Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 12:41:39
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:34:27
Het Boemeltje - Electronica door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
Vandaag om 12:05:28
LS Models 2025 door spoorzeven
Vandaag om 11:26:31
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Handregelaar aan IB Basic door Ben
Vandaag om 11:05:52
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:51:37
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:02:06
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 June 2025, 12:08:20

Auteur Topic: Bad Harzwald, de bouw.  (gelezen 378482 keer)

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
Re:Bad Harzwald,de bouw.
« Reactie #330 Gepost op: 27 June 2013, 20:21:47 »
Dan wordt het tijd om er twee tientjes tegenaan te gooien en een meter of 200 te scoren. Kun je even vooruit, al zul je er ook snel genoeg achter komen dat het, als je eenmaal flink bezig bent met draden trekken, als sneeuw voor de zon verdwijnt  ;D

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Bad Harzwald,de bouw.
« Reactie #331 Gepost op: 28 June 2013, 08:02:57 »
Heb je geen oude UTP kabel, die ff strippen en je hebt draadjes zat met verschillende kleuren  (y)
Dat heb ik geloof ik nog wel ergens liggen,zal is gaan zoeken morgen.
Dat is zeker voor het testen,goed genoeg.
(miss als ik er meerdere heb,dat dat ook wel voor de permanente oplossing kan zorgen,kost niet veel geloof ik)
Tweelingsnoer ?

Groetjes

Arthur
Is ook een optie.

Dan wordt het tijd om er twee tientjes tegenaan te gooien en een meter of 200 te scoren. Kun je even vooruit, al zul je er ook snel genoeg achter komen dat het, als je eenmaal flink bezig bent met draden trekken, als sneeuw voor de zon verdwijnt  ;D
Jan dat is met alles zo toch  ;)
De poen uit je portemonnee smelt ook als sneeuw voor de zon  ;D
Ik zal wel kijken wat de oplossing voor dit "probleem" gaat worden.
In ieder geval de beurs morgen maar is even bezoeken voor een stel andere zaken die nog nodig zijn.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

tijgernootje

• Offline Offline
Re: Bad Harzwald,de bouw.
« Reactie #332 Gepost op: 30 June 2013, 17:51:10 »
Sommige van de volgers van dit draadje,zullen dit bericht als "schokkend" ervaren.
Maar ik kap ermee om hier nog verdere vorderingen te plaatsen.
De tijd die ik erin steek en de reacties die terug komen ,rechtvaardigen het voortbestaan van dit draadje niet meer.
Degene die me hebben geholpen,zullen t.z.t. wel weer,is van de "voortgang" te zien krijgen.
Maar ik ben momenteel van mening,dat het me niet brengt wat ik er van verwacht had.
Met vr gr

Floris

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #333 Gepost op: 30 June 2013, 18:06:57 »
Hallo Floris,

Het aantal reacties wil niet zeggen dat men niet leest.... Je bouwdraadje heeft al bijna 13500 pageviews !
Ik zie zelf in mijn draadje ook. Vind ik helemaal niet erg, het is al leuk om te posten en dat men het leest.
Daarbij heb ik voor mezelf een soort bouwverslag gedurende het prutsen, is ook wat waard !

Groeten,

Ferry

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #334 Gepost op: 30 June 2013, 18:19:45 »
Me dunkt! In drie-en een halve maand 13500 x gelezen.
Das alleen maar mooi Floris. Ik heb ook liever veel kijkers
dan veel onzinnige reacties. Enne, je bouwt voor jezelf.
Dus daar ligt ook je verwachtings patroon..
Mvh Steef

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #335 Gepost op: 30 June 2013, 18:21:32 »
Hoi Floris,

het is maar net wat je van je eigen draadje verwacht. Het draadje "Project 083 etc" ben ik destijds gestart omdat ik dat een leuke manier vond om voor mezelf een soort verslag bij te houden en daarnaast anderen de gelegenheid te geven om "over m'n schouder" mee te kijken en eventueel kritiek te leveren.  Bij uitblijven van het laatste ga ik er van uit dat ik op de goede weg zit, niet dat niemand het de moeite waard vindt om te reageren.
Nogmaals uitgaande van mezelf: er zijn vele draadjes in dit forum die ik de moeite waard vind om te volgen, maar dat houdt niet in dat ik elke keer dat ik het desbetreffende draadje aanklik ook commentaar ga geven.
Jouw draadje is ook zoiets wat ik de moeite van het volgen waard vind, leuk om te zien hoe je bepaalde oplossingen bedenkt. Maar om dat nou elke keer, na elke nieuwe update, te verkondigen... ik weet niet of je daar veel aan zou hebben. Zelf zit ik daar niet zozeer op te wachten.....

Groet,
Jan

jerrytrein

• Offline Offline
« Reactie #336 Gepost op: 30 June 2013, 18:57:02 »
Neem mij
ik lees heeeel veel
Reageren doe ik zelden
ik vind het leuker om een verslag t volgen en af en toe eens een reactie (ergens) platsen
en voor je draadjes
Ga naar een auto shop ofgroothandel
En vraag naar de prijs van een rol speaker draad

gvandersel

• HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
« Reactie #337 Gepost op: 30 June 2013, 20:14:53 »
Floris gewoon blijven typen. Lezers tonen belangstelling en daar heb jij niet over te klagen. Dat ze niet meteen op de antwoord knop drukken vind ik persoonlijk verstandig. 6000 keer mooi is ook vervelend.
Blijf schrijven hier (en reageren in andere draadjes als je dat wilt) maar ga vooral door met de modelbaan.

Groet,

Gerard van der Sel.

PS. Draden trekken is het vervelendste van het geheel. Jij zit net in die fase, dus even doorbijten (niet de draden  ;D ;D).
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #338 Gepost op: 30 June 2013, 20:29:49 »
Hey Floris, als het van het aantal commentaren gaat afhangen haak ik ook af  ;)......gewoon lekker door doen. Jammer genoeg kom ik wat tijd te kort de laatste maanden maar wil af en toe wel weer 's wat zeiken  ;) ;D

Chris80

• Offline Offline
    • Zeedoorn
« Reactie #339 Gepost op: 30 June 2013, 20:52:12 »
Ik sluit me aan bij bovenstaande antwoorden.

Even voor mijn beeldvorming, wat was jou verwachting dan bij het openen van dit draadje?

Groet,
Chris

PW100

• Offline Offline
    • Mijn H0 baan
« Reactie #340 Gepost op: 30 June 2013, 23:20:33 »
Hallo Floris,

Jij kent mij niet, ik ken jou niet. Maar als ik dit draadje tegenkom in de rij "ongelezen berichten" dan open ik jouw draadje elke keer weer opnieuw. Ik heb nog niet eerder gereageerd in jouw draadje, maar geniet elke keer weer opnieuw van je werk (y)
Ik ben zelf een (zeer) onervaren beginner en kan bij je nieuwe updates dus niet veel toevoegen aan datgene dat jij zelf al gemeld hebt, of wat anderen al geschreven hebben.
Om elke keer alleen maar complimenten te geven (die je in mijn bescheiden ogen dubbel en dwars verdient!) en het forum te vervuilen met smileys, zonder verder iets constructiefs toe te voegen, is niet mijn ding.

Ik hoop dat je je, mede met deze bescheiden bijdrage mijnerzijds, toch laat overtuigen ons liefhebbers met enige regelmaat deel te laten zijn in je prachtige vorderingen, al is het maar een maal per maand.

(y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)
Voldoende smileys voor de rest van het jaar . . . ?

Met vriendelijke groeten,
Harm

Zoedelaar

• Offline Offline
  • Den Zoedel; modeltramstad
« Reactie #341 Gepost op: 30 June 2013, 23:36:11 »
Afgelopen weken ben ik net 2 draadjes hier op Benelux gaan volgen; Meerdam en jouw kunstwerken Floris. Vandaag krijg ik van jullie beiden te horen dat jullie ermee stoppen  >:( Jij niet met bouwen maar met de voortgang te beschrijven. En dat is jammer!
Ik kan heel goed begrijpen dat feedback ontvangen (ook complimenten) leerzaam kan zijn en dat dat voor jou het draadje levendig houdt. Ik betrap mij er zelf ook op dat ik het steeds leuker ga vinden als er op mijn updates van Den Zoedel gereageerd wordt. Maar feit is at veel lezers niet reageren terwijl ze wel heel erg van jouw bouw genieten.
Zelf ben ik ook in ontwikkeling en zou ik meer van de kennis en kunde van andere bouwers kunnen gebruik maken. Toch doe ik het onvoldoende. Helaas voel ik mij nog niet zo goed om verbetersuggesties te doen aan een meer ervaren bouwer. Maar dat doet niets aan het feit af dat ik veel plezier beleef aan het lezen van jouw draadje.
Ik hoop dan ook dat je doorgaat met schrijven, al is dan maar met een lagere frequentie.

Olafs groeten uit Den Zoedel!
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #342 Gepost op: 01 July 2013, 04:00:28 »
Hoi Floris,

Gewoon doorgaan met updates hier op bnls, ook ik heb een tijdje het gevoel gehad dat ik het voor nop updates zat te maken.
En als ik jou views zie dan doe je het helemaal niet slecht, beter zelfs dan Bas en mij.

Je hoopt altijd op wat feedback, dat geeft juist de energie om veder te bouwen en dan komt het niet, soms vraag je wat en krijgt tig reacties of je plaatst een paar foto's en het is och en aa.

mvg Evert en Bas.

tijgernootje

• Offline Offline
« Reactie #343 Gepost op: 01 July 2013, 08:35:45 »
Daarbij heb ik voor mezelf een soort bouwverslag gedurende het prutsen, is ook wat waard !
Enne, je bouwt voor jezelf.
Dus daar ligt ook je verwachtings patroon..
het is maar net wat je van je eigen draadje verwacht.
Jouw draadje is ook zoiets wat ik de moeite van het volgen waard vind, leuk om te zien hoe je bepaalde oplossingen bedenkt.
Floris gewoon blijven typen. Lezers tonen belangstelling en daar heb jij niet over te klagen. Blijf schrijven hier (en reageren in andere draadjes als je dat wilt) maar ga vooral door met de modelbaan.

PS. Draden trekken is het vervelendste van het geheel. Jij zit net in die fase, dus even doorbijten (niet de draden  ;D ;D).
Hey Floris, als het van het aantal commentaren gaat afhangen haak ik ook af  ;)......gewoon lekker door doen. Jammer genoeg kom ik wat tijd te kort de laatste maanden maar wil af en toe wel weer 's wat zeiken  ;) ;D
Even voor mijn beeldvorming, wat was jou verwachting dan bij het openen van dit draadje?

Allereerst bednkt voor de vele reacties.
(ook degene die hier geen citaat zien van hun reactie)
Voor een groot deel van de citaten die ik heb meegepakt in deze reactie,staat wel wat,waar het me om gaat.
Voor het grootste deel is dit draadje een soort van bouwverslag wat mezelf helpt om te zien wat ik tot zover heb gedaan.
Dat het gelezen wordt/werd is me duidelijk,dat is idd te zien aan dat tellertje.
(toch een handig ding  ;D )
Maar het gaat hier al een tijd erg langzaam en dat is voor mij een grote frustratie.
Zeker omdat je hier een draadje hebt wat bij vele een verwachting schept dat er regelmatig een update moet wezen.
(zo voel ik dat zelf,raar of niet,maar dat is nou eenmaal het gevoel)
Om van die frustratie af te komen en hopelijk weer is wat in eigen tempo(voor zover van toepassing) te kunnen frommelen is voor mij erg van belang.
Nogmaals dat het werd gevolgd was me al duidelijk en tuurlijk hoeft je niet voor iedere schroef 2 pages met oe en ah te krijgen,dat helpt ook niet echt lijkt me.
Maar soms word (mede door de al aanwezige frustratie en gebrek aan updates/het kunnen updaten)het ontbreken aan een woord als reactie,al ervaren als nog meer frustrerend.
(niks persoonlijks naar wie dan ook toe hoor,er zijn erg veel dingen die de aandacht vragen)
Ook omdat het op andere vlakken alhier niet gaat zoals t hoort,is t net even de druppel.
Bovendien heb ik zoals ik al zei,nu niet het idee dat wat hier wordt gedaan zo bijzonder is,dat dat het vermelden waard is.
(zeker niet als je ziet wat anderen tentoonstellen.)
Noem dit maar een soort van bouwvak,maar dan 1 van t soort die niet bestaat uit 6 weken afwzigheid.
Wie weet ben ik over een poosje weer wat tot rust gekomen en is er weer wat gedaan aan de bouw en is er weer motivatie om dit hier te melden.
Voorlopig zal ik in elk geval hier en daar blijven reageren in andermans draadjes die ik zal blijven volgen om ook zelf weer wat wijzer te worden  (y)
(al valt dat met sommige comments die men zelf plaatst of eronder worden gezet,niet altijd mee  ;D )
Ik zal qua fotos wel een soort dagboekje blijven aanleggen zodra er wat wordt gedaan,das voor later altijd handig.
Ook als t gaat om t.z.t. weer is een reactie te dumpen hier  ;D
Voor nu 1st maar is zorgen dat er weer rust in de tent komt en dan zien we wel verder.
Met vr gr

Floris

Chris80

• Offline Offline
    • Zeedoorn
« Reactie #344 Gepost op: 01 July 2013, 08:49:24 »
In de zomer is het vaker bouwvak :). En ook bij mij is het hollen of stil staan. Het moet hoe dan ook geen verplchting worden/ als verplchting voelen. Het is immers een hobby.

Succes/ sterkte in elk geval met alles op een rijtje krijgen en we zien vast nog wel eens een update.

Groet,
Chris