Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 23:14:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:00:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 22:56:09
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 22:55:47
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Vislijn
Vandaag om 22:44:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:33:59
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:20:54
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 22:19:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 22:18:52
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 22:16:25
Modelbaan Beltheim. door Frank 123
Vandaag om 22:13:45
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door reinderlf
Vandaag om 22:12:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 21:49:33
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door MOVisser
Vandaag om 21:37:54
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 21:30:30
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door ArjanB
Vandaag om 21:22:50
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Silvolde
Vandaag om 19:43:08
NS Mat 35 Maple Leaf door Railpassie
Vandaag om 19:41:48
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 19:30:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:51:42
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 17:36:57
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door MichielB
Vandaag om 17:02:02
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door henkoia
Vandaag om 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea door Huup
Vandaag om 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 15:13:54
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door grossraumwagen
Vandaag om 15:03:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Dave.......
Vandaag om 14:31:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:17
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 88709 keer)

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 427
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #210 Gepost op: 19 November 2020, 16:55:14 »
Grafische blunder... zo zou ik het omschrijven ;D
Met een paar kleine wijzigingen is er best wat van te maken...
Eddy

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4578
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #211 Gepost op: 19 November 2020, 16:57:35 »
Zoals wat dan?

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #212 Gepost op: 19 November 2020, 19:51:27 »
Zoals bijvoorbeeld het hele geheel?? Ziet er niet uit  :-X :-X
Groeten Joop, machinist Lls

Bennie66

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #213 Gepost op: 19 November 2020, 20:10:35 »
Vind wel wat hebben, eens weer wat anders dan die blauwe banen ....... zal alleen die deurenpartijen wit maken , steekt mooi af bij NS vignet.

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
    • Modelspoor Design
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #214 Gepost op: 19 November 2020, 20:47:15 »
Zo fel zijn die lampen niet hoor.
Bij FLIRT en SNG wel, maar hoe ouder hoe slechter.

Mijn telefoon geeft meer licht dan bijvoorbeeld een SGM  ;D

Dan moet je bij de SNG wel de felste stand van de 4 of 5 mogelijkheden kiezen :p
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4471
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #215 Gepost op: 20 November 2020, 00:37:34 »
Maakt niet uit, de mogelijkheid is er
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 427
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #216 Gepost op: 20 November 2020, 05:25:34 »
Zoals wat dan?
In ieder geval niet het logo afsnijden, en de kop is ook veel te donker.
Voor het logo zou het niet eens gek zijn het wit over het blauw gewoon door te tekenen ipv afsnijden.
Eddy

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2057
  • A-C
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #217 Gepost op: 20 November 2020, 17:31:53 »
Zwart logo links naast de achterste deur, en dan een stuk kleiner  :angel:
Dat wit op geel zie je toch niet, zeker als de zon erop staat en dan met 140 km/u

Verder vind ik het wel wat hebben  (y)

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #218 Gepost op: 20 November 2020, 20:34:58 »
Ik vind hem wel mooi geworden, lekker fris en moderne jas.

Wellicht hadden ze wel beter een blauwe lijn kunnen trekken om het logo, zodat de overgang van wit naar geel een beter contrast geeft en dan het wit door laten lopen in het blauw en het logo compleet afbeelden. Nu valt het een beetje weg vind ik.

Het wit is natuurlijk van de sprinters afgeleid, dat zijn nu eenmaal de "nieuwe" NS kleuren. Zwart vind ik daar niet bij passen. Een mooi blauw lijntje om het logo af te bakenen was voldoende geweest.
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4578
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #219 Gepost op: 20 November 2020, 20:37:43 »
Wie zegt dat de sprinters in hun huidige kleurstelling blijven?

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #220 Gepost op: 20 November 2020, 20:41:06 »
Denk wel dat NS hoofdzakelijk deze 3 kleuren blijft gebruiken. Hoe een en ander toegepast gaat worden zullen we dan wel weer zien  ;)
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #221 Gepost op: 21 November 2020, 02:01:37 »
KLM vindt de oude kleuren kennelijk ook mooier dan die van na de revisie, aldus hun persfoto bij een artikel op luchtvaartnieuws.nl.

Bij het artikel op KLM.nl kun je de afbeelding ook in hoge resolutie downloaden als je dat leuk vindt (als wallpaper of zo).
Oeps!

Rob Bennis

  • Stroomlijners, mijn favorieten
  • Offline Offline
  • Berichten: 1168
    • Mijn YouTube filmpjes
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #222 Gepost op: 29 November 2020, 14:07:54 »
Ik was vandaag wat foto's aan het opschonen in mijn cloud en kwam ik deze tegen.

Ik heb deze gemaakt in oktober 2018 op de Dutch Design week op het universiteits terrein (Klokplein) in Eindhoven. In deze week presenteren diverse studenten hun afstudeer projecten. Maar er waren ook stands van diverse bedrijven die hun innovatieve ontwikkelingen lieten zien waaronder de NS. Wat je ziet is het studiemodel wat is gebruikt voor de interieurs van de nieuwe Intercity treinstellen. Als ik naar de buitenkant kijk zie ik het kleurenschema dat nu wordt toegepast op revisie VIRM stellen. Het is vrijwel ongewijzigd toegepast.



Daarnaast vind ik het wel een hele blits ontwerp. Is de nieuwe ICNG echt wel een beetje boel saai.

Rob
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis

YouTube
Mat 46
Mat 40

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #223 Gepost op: 29 November 2020, 15:24:12 »
Er valt me aan dat model wel meer op.
Een ICNG achtig uiterlijk met dubbeldekker wagons er achter  :o ???
Ook een plan voor de toekomst van NS ??
(maar goed ik dwaal af van het topic hiermee ;) )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4578
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #224 Gepost op: 29 November 2020, 15:52:01 »
NS heeft in de aanbesteding van DDNG (opvolger DDZ en misschien meer) dat ze een trein willen die bestaat uit een combinatie van enkeldeks bak(ken) en dubbeldeks bakken.