Ik ben dan wel geen machinist, ik werk niet eens binnen het spoor, maar deze kan ik wel beantwoorden: nee, de machinisten van de musea hoeven geen wegbekendheid te hebben. Als een machinist van een dergelijke trein niet wegbekend is, krijgt de trein naast een machinist (en stoker, indien stoom) ook een pilot (of loods) mee, die wel wegbekend is. Kan een medewerker van NSR zijn, kan een vrijwilliger van de maatschappij zijn die niet op de betreffende machine kan rijden, of een medewerker van een andere maatschappij.
Wordt je hierover als machinist geïnformeerd of is het dan een volslagen verassing dat je opeens op een ander spoor binnenkomt?
Is het dan niet gek dat de wissels anders liggen dan je verwacht?
Hoe gaat dan eigenlijk de communicatie over gewijzigde sporen, of wat vervelender: als de treindienstleider besluit je trein te schrappen?
Gisteren maakte ik het volgende mee.Volgens de dienstregeling zou mijn trein in Deventer aankomen op spoor 2. Dit werd ook zo in de informatieschermen in de trein aangegeven en bleef ook zo in de reisinformatie staan. Uiteindelijk arriveerden we op spoor 3. Wordt je hierover als machinist geïnformeerd of is het dan een volslagen verassing dat je opeens op een ander spoor binnenkomt? Is het dan niet gek dat de wissels anders liggen dan je verwacht? Hoe gaat dan eigenlijk de communicatie over gewijzigde sporen, of wat vervelender: als de treindienstleider besluit je trein te schrappen? groeten Simon
Als er een baanvak gestremd is en de verkeersleider besluit de daaropvolgende treinen een alternatieve route te geven, kan het voorkomen dat een machinist geen wegkennis heeft van net die voorgestelede route? Stel je drie scenario’s voor:1) een Nederlandse machinist in Nederland 2) een buitenlandse machinist in Nederland3) een Nederlandse machinist in het buitenland