Wat Arriva wil, is in beginsel dus wel toegestaan. Er zijn alleen beperkingen mbt het vervoer van binnenlandse reizigers.
Zoals in Berlijn?
Maar vliegverkeer vervuilt veel meer dan een trein.
In het theoretische geval dat je alle electrische energie opwekt via windenergie of water, dan heb je geen CO2 uitstoot..
Ik las vanmorgen ,dat een vervoerder naar het buitenland minstans 75% van zijn reizigers naar het buitenland moeten gaan. De overige 25 % mag in Ned. reizen. Van deze waarde wist ik nog niet de juiste waarde ,men zei gisteren ergens: "Gering aantal. "25 % is niet zo gering. Mij best ... Vr gr, Peter
Mijn verklaring voor het verschil is dat Peter over het CO2 uitstoot van een trein spreekt en PW100 over het energieverbuik van een HST. Een HST zal veel meer energie verbruiken per reiziger dan een gemiddelde trein. Mogelijk verklaart dat het verschil
Iemand moet het feestje betalen, toch? (oftewel, ik deel de aanname van Henk over kostendekkendheid niet)