Kijk, weer wat geleerd. 186, 189, ik dacht dat beiden LED hadden. Ik vervloek die dingen als ik ze in het donker tegenkom. De 6400den van DB Schenker hebben overigens ook een aardige bak licht aan boord.Wat de SLT verlichting betreft: die heeft een aardig strooilicht dat de borden goed laat uitkomen. En dat vind ik erg prettig.De stelling dat borden voor een Mcn niet heel belangrijk zijn omdat hij wegbekendheid heeft... mwoah, gaat wat ver. LAE borden die niet knipperen omdat de accu weer eens niet vervangen is zie ik graag oplichten En wat te denken van nieuwe aansluitingen en bypases die gemaakt worden? Zelfs met de wegwijzer aanpassingen blijft het dan een "ongeveer daar en daar moet 'ie staan" verhaal. En in dichte mist vind ik de seinafstand reflectorplaatjes ook een bord dat ik op waarde weet te schatten!
Licht van de 64/6500 serie is niet geweldig hoor, zeker niet omdat de huif nog voor je zit. Daarom is het zicht al relatief beperkt. Het zijn zelfde lampen als de 1600.Het verhaal wat ik schreef over de borden heb ik duidelijk "vaste borden" bij gezet. Zoals jij weet vallen de L, A en E borden daar niet onder! Die 189 en 186 ers zijn inderdaad vervelend, zeker met "bange" machinisten die altijd rijden met alle verlichtingsopties aan... Zie je erg veel in Duitsland.Gr. Silvester
ben opgegroeid In het spoor met de halogenen vosslohs
of groei je nog steeds?