Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Line-up foto's van modellen door Jeroen95
Vandaag om 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
Vandaag om 20:07:34
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
Vandaag om 20:00:08
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 19:58:39
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:54:41
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 19:44:37
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 19:14:07
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 18:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 18:50:58
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 662849 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3256
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3465 Gepost op: 21 June 2015, 10:33:00 »
Zelfs een velaro heb ik al in Frankrijk gezien  (y)

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3466 Gepost op: 21 June 2015, 11:25:02 »
De Velaro,wordt overal waar het mogelijk ingezet om hun betrouwbaarheid te testen,want
de nieuwe Eurostar waar de Velaro is afgeleid heeft een mindere reputatie.
want de ICE eerste generatie lopen langzaam naar hun einde toe.
ICE in Frankrijk,ja kan,maar daar zeiden ze in München ICE werkplaats niks hierover.

Gr,

Jo

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3467 Gepost op: 21 June 2015, 14:38:02 »
Dat is wel een heel warrig, aantoonbaar fout en onsamenhangend betoog.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3468 Gepost op: 21 June 2015, 14:53:37 »
Even voor de duidekijkheid @ Miljoenenlijn.
ICE-3 = 15kV.
ICE-3M = 1.5 kV, 3 kV, 15 kV en 25 kV en o.a. toegelaten in B en NL.
ICE -3MF = 1.5 kV, 3 kV, 15 kV en 25 kV en OOK toegelaten in F (waar de F in de typeaanduiding ook voor staat).
De ICE-3MF en TGV-Duplex rijden samen op de dienst Parijs-Frankfurt.

Michel
(via mobiel)


Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3469 Gepost op: 21 June 2015, 18:41:24 »
Zelfs een velaro heb ik al in Frankrijk gezien  (y)
Omdat die al in Frankrijk is toegelaten  >:(
Gr.
Eric

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3470 Gepost op: 21 June 2015, 18:43:44 »
En de ICE-3 is de Baureihe 403 (net als de Donald Duck trouwens), terwijl de ICE-3M(F) de Baureihe 406 is. De Velaro D is de Baureihe 407.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3471 Gepost op: 21 June 2015, 21:51:46 »
Daar hoef je niet kwaad voor te worden,die info heb ik van de technicus die bij Siemens werkt waar ik een rondleiding heb gehad en me deze vraag schuldig bleef,niet meer en niet minder,weet alleen dat tot heden niet alle problemen zijn opgelost.
Bedankt voor de info,dit had ik eigenlijk van die technicus verwacht ,maar ja,

Gr Jo
 

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3472 Gepost op: 21 June 2015, 22:18:07 »
Op zich is het wel zo handig om een uitspraak -vooral als het een complottheorie betreft- te staven voordat je die op een openbaar forum plaatst. Even googlen op "ice3 gare de l'est" levert pak 'm beet driekwart miljoen hits op.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3473 Gepost op: 21 June 2015, 23:48:16 »
Hoi Peter,

Had er niet aan gedacht om dit te verifiëren,kan gebeuren,daarom bedankt voor de info,

gr

Jo

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3474 Gepost op: 22 June 2015, 10:25:13 »
De NS dochter Abellio heeft alvast Hitachi stellen besteld voor hun Schotse concessie:
http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/abellio-and-hitachi-sign-scotrail-train-contract.html
En na de positieve ervaringen met de Javalin Hst's, was Hitachi de bevoorrechte partner voor het IEP programma om de nieuwe Hst's voor de lijnen ten noorden van Londen te gaan ontwerpen.
De eerste nieuwe Hitachi 800 Class HST om te testen is dan ook al over het Kanaal aangekomen.
http://www.bbc.com/news/magazine-31831603
http://www.hitachirail-eu.com/-class-800801-iep_140.html
Een deel van die HST stellen worden ook Hybride uitgevoerd om ook op de 'diesellijnen' te kunnen rijden.
Enne Oeps!:
 http://www.railwaygazette.com/news/business/single-view/view/hitachi-agrees-to-buy-ansaldo-sts-and-ansaldobreda.html

Het is maar een kleine stap meer voor de Aziaten, om nu ook op het Europese vasteland voet aan de grond te krijgen. Alstom; Bombardier & Siemens mogen alvast hun,  ??? allé borst nat maken!

Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 22 June 2015, 10:39:59 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3475 Gepost op: 22 June 2015, 10:37:37 »
Eh... de buik vastmaken? Of de borst nat maken?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3476 Gepost op: 22 June 2015, 12:02:41 »
Als Hitachi de productie maar niet door hun recente overname van AnsaldoBreda laat uitvoeren  ::) ::)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

S&TL

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3477 Gepost op: 05 July 2015, 09:28:52 »
Hoi,

In de soap mis ik eigenlijk vaak de discussie waarom Nederland voor een 'eigen' systeem is gegaan.

En dan bedoel ik waarom er niet is gekozen om contact te maken met de Fransen en de TGV lijnen door te trekken
naar Amsterdam. Met dezelfde techniek en gebruik van de TGV treinen technologie.
Of voor mijn part een vergelijkbare constructie richting Duitsland en dat met ICE.

Is dit om te voorkomen dat er 2 systemen in Nederland zouden rijden? Of wilde men kost wat kost een eigen platform? Om onafhankelijk te blijven van andere laden? Alles in het kader van de Europese eenwording.

Vincent

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3478 Gepost op: 05 July 2015, 11:01:49 »
Eh? Een hogesnelheidslijn is simpelweg een spoorlijn waar de rails wat steviger en rechter liggen. Het 'systeem' waar je het over hebt, bedoel je dan TVM 430, het beveiligingssysteem voor Franse hogesnelheidslijnen? Dat heeft niet zo veel zin, want dan beperk je het soort treinen dat op die lijn kan rijden.

Bovendien kun je wel proberen om de beveiligingskat uit de Europese boom proberen te kijken, maar op een gegeven moment moet je toch een keuze maken en dan ligt ERTMS het meest voor de hand.

Twee systemen houd je toch; de treinen zullen toch ooit een station binnen moeten komen en daar ligt nog steeds ATB.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3479 Gepost op: 05 July 2015, 12:55:51 »
 ??? Ik zie hier niet echt een probleem. ETRMS wordt in de toekomst wellicht idd de algmene norm.
Het is gewoon een keuze maken en eventueel een bijkomend beveiligingssysteem op de stellen plaatsen:

Op de as Brussel - Luik - Aken - Keulen - (Dusseldorf)  rijden de Thalystreinen en de ICE3 toch vrolijk dooreen op dezelfde lijnen? Zelfs jullie NS ICE's worden op die lijn tussen de Thalys PBKA's ingezet.
De Thalys PBKA stellen kunnen dus wellicht reeds beide systemen aan en kunnen gerust nu al een driekhoekje Brussel - Keulen - Amsterdam - Brussel maken...
Ze rijden tussen Brussel & Amsterdam en tot Keulen (en soms verder door tot Dusseldorf)
Tussen Parijs - Lyon - Milaan rijden de Franse TGV's toch ook op dezelfde lijnen dooreen met de Italiaanse ETR's?
Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 05 July 2015, 13:01:20 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal