Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644103 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26635
    • Pagina van klaas
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3450 Gepost op: 19 June 2015, 13:28:30 »
Ik heb het hele verhaal wel (min of meer) gevolgd, en ik ben ervan overtuigd dat Ansaldo de hoofdschuldige is van het feit dat die treinen nu niet rijden. Neemt niet weg dat andere partijen ook hebben zitten klungelen, maar Ansaldo heeft voor geen meter kunnen waarmaken wat ze hebben beloofd.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3451 Gepost op: 19 June 2015, 14:17:57 »
Wat met de door de politiek en de NS opgedragen opdracht ook totaal onmogelijk is. Probeer maar eens met ICE van Amsterdam naar Brussel te rijden. Gaat gegarandeerd mis.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26635
    • Pagina van klaas
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3452 Gepost op: 19 June 2015, 14:57:54 »
Dan had Ansaldo niet op die opdracht moeten inschrijven.
En tussen Amsterdam en Brussel rijdt helemaal geen ICE, dus logisch dat dat misgaat. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3453 Gepost op: 19 June 2015, 23:05:47 »
Volgens mij zijn al die fabrikanten betrokken geweest bij de bouw van de ICE-3, niet bepaald een technisch succesnummer.
En ook de Combino-problematiek en de problemen bij bijvoorbeeld de Talent-2-stellen en Berlijnse S-Bahn-stellen laten zien dat ook deze fabrikanten niet van onbesproken gedrag zijn.
Zeker waar, maar die problematiek is vervolgens wél gewoon op fatsoenlijke wijze opgelost, en daar faalde Ansaldo Breda hard in...

Daarnaast zou ik trouwens niet weten waarom het totaal onmogelijk is om met een ICE van Amsterdam naar Brussel te rijden, zolang er maar de juist ERMTS versie aan boord is moet dat prima kunnen, dat stel lust toch gewoon 25 kV...
« Laatst bewerkt op: 19 June 2015, 23:07:20 door Thom »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3454 Gepost op: 19 June 2015, 23:24:03 »
En tussen Antwerpen en Brussel? Conventioneel spoor met 3kV. Er bestaan wel ICE-3M die in België kunnen rijden, maar zowel in België als Nederland?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3455 Gepost op: 19 June 2015, 23:39:13 »
Ik heb wel NS stellen in Leuven gezien (via het klassieke net, dus onder 3kV) in de dienst naar Brussel.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3456 Gepost op: 19 June 2015, 23:48:34 »
ICE-3M is geschikt voor 1,5 en 3 kV= en 15 en 25 kV ~

ICE-3 alleen voor 15 kV~

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3457 Gepost op: 20 June 2015, 07:40:08 »
Ja, die stellen kunnen dat prima, maar ik ben er niet zo zeker van dat ze intertijd nog leverbaar waren. In ieder geval te duur voor 250 km per uur, maar ja dat zijn ze ook voor dat gehobbel tussen Amsterdam en Keulen.  ;D
Momenteel zet Siemens in op Vajero en dat loopt ook al niet soepel. Het verschil is dat DB Siemens altijd de hand boven het hoofd houdt en nooit de stekker eruit trekt. Er komt ook nooit een Duitse variant van de parlementaire enquête naar hoeveel geld het gekloot van Siemens DB en dus de Duitse staat al heeft gekost.
« Laatst bewerkt op: 20 June 2015, 07:50:09 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3458 Gepost op: 20 June 2015, 16:57:37 »
Ach, Franse staat en Alsto(h)m is net zou....  :-[
« Laatst bewerkt op: 20 June 2015, 17:00:04 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3459 Gepost op: 20 June 2015, 22:38:29 »

Hoi

Op de vraag van Peter te beantwoorden over de spanning van de ICE 3, ze zijn uitgerust voor voor België, Nederland en Duitsland,in Frankrijk hebben ze geen toelating ivm afscherming eigen product,

Gr,

Jo

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3460 Gepost op: 20 June 2015, 22:47:02 »
ja, een ICE3 naar Parijs, hoe komen ze er op. Stel je voor.
« Laatst bewerkt op: 20 June 2015, 22:50:39 door Falkenberg »

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3461 Gepost op: 20 June 2015, 23:25:28 »
@Miljoenenlijn:

Hallo Jo,
Voor een heel belangrijk deel benoem je de problemen: spanningssoorten en protectionisme, je laat hooguit de beveiligingssystemen weg, maar dat kan ik wel begrijpen. (na het posten realiseerde ik mij,dat daar natuurlijk nét zo véél protectionisme bij komt kijken :-X)
Daar snap ik inmiddels óók niets meer van: zoals ik de soap heb gevolgd en begrepen diende men in te schrijven op "Vmax250 km/u, 93 minuten Asd-Bxl, voeding met 1500=/25kV~/3000= en een ERTMS-compatibiliteit" 'waarvan-we-nog-niets-weten-omdat-we-dat-nog-gaan-bedenken ::)'
Kortom iets waar alleen Politici voor zullen vallen (en die hebben helaas De Macht en de portemonnaie)

Frans
« Laatst bewerkt op: 20 June 2015, 23:31:57 door Frans van Meerwijk. Reden: de eerste zin \'tussen haakjes\' »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3462 Gepost op: 20 June 2015, 23:29:16 »
@Falkenberg:

Inderdaad ONACCEPTABEL  :P
Dan zou ik namelijk rechtop het treinstel kunnen betreden en zelfs nog enige ruimte hebben... In een ICE kan ik staan, lopen en zitten; iets dat me in een TGV niet echt lukt.
Dat het rijcomfort in beide vehikels mij tegenvalt is voor een vólgend draadje ;D

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3463 Gepost op: 21 June 2015, 00:15:18 »
En tussen Antwerpen en Brussel? Conventioneel spoor met 3kV. Er bestaan wel ICE-3M die in België kunnen rijden, maar zowel in België als Nederland?

- Peter

De ICE 3m's die hier rijden zijn wel degelijk geschikt om zowel Belgie als Nederland aan te doen.
Er kwamen zelfs regelmatig ICE 3m's met NS/HiSpeed opschriften in Brussel.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Frank103

  • Online Online
  • Berichten: 636
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3464 Gepost op: 21 June 2015, 10:04:52 »

Ja, een ICE 3 in Frankrijk, natuurlijk worden die niet toegelaten!    ;)


(Parijs Gare d'Est, 2010)