Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 85847 keer)

Ponytail

  • Offline Offline
  • Berichten: 402
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #60 Gepost op: 23 March 2014, 08:08:35 »
DDZ vind ik anders ook zeker niet slecht qua comfort.

Bij dit Fyra VIRM ontwerp is die bult doorgetrokken tot aan de kop:


(Link naar het origineel en groter exemplaar: https://flic.kr/p/egkES4 )

Mooi! Een plaatje van een kleurenschema dat zeker niet misstaat!

En nu zoek ik nog zo'n afbeelding van nu rijdende FYRA-wagons.
Heb een spuitprojektje in gedachten... :-X

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #61 Gepost op: 23 March 2014, 10:24:18 »
Zo'n FYRA V-IRM zou ik idd wel eens zo gespoten willen zien, al was het maar als model.
Zou er haast een HSL trajectstuk diorama voor bouwen ...... ;) ;D

Mvg, Michel

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
    • SpoorObjecten
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #62 Gepost op: 19 May 2015, 17:11:28 »

WeKra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
    • Facebook
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #63 Gepost op: 19 May 2015, 18:36:47 »
Productie bij Rivarossi al gestart?
Check ook mijn Facebook

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #64 Gepost op: 20 May 2015, 14:20:11 »
De rest van dit topic ook weer even doorgelezen.
Het verschil tussen de huidige kop met een plateautje boven de cabine en de het 3D plaatje van Mitchell met doorgetrokken dak, deed mij gelijk denken aan het dak van de eerste generatie TGV (PSE?) en de latere (Reséau?).
Nog even los van het feit dat het plateautje voor de nodige antennes nodig is, oogt het doorgetrokken dak best wel strak!
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
    • SpoorObjecten
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #65 Gepost op: 30 December 2015, 11:48:35 »
Hoi,

Oud topic :-)
Is er eigenlijk al meer bekend over de modernisering?

Ben toch wel benieuwd!

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #66 Gepost op: 30 December 2015, 11:52:24 »
NS heeft aangekondigd "niet noodzakelijk onderhoud" aan treinen uit te stellen.

Het zou me niets verbazen als daarmee ook de modernisering van het VIRM wordt bedoeld.

groeten Simon
Heußenstein : HO, DB 1957

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #67 Gepost op: 30 December 2015, 12:05:33 »
Wat ik bij ons in de wandelgangen begrijp is dat de modernisering inderdaad wordt uitgesteld.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
    • SpoorObjecten
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #68 Gepost op: 30 December 2015, 12:45:33 »
He, wat jammer  :-[
Bedankt voor de info!

Zullen we dus nog een tijdje moeten wachten en hopen op een gestroomlijnde versie  8)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #69 Gepost op: 30 December 2015, 14:04:56 »
Wat ik bij ons in de wandelgangen begrijp is dat de modernisering inderdaad wordt uitgesteld.
Klopt. Tot september 2016 werd er van de week gezegd op het werk. Dit om de treinen zoveel mogelijk op sterkte te laten rijden. Maar nu doet zich weer een ander fenomeen voor (NS doet het nooit goed) De 94xx en 86xx zijn niet meer van deze tijd, wordt er gezegd..... ::) ???
Groeten Joop, machinist Lls

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #70 Gepost op: 30 December 2015, 14:15:07 »
hoe staat het dan met proefstam?

is die al bijna klaar?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #71 Gepost op: 30 December 2015, 16:33:23 »
Dat ze niet meer van deze tijd zijn, onderkent NS impliciet door de stellen te willen moderniseren.

Dat NS nu niet moderniseert, is een voorzienbaar en rechtstreeks gevolg van alle heisa rondom het zitplaatsentekort.

Zelf lijkt het me aannemelijk dat de modernisering wordt uitgesteld, tot het moment dat DDZ niet meer nodig is voor de sprinterseries.

Heußenstein : HO, DB 1957

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #72 Gepost op: 30 December 2015, 19:56:44 »
Misschien dan toch maar Mat'64 nog langer in dienst houden zodat de niet meer van deze tijd zijnde VIRM's aan de kant kunnen worden gezet  ;D ;D ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #73 Gepost op: 31 December 2015, 01:46:35 »
Zitplaatsen, ramen, toiletten, klimaatbeheersing, OBIS, WiFi, ik zou niet weten waarom ze niet van deze tijd zijn? ??? Het enige wat er niet aan deugt zijn de rijeigenschappen, maar die veranderen toch niet, revisie of niet.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2265
    • Biesje.nl
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #74 Gepost op: 31 December 2015, 02:30:48 »
Het zinnetje 'is niet meer van deze tijd' is voornamelijk iets wat managers of andere hoge piefen in een bedrijf zeggen. De consument kan het niet schelen dat de interieur kleurtjes uit de mode zijn. die willen gewoon van A naar B zonder gedonder. Ik moest ook verhuizen omdat het flatgebouw waar ik woonde niet meer 'van deze tijd' was. Dan zou je denken dat ik zelf nog emmertjes water moest halen op klompen en kolen moest scheppen om 's winters niet te bevriezen. Maar het was een flat met centrale verwarming en alles geïsoleerd en zo. Nee hoor, plat met die handel want 8 jaar op een wachtlijst om een flat te huren in Amsterdam is nog niet lang genoeg. Niet van deze tijd... (ja, ik ben een beetje frusty maar woon lekker ergens anders nu :P @#$% managers)

Wie bepaalt dat iets niet meer van deze tijd is? Zat laatst nog in zo'n 'ouderwetsch' ding. Je drukt op een knopje, deur gaat open, je stapt in en zoekt een stoel op die redelijk schoon is en niet naar urine stinkt en wacht tot je op de plaats van bestemming bent. Werkte prima naar mijn mening. Lekker laten rijden zo en pas met miljoenen gaan smijten voor nieuwe interieur kleurtjes en zo als de reizigers geen prijsverhogingen meer voor hun snufferd krijgen :P . Vroeger was de directeur van de spoorwegen zelf ook een spoorman en op zijn minst technisch onderlegd zodat deze wist hoe je een trein moet laten rijden. Nu komt er een manager te zitten die voorheen (bij wijze van spreken) baas was van een kaasveiling of leider was van een vogelverschrikker vakbond, en die gaat wel even beslissen wat er moet gebeuren. 

Hmm, misschien ben ik wat kribbig na een dag opruimen en schoonmaken, ik ga maar even lekker slapen :P

Prettige jaarwisseling en groeten en zo!

Robert