Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 06:27:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 130298 keer)

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #285 Gepost op: 20 januari 2015, 11:57:04 »
Natuurlijk moet je alle borden goed kunnen zijn, ook al heb je goede wegbekendheid. Tevens is "groot"licht ideaal als je "op zicht" moet rijden. Met de lichtopbrengst van de nieuwe locs hebben we geen klagen, maar dat van de Class66 en de V100 is ronduit "ruk".

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1619
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #286 Gepost op: 20 januari 2015, 18:10:33 »
Kijk, weer wat geleerd. 186, 189, ik dacht dat beiden LED hadden. Ik vervloek die dingen als ik ze in het donker tegenkom. De 6400den van DB Schenker hebben overigens ook een aardige bak licht aan boord.
Wat de SLT verlichting betreft: die heeft een aardig strooilicht dat de borden goed laat uitkomen. En dat vind ik erg prettig.
De stelling dat borden voor een Mcn niet heel belangrijk zijn omdat hij wegbekendheid heeft... mwoah, gaat wat ver. LAE borden die niet knipperen omdat de accu weer eens niet vervangen is zie ik graag oplichten ;D

En wat te denken van nieuwe aansluitingen en bypases die gemaakt worden? Zelfs met de wegwijzer aanpassingen blijft het dan een "ongeveer daar en daar moet 'ie staan" verhaal. En in dichte mist vind ik de seinafstand reflectorplaatjes ook een bord dat ik op waarde weet te schatten!  (y)

Licht van de 64/6500 serie is niet geweldig hoor, zeker niet omdat de huif nog voor je zit. Daarom is het zicht al relatief beperkt. Het zijn  zelfde lampen als de 1600.
Het verhaal wat ik schreef over de borden heb ik duidelijk "vaste borden" bij gezet. Zoals jij weet vallen de L, A en E borden daar niet onder!
Die 189 en 186 ers zijn inderdaad vervelend, zeker met "bange" machinisten die altijd rijden met alle verlichtingsopties aan... Zie je erg veel in Duitsland.

Gr. Silvester
Gr. Silvester

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #287 Gepost op: 20 januari 2015, 21:45:20 »
Verlichting van de 64/6500 was niks mis mee toen ze nog gele lampen hadden met prisma glazen.
Sinds de witte lampen (grensoverschrijdend verkeer) is het als het donker is niet fijn als tegenligger zijnde en word je lekker verblind in de normaal stand.

Normaal gesproken rij je altijd in de normaal stand.
In de regelgeving staat:
"dimmen bij tegenliggers,infrawerkzaamheden,rangeren en stationnementen.
Heeft dus niks met "bange" machinisten te maken silvester   ;D
Mvg jamie diks
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2015, 21:51:26 door Jamie »

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #288 Gepost op: 20 januari 2015, 21:47:12 »
Wat is daar bang aan? Ik rij altijd in de middelste stand,puur omdat ik het fijn vind ook wat van de omgeving te zien en dan niet de tegenligger te verblinden. Merk juist dat de Duitsers in de 1e stand rijden,dus led zonder halogeen.

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1619
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #289 Gepost op: 20 januari 2015, 22:43:13 »
@Jamie, de gele lampen zijn bij onze 6400den weer terug.
@Remco, vermoedelijk kom je mij dan vaak tegen haha. Alleen led is meer dan voldoende op de 189 bij normaal bedrijf. Als het sneeuwt gaat de schakelaar 1 standje vooruit zodat de frontseinen glazen niet dicht sneeuwen. Led geeft immers nagenoeg geen warmte af.
Gr. Silvester

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #290 Gepost op: 21 januari 2015, 02:03:24 »
Haha Silvester heel goed mogelijk ;D , maar ik moest destijds van een aantal Duitse  mentor machinisten perse in de led stand rijden.
Natuurlijk afhankelijk van de omgeving maar ik vind led alleen In het algemeen onvoldoende. Maar is misschien wat je gewend bent, ben opgegroeid In het spoor met de halogenen vosslohs  ;)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1619
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #291 Gepost op: 21 januari 2015, 12:03:33 »
daar ging het mis Remco  ;D ;D ;D
Gr. Silvester

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #292 Gepost op: 21 januari 2015, 12:22:12 »
en nooit meer goed gekomen Silvester  ;D ;D ;D

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #293 Gepost op: 21 januari 2015, 23:02:48 »
Licht van de 64/6500 serie is niet geweldig hoor, zeker niet omdat de huif nog voor je zit. Daarom is het zicht al relatief beperkt. Het zijn  zelfde lampen als de 1600.
Het verhaal wat ik schreef over de borden heb ik duidelijk "vaste borden" bij gezet. Zoals jij weet vallen de L, A en E borden daar niet onder!
Die 189 en 186 ers zijn inderdaad vervelend, zeker met "bange" machinisten die altijd rijden met alle verlichtingsopties aan... Zie je erg veel in Duitsland.

Gr. Silvester

De hoge pit van de 6400 zit gewoon op een irritante hoogte. Die dingen verblinden altijd! Wat de LAE heb je volgens her seinenboek wel gelijk,  ik gaf ze als voorbeeld.
Op sommige lijnen barst het echter ook van de vaste snelheidsverlagingen en verhogingen. En ja,  wegbekendheid heb  en houd je als je 1 keer per jaar ergens komt. Dan heb ik de borden hard nodig!
Maar dat was de discussie natuurlijk niet. Verlichting blijft matig, althans bij NSR materieel. Zeker in vergelijk  met de lichtbronnen van wegvoertuigen.
Persoonlijk voel ik me er niet onprettig bij, maar dat het beter kan blijkt dus wel uit de keur aan verlichtingstypes die op het modernste materieel aangebracht worden. Goede ontwikkeling.  (y)

Met groet,

Ger.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3053
    • Zwetdorf in model
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #294 Gepost op: 23 januari 2015, 22:10:00 »
ben opgegroeid In het spoor met de halogenen vosslohs  ;)

Weet je het zeker, was het geen Duwag MG2 of SG2?  :-\ :-X

Groeten,

Christoph

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #295 Gepost op: 23 januari 2015, 22:31:11 »
Als we zo ver terug gaan, moeten we nog en stapje verder en komen we bij de Allan stellen en werkspoor wagens uit  8)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #296 Gepost op: 23 januari 2015, 23:51:01 »
Nou, van zo'n Allan motorwagen hoef je in het donker ook niet veel te verwachten, je borden lichten op maar dan heb je het ook wel aardig gehad :p

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #297 Gepost op: 23 januari 2015, 23:53:28 »
Die reed ik alleen overdag ;) en bovendien in de stad dus altijd licht  8)

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3053
    • Zwetdorf in model
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #298 Gepost op: 24 januari 2015, 11:03:47 »
Maar dit is toch wel waar je mee opgegroeid ben, of groei je nog steeds?  ;D ;)

Groeten,

Christoph

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #299 Gepost op: 24 januari 2015, 11:17:49 »
of groei je nog steeds?  ;D ;)

Euh tja euh  :-X
 ;D