Wat is er mis met het oudste type IRM ?Die zijn juist het meest comfortabel van het irm materieel, zowel 2e klasse als 1e klasse, het extra tussenbak 2e/1e klasse is echt een drama, die stoelen zijn keihard en goedkoop stof en als je stoel wilt verstellen moet je aan zon hendeltje onder je stoel trekken, bij de oude 1e klasse zit dat in je leuning ingebouwd. En er zijn ook V-IRM stellen geleverd in 2008/2009 dus deze stellen moeten dus in 2020 ook aangepakt zijn? wel snel na 12 jaar alweer strippen.Daarnaast kunnen we niet bezuinigen en treinen wat langer in oorspronkelijke staat laten rijden? dus een hele leven lang, alleen de verlichting en motoren verbouwen, eventueel een ander stofje op de stoelen.Mensen doen tegenwoordig langer met hun huis interieur en auto, waarom niet bij treinen Kijk maar bij de Plan V stellen, interieur is hetzelfde als 40 jaar terug alleen een ander kleur stofje erop, en de wanden zijn wat lichter gemaakt.Scheelt bergen met geld!tip : bewaar een compleet interieur van een drietje, zo kunnen we over 15/20 jaar een IRM 3tje weer terug in oorspronkelijke staat terugbrengen.Alle andere V-IRMs hebben totaal ander interieur.
Je vergeet dat het opknappen van die Plan V's in een héél andere tijd gebeurde, een tijd waarin het uurloon nog niet zo hoog was als nu en men graag mensen aan het werk hield.
Dat een contrastvlak niet verplicht is, maakt het niet minder verstandig om treinen goed zichtbaar te laten zijn voor bijvoorbeeld overwegen ed.Het is dan wel geen regekfeving meer, maar doet geen afbreuk aan een stukje eigen verantwoording.Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Afgezien van contrast, het oogt wel heel somber, bijna terug in de tijd naar het berlijns-blauw of de IC+ rijtuigen...