Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
25 jaar geleden door Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
18 april 2024, 23:15:37
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
18 april 2024, 21:16:29
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
Stationsplein Baden Baden door Dion
18 april 2024, 19:04:45
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024 door 4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
18 april 2024, 14:07:57
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 129987 keer)

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #390 Gepost op: 18 september 2016, 14:50:45 »
Meestal heb je het in dit geval over een NCBG oftwel Niet Centraal Beveiligd Gebied wat over het algemeen met een Stopbord wordt beveiligd zoals het volgende:


NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #391 Gepost op: 18 september 2016, 15:01:22 »
Hoi,

En hoe ziet dat er vanaf het emplacementje uit?

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #392 Gepost op: 18 september 2016, 15:03:26 »
even terug over het automatisch rijden, ik lees tussendoor dat soms helling op of af niet gaat, met de 1700/1600 met stuurijtuig hangt het ook af hoeveel stroom je uitgestuurd hebt, ofwel stuur hem uit tot bijna 3000 ampere en dan voel je iedere keer het afschakelen, stuur je rond de 800 ampere en het loopt zeer fijn, maar ja kom je dan een helling tegen zal je wel stroom bij moeten sturen....

eerlijk moet ik wel zeggen dat na elke beurt in de lijnwerkplaats de wiel diameter opnieuw ingesteld moet worden, of dit werkelijk gebeurd ?  daarom werkt die van SGM vaak niet lekker, plus in de automaat van SGM zit een aanzet verlaging om schokken te voorkomen.....

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1619
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #393 Gepost op: 18 september 2016, 15:12:10 »
Hoi,

En hoe ziet dat er vanaf het emplacementje uit?

Gr Koen.

Goed,  ;D
Vanaf het emplacement moet je wederom toestemming vragen van de trdl ncbg om op te mogen rijden tot het "uitrijd spoor" dat spoor zoals je ook op de foto ziet is voorzien van een (dwerg) sein. Deze wordt door de trdl cbg bediend.

Gr. Silvester
Gr. Silvester

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #394 Gepost op: 18 september 2016, 15:17:48 »
Hoi,

@beveiliging rangeer:

Een telefoonkastje+ dwergsein bij het uitrijden is in model al voldoende samen met een "S"-bord?

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #395 Gepost op: 18 september 2016, 15:45:11 »
even terug over het automatisch rijden, ik lees tussendoor dat soms helling op of af niet gaat, met de 1700/1600 met stuurijtuig hangt het ook af hoeveel stroom je uitgestuurd hebt, ofwel stuur hem uit tot bijna 3000 ampere en dan voel je iedere keer het afschakelen, stuur je rond de 800 ampere en het loopt zeer fijn, maar ja kom je dan een helling tegen zal je wel stroom bij moeten sturen....
Helling op of af gaat wel, echter de loc stuurt automatisch zijn vermogen uit. Echter met een zware trein op een steile helling kan dit automatisch vermogen te weinig zijn om zonder hartkloppingen boven te komen. Vandaar dat ik zulke omstandigheden voor manueel rijden kies. Echter met een licht treintje hoeft dit geen belemmering te zijn.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #396 Gepost op: 18 september 2016, 17:22:08 »
Weliswaar op zijn Duits maar goed.
Vanaf circa minuut 47:00 zie hoe ik met een beladen kolentrein het terrein van de RWE Kolencentrale oprijdt om daar de trein te lossen.
Even later zie je het door de losbunker rijden.
<a href="https://www.youtube.com/v/UcWkeF-kGXg" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/UcWkeF-kGXg</a>
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #397 Gepost op: 18 september 2016, 18:08:02 »
Dank voor het laten zien (y).

Sorry als de discussies een beetje doorelkaar lopen, maar ff goed laten weten als lezer waar je op reageert dan komt het wel goed hier. ;)

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2016, 18:09:34 door NS264. Reden: tekst »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #398 Gepost op: 18 september 2016, 18:16:00 »
Ik snap het nog steeds hoor Koen  ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #399 Gepost op: 19 september 2016, 01:05:47 »
eerlijk moet ik wel zeggen dat na elke beurt in de lijnwerkplaats de wiel diameter opnieuw ingesteld moet worden, of dit werkelijk gebeurd ?  daarom werkt die van SGM vaak niet lekker, plus in de automaat van SGM zit een aanzet verlaging om schokken te voorkomen.....
Wielbandcorrectie instellen gebeurt inprinciepe na een kuilwielenbank behandeling en word bij de ATB controle meting ook nagekeken.

Als hier iets niet in klopt zul je dat wel merken want dan krijg je ook problemen met de snelheidsplafonds van je ATB installatie.

Vroeger kon je het wel checken, toen hing er altijd een kaartje aan de correctie mogelijkheid met de ingestelde diameter en datum maar helaas doet men dat tegenwoordig niet meer.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2016, 01:07:25 door Thom »

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #400 Gepost op: 19 september 2016, 11:22:03 »
thom wat jij bedoelt is de snelheids meter niet de rvvd cassette...

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #401 Gepost op: 19 september 2016, 11:23:57 »
en Remco, dat grote wiel weet je wel dat moet je wel degelijk zelf uitsturen.......de automaat zegt alleen maar aan of uit......

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #402 Gepost op: 19 september 2016, 12:55:50 »
Geen idee, kan in een 186 of 189 geen stuurwiel vinden

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #403 Gepost op: 19 september 2016, 12:59:24 »
Denk dat hier de 1600-1700 -1800 bedoelt wordt. ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #404 Gepost op: 19 september 2016, 14:05:05 »
Daar rijd ik nauwelijks mee en zeker geen zware treinen ;) , bovendien hebben die loccen geen AFB :angel: :angel:
« Laatst bewerkt op: 19 september 2016, 14:10:11 door Remco vM »