Het kan zijn dat iets me volkomen ontgaat, maar wat heeft het voor zin om met een trein van airport naar airport te reizen?
Dan te bedenken dat je voor 8 miljard een compleet internationaal vliegveld aanlegt, waarbij je de gehele wereld kunt bedienen, in plaats van alleen maar Antwerpen, Brussel, Parijs . . .
Ik wil graag met nadruk stellen dat de uitspraak "Dus mag men maar doen wat men wil,de regering "has their back" nimmer door mij is gedaan. Forumgebruiker Tijgernootje (Floris) heeft zitten hannissen met een quote, waardoor het wel lijkt alsof ik dat gezegd heb. Maar dat is dus nadrukkelijk niet het geval.mvg,Gert
Ik blijf erbij dat het wel zin heeft. Alleen niet voor verbindingen binnen de Randstad. Naar Groningen had via de Zuiderzeelijn een behoorlijke tijdswinst geboekt kunnen worden. Verder kan ook er ook op verbindingen naar Parijs, Londen, Hamburg, Frankfurt ook wel de nodige tijdswinst geboekt kunnen worden.Wanneer we kijken naar het huidige materieel en zien dat niets klaar is voor hogere snelheden dan 140 km/h dan concludeer ik dat NS stil heeft gestaan in dit opzicht. Dan is er toch wel wat voor het standpunt van het CDA te zeggen. Maar de politiek heeft nagelaten om de IC verbindingen in NL sneller te maken. Het is en blijft provinciaal randstedelijke politiek. En dat zal ons wel op gaan breken. Nederland is groter en Europa is verder.
Wanneer we kijken naar het huidige materieel en zien dat niets klaar is voor hogere snelheden dan 140 km/h dan concludeer ik dat NS stil heeft gestaan in dit opzicht. Dan is er toch wel wat voor het standpunt van het CDA te zeggen. Maar de politiek heeft nagelaten om de IC verbindingen in NL sneller te maken. Het is en blijft provinciaal randstedelijke politiek. En dat zal ons wel op gaan breken. Nederland is groter en Europa is verder.
En zolang de HSL niet wordt gebruikt waarvoor deze is bedoelt,telt bovenstaande toch in principe ook voor de HSL ?Hoe hard mag een 186er eigenlijk max rijden met rijtuigen stam ?Indien er ruimte is qua snelheid van zo'n loc,zou die dan tijdelijk harder mogen rijden met een trein om toch een vorm van "hSL" vervoer te bieden ?Of laat de max snelheid van de rijtuigen dit niet toe ?