Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 21:19:00
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 21:16:38
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 21:16:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim1969
Vandaag om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
Vandaag om 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:22:56
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647517 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2010 Gepost op: 22 June 2013, 08:25:36 »
http://fd.nl/economie-politiek/265110-1306/trein-arriva-rechtstreeks-naar-brussel
Met daarin de term
Citaat
Deutsche Bagno
Wat is dat nauw voor rare typefout? Betekenis van Bagno in het Duits: Klik. Term schijnt uit het Italiaans te komen.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2011 Gepost op: 22 June 2013, 08:29:58 »
Specifiek ging het over een rapport dat een reis van Londen naar Parijs via Eurostar (toch echt een HST) 91% minder uitstoot gaf dan een vliegreis van Londen naar Parijs.
Een nietszeggende vergelijking als je de aannames niet kent.
CO2 uitstoot is direct gerelateerd aan de benodigde energie en de gebruikte brandstof.
Dus stel dat voor het vervoeren van de reizigers de benodigde energie per reiziger per Eurostar en per vliegtuig even groot is. Als je de electiriciteit voor de Eurostar dan opwekt in een electriciteitscentrale die kerosine gebruikt als brandstof, is de uitstoot even groot.
En ik vermoed dat daar de grote crux zit bij de Eurostar, zeker voor het Franse deel kun je gevoeglijk aannemen dat de electriciteit voor de Eurostar CO2-vrij wordt opgewekt in kerncentrales.

Huub

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2012 Gepost op: 22 June 2013, 08:46:04 »
« Laatst bewerkt op: 22 June 2013, 08:48:02 door Dirk J »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2013 Gepost op: 22 June 2013, 08:54:16 »
Een nietszeggende vergelijking als je de aannames niet kent.
CO2 uitstoot is direct gerelateerd aan de benodigde energie en de gebruikte brandstof.
Dus stel dat voor het vervoeren van de reizigers de benodigde energie per reiziger per Eurostar en per vliegtuig even groot is. Als je de electiriciteit voor de Eurostar dan opwekt in een electriciteitscentrale die kerosine gebruikt als brandstof, is de uitstoot even groot.
En ik vermoed dat daar de grote crux zit bij de Eurostar, zeker voor het Franse deel kun je gevoeglijk aannemen dat de electriciteit voor de Eurostar CO2-vrij wordt opgewekt in kerncentrales.

Huub
CO2 vrij?

Overigens: 2e kans Fyra
« Laatst bewerkt op: 22 June 2013, 08:58:17 door Huibert »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2014 Gepost op: 22 June 2013, 09:16:18 »
Yep, de opwekking zelf is CO2-vrij. De enige CO2 uitstoot bij kerncentrales die in bedrijf zijn, komt van noodstroomvoorzieningen die af en toe getest moeten worden.
Voor mij mag je er meer bijhalen, maar dat geldt evenzeer voor andere vormen van CO2-vrije opwek.

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2015 Gepost op: 22 June 2013, 11:07:43 »
Hier weer wat nieuws van de Italiaanse baas.
Moddergooien in een soap? Geniale scriptschrijver die hier achter zit.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2016 Gepost op: 22 June 2013, 11:29:18 »
Straks gaan die Italianen nog beweren dat ze een uit elkaar rammelende trein gebouwd hebben omdat het hun nobele taak als hoogstaande moraalridders was om die incompetente NS-ers eens een lesje te leren!   ;)

mvg,
Gert

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6723
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2017 Gepost op: 22 June 2013, 11:29:27 »
Leuk, de contouren van de frontlinie worden zichtbaar en verschansingen worden opgezet.

"Betrouwbaarheid is een subjectief oordeel" staat in de link "2de kans Fyra" en kiest de voormalig NMBS chef de kant van AB.

Stephan.

everh003

  • Offline Offline
  • Berichten: 385
    • Spoor en Staal
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2018 Gepost op: 22 June 2013, 11:55:06 »
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2019 Gepost op: 22 June 2013, 12:01:06 »
Dat verhaal komt mijn keel uit. Gadverdamme, we weten allemaal dat AB ons iets voor zit te liegen, maar er zitten ook wel goede punten tussen de rede van Manfelloto. Ik snap niet wat dit voor extra's toevoegt aan deze discussie :-\ :'(.

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2020 Gepost op: 22 June 2013, 12:43:35 »
Och wat een voormalig NMBS'er zegt maakt voor de werkelijke gang van zaken in directe zin weinig uit.
Ik kan ook roepen dat een V250 prima is,maar daar gaat dat ding ook niet ineens functioneren en daarmee verdwijnen de problemen ervan ook niet  ;D
Wat ik "interessanter" vind is of die Manfelotto nou idd echt overtuigd is van zichzelf of gewoon een nobelprijs voor liegen en dom overkomen moet krijgen.
Als hij goed is in "dom overkomen/dom zijn" dan is hij samen met AB net zo incompetent als hij zegt dat de NS toen was/of volgens hem miss nog wel is  ;)
Afijn zoals idd al is opgemerkt,het steekspel is begonnen.
En of een italiaanse minister hier nou wat aan kan toevoegen of veranderen t.z.t. ,dat moeten we maar afwachten.
In elk geval is het zo dat ook zijn woorden die trein niet ineens perfect maken en m laten werken zoals behoorde.
Al blijf ik erbij dat het van NS geen slimme zet is geweest om in de 1ste instantie een typegoedkeuring af te geven voor die dingen,om daarna met een lijst met gebreken te komen.
(had het een tijdelijke toelating voor testen gegeven en gelijkertijd die treinstellen ondersteboven gekeerd,dat had slimmer geweest)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2021 Gepost op: 22 June 2013, 13:34:04 »
Ik las vanmorgen ,dat een vervoerder naar het buitenland minstans  75%  van zijn reizigers naar het buitenland moeten gaan. De overige 25 % mag in Ned. reizen.

 Van deze waarde wist ik nog niet de juiste waarde  ,men zei gisteren ergens: "Gering aantal. "25 % is niet zo gering. ;)
   Mij best ...
 Vr gr, Peter

Prachtig dat soort nonsens he! Wie bedenkt nou zoiets? Met dit soort 'afspraken' krijg je dat er marketingbureaus worden ingezet om mensen 'langer in de trein te houden' door bijvoorbeeld het installeren van een koffiehoekje, aanbieden van sneller Wi-Fi dan de concurrent, bredere stoeltjes en al dat soort bijzaken.

Mooiste vind ik dan nog dat er mensen zijn die dit soort regels bedenken en er nog zelf in geloven ook. (y) Statistiek is de meest dodelijke ziekte in deze samenleving. ;D
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2022 Gepost op: 22 June 2013, 13:35:45 »
een koffiehoekje, aanbieden van sneller Wi-Fi dan de concurrent, bredere stoeltjes en al dat soort bijzaken.

Nou, dat zijn nou juist voor mij bijzaken die best wel eens in het voordeel van die vervoerder uit kunnen pakken. Vooral die WiFi en Koffie doen het 'm dan  :)

Eelco

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2023 Gepost op: 22 June 2013, 13:40:53 »
Al blijf ik erbij dat het van NS geen slimme zet is geweest om in de 1ste instantie een typegoedkeuring af te geven voor die dingen,om daarna met een lijst met gebreken te komen.
(had het een tijdelijke toelating voor testen gegeven en gelijkertijd die treinstellen ondersteboven gekeerd,dat had slimmer geweest)

Wat weet jij meer als wij?
vooralsnog is het zo dat Lloyds Register de toelatingscertificaten heeft afgegeven.
Heeft NS volgens jou lopen pushen bij Lloyds Register?

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2024 Gepost op: 22 June 2013, 13:49:56 »
Nou, dat zijn nou juist voor mij bijzaken die best wel eens in het voordeel van die vervoerder uit kunnen pakken. Vooral die WiFi en Koffie doen het 'm dan  :)

Eelco

Die dingen zijn alleen niet gratis, daar ga je voor betalen. Is dat de meerprijs van een kaartje waard?