Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door henk
Vandaag om 06:18:57
Contact gegevens Roco NL door henk
Vandaag om 06:07:03
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 01:42:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Duikeend
Vandaag om 01:28:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 01:10:45
Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
18 December 2025, 23:13:54
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
18 December 2025, 23:09:35
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 December 2025, 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 December 2025, 21:58:54
Rondom Charlois door hervé
18 December 2025, 21:41:46
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
Station Steenwijk poging 2 door Spoor010
18 December 2025, 21:19:32
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
18 December 2025, 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
18 December 2025, 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
18 December 2025, 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
18 December 2025, 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
18 December 2025, 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
18 December 2025, 18:53:51
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
18 December 2025, 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
18 December 2025, 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
18 December 2025, 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
18 December 2025, 17:39:57
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
18 December 2025, 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
18 December 2025, 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
18 December 2025, 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
18 December 2025, 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
18 December 2025, 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
18 December 2025, 13:47:48
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 673755 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3465 Gepost op: 21 June 2015, 10:33:00 »
Zelfs een velaro heb ik al in Frankrijk gezien  (y)

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3466 Gepost op: 21 June 2015, 11:25:02 »
De Velaro,wordt overal waar het mogelijk ingezet om hun betrouwbaarheid te testen,want
de nieuwe Eurostar waar de Velaro is afgeleid heeft een mindere reputatie.
want de ICE eerste generatie lopen langzaam naar hun einde toe.
ICE in Frankrijk,ja kan,maar daar zeiden ze in München ICE werkplaats niks hierover.

Gr,

Jo

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3467 Gepost op: 21 June 2015, 14:38:02 »
Dat is wel een heel warrig, aantoonbaar fout en onsamenhangend betoog.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3468 Gepost op: 21 June 2015, 14:53:37 »
Even voor de duidekijkheid @ Miljoenenlijn.
ICE-3 = 15kV.
ICE-3M = 1.5 kV, 3 kV, 15 kV en 25 kV en o.a. toegelaten in B en NL.
ICE -3MF = 1.5 kV, 3 kV, 15 kV en 25 kV en OOK toegelaten in F (waar de F in de typeaanduiding ook voor staat).
De ICE-3MF en TGV-Duplex rijden samen op de dienst Parijs-Frankfurt.

Michel
(via mobiel)


Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8096
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3469 Gepost op: 21 June 2015, 18:41:24 »
Zelfs een velaro heb ik al in Frankrijk gezien  (y)
Omdat die al in Frankrijk is toegelaten  >:(
Gr.
Eric

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3470 Gepost op: 21 June 2015, 18:43:44 »
En de ICE-3 is de Baureihe 403 (net als de Donald Duck trouwens), terwijl de ICE-3M(F) de Baureihe 406 is. De Velaro D is de Baureihe 407.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3471 Gepost op: 21 June 2015, 21:51:46 »
Daar hoef je niet kwaad voor te worden,die info heb ik van de technicus die bij Siemens werkt waar ik een rondleiding heb gehad en me deze vraag schuldig bleef,niet meer en niet minder,weet alleen dat tot heden niet alle problemen zijn opgelost.
Bedankt voor de info,dit had ik eigenlijk van die technicus verwacht ,maar ja,

Gr Jo
 

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3472 Gepost op: 21 June 2015, 22:18:07 »
Op zich is het wel zo handig om een uitspraak -vooral als het een complottheorie betreft- te staven voordat je die op een openbaar forum plaatst. Even googlen op "ice3 gare de l'est" levert pak 'm beet driekwart miljoen hits op.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3473 Gepost op: 21 June 2015, 23:48:16 »
Hoi Peter,

Had er niet aan gedacht om dit te verifiëren,kan gebeuren,daarom bedankt voor de info,

gr

Jo

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3474 Gepost op: 22 June 2015, 10:25:13 »
De NS dochter Abellio heeft alvast Hitachi stellen besteld voor hun Schotse concessie:
http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/abellio-and-hitachi-sign-scotrail-train-contract.html
En na de positieve ervaringen met de Javalin Hst's, was Hitachi de bevoorrechte partner voor het IEP programma om de nieuwe Hst's voor de lijnen ten noorden van Londen te gaan ontwerpen.
De eerste nieuwe Hitachi 800 Class HST om te testen is dan ook al over het Kanaal aangekomen.
http://www.bbc.com/news/magazine-31831603
http://www.hitachirail-eu.com/-class-800801-iep_140.html
Een deel van die HST stellen worden ook Hybride uitgevoerd om ook op de 'diesellijnen' te kunnen rijden.
Enne Oeps!:
 http://www.railwaygazette.com/news/business/single-view/view/hitachi-agrees-to-buy-ansaldo-sts-and-ansaldobreda.html

Het is maar een kleine stap meer voor de Aziaten, om nu ook op het Europese vasteland voet aan de grond te krijgen. Alstom; Bombardier & Siemens mogen alvast hun,  ??? allé borst nat maken!

Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 22 June 2015, 10:39:59 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3475 Gepost op: 22 June 2015, 10:37:37 »
Eh... de buik vastmaken? Of de borst nat maken?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2527
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3476 Gepost op: 22 June 2015, 12:02:41 »
Als Hitachi de productie maar niet door hun recente overname van AnsaldoBreda laat uitvoeren  ::) ::)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

S&TL

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3477 Gepost op: 05 July 2015, 09:28:52 »
Hoi,

In de soap mis ik eigenlijk vaak de discussie waarom Nederland voor een 'eigen' systeem is gegaan.

En dan bedoel ik waarom er niet is gekozen om contact te maken met de Fransen en de TGV lijnen door te trekken
naar Amsterdam. Met dezelfde techniek en gebruik van de TGV treinen technologie.
Of voor mijn part een vergelijkbare constructie richting Duitsland en dat met ICE.

Is dit om te voorkomen dat er 2 systemen in Nederland zouden rijden? Of wilde men kost wat kost een eigen platform? Om onafhankelijk te blijven van andere laden? Alles in het kader van de Europese eenwording.

Vincent

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3478 Gepost op: 05 July 2015, 11:01:49 »
Eh? Een hogesnelheidslijn is simpelweg een spoorlijn waar de rails wat steviger en rechter liggen. Het 'systeem' waar je het over hebt, bedoel je dan TVM 430, het beveiligingssysteem voor Franse hogesnelheidslijnen? Dat heeft niet zo veel zin, want dan beperk je het soort treinen dat op die lijn kan rijden.

Bovendien kun je wel proberen om de beveiligingskat uit de Europese boom proberen te kijken, maar op een gegeven moment moet je toch een keuze maken en dan ligt ERTMS het meest voor de hand.

Twee systemen houd je toch; de treinen zullen toch ooit een station binnen moeten komen en daar ligt nog steeds ATB.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3479 Gepost op: 05 July 2015, 12:55:51 »
 ??? Ik zie hier niet echt een probleem. ETRMS wordt in de toekomst wellicht idd de algmene norm.
Het is gewoon een keuze maken en eventueel een bijkomend beveiligingssysteem op de stellen plaatsen:

Op de as Brussel - Luik - Aken - Keulen - (Dusseldorf)  rijden de Thalystreinen en de ICE3 toch vrolijk dooreen op dezelfde lijnen? Zelfs jullie NS ICE's worden op die lijn tussen de Thalys PBKA's ingezet.
De Thalys PBKA stellen kunnen dus wellicht reeds beide systemen aan en kunnen gerust nu al een driekhoekje Brussel - Keulen - Amsterdam - Brussel maken...
Ze rijden tussen Brussel & Amsterdam en tot Keulen (en soms verder door tot Dusseldorf)
Tussen Parijs - Lyon - Milaan rijden de Franse TGV's toch ook op dezelfde lijnen dooreen met de Italiaanse ETR's?
Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 05 July 2015, 13:01:20 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal