Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 10:39:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 09:49:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Layne, Somewhere South. door tothebeach
Vandaag om 09:25:04
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 09:18:27
Kibri station CALW ingekort als NS station door eichddraig
Vandaag om 08:29:06
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:28:21
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
11 September 2025, 19:56:37
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
11 September 2025, 19:23:44
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 86874 keer)

Ponytail

  • Offline Offline
  • Berichten: 402
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #60 Gepost op: 23 March 2014, 08:08:35 »
DDZ vind ik anders ook zeker niet slecht qua comfort.

Bij dit Fyra VIRM ontwerp is die bult doorgetrokken tot aan de kop:


(Link naar het origineel en groter exemplaar: https://flic.kr/p/egkES4 )

Mooi! Een plaatje van een kleurenschema dat zeker niet misstaat!

En nu zoek ik nog zo'n afbeelding van nu rijdende FYRA-wagons.
Heb een spuitprojektje in gedachten... :-X

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #61 Gepost op: 23 March 2014, 10:24:18 »
Zo'n FYRA V-IRM zou ik idd wel eens zo gespoten willen zien, al was het maar als model.
Zou er haast een HSL trajectstuk diorama voor bouwen ...... ;) ;D

Mvg, Michel

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #62 Gepost op: 19 May 2015, 17:11:28 »

WeKra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1405
    • Facebook
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #63 Gepost op: 19 May 2015, 18:36:47 »
Productie bij Rivarossi al gestart?
Check ook mijn Facebook

dh3201

  • Online Online
  • Berichten: 2517
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #64 Gepost op: 20 May 2015, 14:20:11 »
De rest van dit topic ook weer even doorgelezen.
Het verschil tussen de huidige kop met een plateautje boven de cabine en de het 3D plaatje van Mitchell met doorgetrokken dak, deed mij gelijk denken aan het dak van de eerste generatie TGV (PSE?) en de latere (Reséau?).
Nog even los van het feit dat het plateautje voor de nodige antennes nodig is, oogt het doorgetrokken dak best wel strak!
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #65 Gepost op: 30 December 2015, 11:48:35 »
Hoi,

Oud topic :-)
Is er eigenlijk al meer bekend over de modernisering?

Ben toch wel benieuwd!

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #66 Gepost op: 30 December 2015, 11:52:24 »
NS heeft aangekondigd "niet noodzakelijk onderhoud" aan treinen uit te stellen.

Het zou me niets verbazen als daarmee ook de modernisering van het VIRM wordt bedoeld.

groeten Simon
Heußenstein : HO, DB 1957

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #67 Gepost op: 30 December 2015, 12:05:33 »
Wat ik bij ons in de wandelgangen begrijp is dat de modernisering inderdaad wordt uitgesteld.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #68 Gepost op: 30 December 2015, 12:45:33 »
He, wat jammer  :-[
Bedankt voor de info!

Zullen we dus nog een tijdje moeten wachten en hopen op een gestroomlijnde versie  8)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #69 Gepost op: 30 December 2015, 14:04:56 »
Wat ik bij ons in de wandelgangen begrijp is dat de modernisering inderdaad wordt uitgesteld.
Klopt. Tot september 2016 werd er van de week gezegd op het werk. Dit om de treinen zoveel mogelijk op sterkte te laten rijden. Maar nu doet zich weer een ander fenomeen voor (NS doet het nooit goed) De 94xx en 86xx zijn niet meer van deze tijd, wordt er gezegd..... ::) ???
Groeten Joop, machinist Lls

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4536
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #70 Gepost op: 30 December 2015, 14:15:07 »
hoe staat het dan met proefstam?

is die al bijna klaar?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #71 Gepost op: 30 December 2015, 16:33:23 »
Dat ze niet meer van deze tijd zijn, onderkent NS impliciet door de stellen te willen moderniseren.

Dat NS nu niet moderniseert, is een voorzienbaar en rechtstreeks gevolg van alle heisa rondom het zitplaatsentekort.

Zelf lijkt het me aannemelijk dat de modernisering wordt uitgesteld, tot het moment dat DDZ niet meer nodig is voor de sprinterseries.

Heußenstein : HO, DB 1957

dh3201

  • Online Online
  • Berichten: 2517
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #72 Gepost op: 30 December 2015, 19:56:44 »
Misschien dan toch maar Mat'64 nog langer in dienst houden zodat de niet meer van deze tijd zijnde VIRM's aan de kant kunnen worden gezet  ;D ;D ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #73 Gepost op: 31 December 2015, 01:46:35 »
Zitplaatsen, ramen, toiletten, klimaatbeheersing, OBIS, WiFi, ik zou niet weten waarom ze niet van deze tijd zijn? ??? Het enige wat er niet aan deugt zijn de rijeigenschappen, maar die veranderen toch niet, revisie of niet.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2274
    • Biesje.nl
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #74 Gepost op: 31 December 2015, 02:30:48 »
Het zinnetje 'is niet meer van deze tijd' is voornamelijk iets wat managers of andere hoge piefen in een bedrijf zeggen. De consument kan het niet schelen dat de interieur kleurtjes uit de mode zijn. die willen gewoon van A naar B zonder gedonder. Ik moest ook verhuizen omdat het flatgebouw waar ik woonde niet meer 'van deze tijd' was. Dan zou je denken dat ik zelf nog emmertjes water moest halen op klompen en kolen moest scheppen om 's winters niet te bevriezen. Maar het was een flat met centrale verwarming en alles geïsoleerd en zo. Nee hoor, plat met die handel want 8 jaar op een wachtlijst om een flat te huren in Amsterdam is nog niet lang genoeg. Niet van deze tijd... (ja, ik ben een beetje frusty maar woon lekker ergens anders nu :P @#$% managers)

Wie bepaalt dat iets niet meer van deze tijd is? Zat laatst nog in zo'n 'ouderwetsch' ding. Je drukt op een knopje, deur gaat open, je stapt in en zoekt een stoel op die redelijk schoon is en niet naar urine stinkt en wacht tot je op de plaats van bestemming bent. Werkte prima naar mijn mening. Lekker laten rijden zo en pas met miljoenen gaan smijten voor nieuwe interieur kleurtjes en zo als de reizigers geen prijsverhogingen meer voor hun snufferd krijgen :P . Vroeger was de directeur van de spoorwegen zelf ook een spoorman en op zijn minst technisch onderlegd zodat deze wist hoe je een trein moet laten rijden. Nu komt er een manager te zitten die voorheen (bij wijze van spreken) baas was van een kaasveiling of leider was van een vogelverschrikker vakbond, en die gaat wel even beslissen wat er moet gebeuren. 

Hmm, misschien ben ik wat kribbig na een dag opruimen en schoonmaken, ik ga maar even lekker slapen :P

Prettige jaarwisseling en groeten en zo!

Robert