 Gepost op: 19 November 2020, 20:10:35 »
Vind wel wat hebben, eens weer wat anders dan die blauwe banen ....... zal alleen die deurenpartijen wit maken , steekt mooi af bij NS vignet.

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1202
    • Modelspoor Design
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #214 Gepost op: 19 November 2020, 20:47:15 »
Zo fel zijn die lampen niet hoor.
Bij FLIRT en SNG wel, maar hoe ouder hoe slechter.

Mijn telefoon geeft meer licht dan bijvoorbeeld een SGM  ;D

Dan moet je bij de SNG wel de felste stand van de 4 of 5 mogelijkheden kiezen :p
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4415
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #215 Gepost op: 20 November 2020, 00:37:34 »
Maakt niet uit, de mogelijkheid is er
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 428
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #216 Gepost op: 20 November 2020, 05:25:34 »
Zoals wat dan?
In ieder geval niet het logo afsnijden, en de kop is ook veel te donker.
Voor het logo zou het niet eens gek zijn het wit over het blauw gewoon door te tekenen ipv afsnijden.
Eddy

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2021
  • A-C
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #217 Gepost op: 20 November 2020, 17:31:53 »
Zwart logo links naast de achterste deur, en dan een stuk kleiner  :angel:
Dat wit op geel zie je toch niet, zeker als de zon erop staat en dan met 140 km/u

Verder vind ik het wel wat hebben  (y)

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #218 Gepost op: 20 November 2020, 20:34:58 »
Ik vind hem wel mooi geworden, lekker fris en moderne jas.

Wellicht hadden ze wel beter een blauwe lijn kunnen trekken om het logo, zodat de overgang van wit naar geel een beter contrast geeft en dan het wit door laten lopen in het blauw en het logo compleet afbeelden. Nu valt het een beetje weg vind ik.

Het wit is natuurlijk van de sprinters afgeleid, dat zijn nu eenmaal de "nieuwe" NS kleuren. Zwart vind ik daar niet bij passen. Een mooi blauw lijntje om het logo af te bakenen was voldoende geweest.
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #219 Gepost op: 20 November 2020, 20:37:43 »
Wie zegt dat de sprinters in hun huidige kleurstelling blijven?

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #220 Gepost op: 20 November 2020, 20:41:06 »
Denk wel dat NS hoofdzakelijk deze 3 kleuren blijft gebruiken. Hoe een en ander toegepast gaat worden zullen we dan wel weer zien  ;)
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #221 Gepost op: 21 November 2020, 02:01:37 »
KLM vindt de oude kleuren kennelijk ook mooier dan die van na de revisie, aldus hun persfoto bij een artikel op luchtvaartnieuws.nl.

Bij het artikel op KLM.nl kun je de afbeelding ook in hoge resolutie downloaden als je dat leuk vindt (als wallpaper of zo).
Oeps!

Rob Bennis

  • Stroomlijners, mijn favorieten
  • Offline Offline
  • Berichten: 1139
    • Mijn YouTube filmpjes
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #222 Gepost op: 29 November 2020, 14:07:54 »
Ik was vandaag wat foto's aan het opschonen in mijn cloud en kwam ik deze tegen.

Ik heb deze gemaakt in oktober 2018 op de Dutch Design week op het universiteits terrein (Klokplein) in Eindhoven. In deze week presenteren diverse studenten hun afstudeer projecten. Maar er waren ook stands van diverse bedrijven die hun innovatieve ontwikkelingen lieten zien waaronder de NS. Wat je ziet is het studiemodel wat is gebruikt voor de interieurs van de nieuwe Intercity treinstellen. Als ik naar de buitenkant kijk zie ik het kleurenschema dat nu wordt toegepast op revisie VIRM stellen. Het is vrijwel ongewijzigd toegepast.



Daarnaast vind ik het wel een hele blits ontwerp. Is de nieuwe ICNG echt wel een beetje boel saai.

Rob
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis

YouTube
Mat 46
Mat 40

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #223 Gepost op: 29 November 2020, 15:24:12 »
Er valt me aan dat model wel meer op.
Een ICNG achtig uiterlijk met dubbeldekker wagons er achter  :o ???
Ook een plan voor de toekomst van NS ??
(maar goed ik dwaal af van het topic hiermee ;) )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #224 Gepost op: 29 November 2020, 15:52:01 »
NS heeft in de aanbesteding van DDNG (opvolger DDZ en misschien meer) dat ze een trein willen die bestaat uit een combinatie van enkeldeks bak(ken) en dubbeldeks bakken.