Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 16:34:19
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:31:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door 1200blauw
Vandaag om 16:30:19
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
Vandaag om 16:22:28
Show je realistische treinsamenstelling door 1200blauw
Vandaag om 16:12:37
Project seaside Germany door hervé
Vandaag om 16:06:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:00:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:56:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 15:55:04
zoeken waar een draad zit op de baan door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:43:02
Tankinstallaties voor dieseltreinen door j.ossebaar
Vandaag om 15:24:25
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:29:00
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 14:11:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:30
  

Auteur Topic: Tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd  (gelezen 23218 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #30 Gepost op: 27 September 2012, 12:08:46 »
14 baans A27, da's hoogwaardig...  ;D

Maar ja daarmee ben je id niet in het centrum  :-X

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #31 Gepost op: 27 September 2012, 12:09:13 »
@ DE2

Het officiele was het leggen van een meter of 2 spoor in het gras op de plek waar deze moet komen.
En op het bord staat echt hogesnelheidbusbaan. Kan het alleen niet op de foto zetten omdat het bord een dag later al omver lag ( iets van scheuren in de staanders of zoiets ;) )

René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22584
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #32 Gepost op: 27 September 2012, 12:21:31 »
Hoogwaardig is wat mij betreft dat er kan worden doorgereden zonder al te veel last van die suffe auto's die 's morgens en 's middags gezellig klem staan.  ;D Dat is veel belangrijker dan 30, 40 of 50 km per uur.

En de aanleg van de tram is gelukkig al lang begonnen. Nog een paar jaar en dat is de term veevervoer hopelijk niet meer van toepassing op de verbinding met De Uithof.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8825
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #33 Gepost op: 27 September 2012, 12:29:37 »
Ha Henk, rij je wel s met de 28 naar Vleuten?

Ik ben trouwens bang dat de tram naar de uithof niks meer is dan hoogwaardig veevervoer.....
« Laatst bewerkt op: 27 September 2012, 12:31:36 door DE_II »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22584
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #34 Gepost op: 27 September 2012, 12:39:29 »
Voor mij niet. Als ik met die tram zou gaan, dan rij ik 's morgens naar het station en 's middags weer terug. Heel comfortabel tegen de veevervoerstromen in.  (y)
Ik denk dat je het verschil voor passagiers onderschat tussen een altijd stampende bus en een tram die over rails rijdt, ook of misschien wel juist als mensen moeten staan. Het overstappunt Vaartse Rijn wordt ook een hele verbetering voor het transport naar De Uithof. Klagen is een tweede natuur in Utrecht, maar ik vind dat we hier goed bezig zijn met het railvervoer. Door Leidse Rijn komt ook nog wel, maar dan met een vertraging van een jaar of 25. Ik herinner me de eerste tekeningen van Leidse Rijn nog; de tram stond er al op.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #35 Gepost op: 27 September 2012, 13:52:17 »
En die aansluiting naar Leidsche Rijn zou in de plannen zelfs lopen met een aftakking vanaf 5 Mei Plein en via de route waar nu de Prins Claus Brug ligt. Is er echter nooit van gekomen (plaatselijke bewoners begonnen gelijk te zeuren over waardevermindering van hun huizen als gevolg van die tram), al is dat denk ik niet onmogelijk dat alsnog te doen.

Dat het verder zou uitlopen, dacht ik van de week al. Toen moest ik voor wat operatief ongemak in het Antonius zijn. Ik kon toen de "vorderingen" van enige weken zien op Nieuwegein Centrum, namelijk: geen!
Groetjes,
Emiel

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #36 Gepost op: 27 September 2012, 15:15:12 »
5 mei plein naar PC brug koopwoningen ?? dacht dat alleen de TV schotels daar gekocht waren  :-\
In begin was er ook een lijn getekend vanaf de remise ergens met een lus door Galecop.
Het huis wat ik toen daar gekocht had 16 jaar geleden, lag naast een grasveldje waar geen huizen mochten komen, daar kwam de tram........ tis nog steeds een grasveldje. Gaat toppie zo, al een tijd geen overlast s'avonds van de tram, zelfs het Dealen is weg , dus wat mij betreft, opbreken die handel  ;D
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8825
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #37 Gepost op: 27 September 2012, 17:47:33 »
Er zijn daar een hoop koopflats, Marty.
Henk, ik zal niet bestrijden dat de tram comfortabeler is. Qua capaciteit blijf ik echter mijn twijfels houden in de zin van uurcapaciteit.
Van mij mag de tram (ik zou het geweldig vinden nog voor mijn pensioen op de tram te kunnen als wagenvoerder!), het maakt het ov-beeld een stuk rustiger, ook in de richting Overvecht.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #38 Gepost op: 27 September 2012, 18:40:52 »
Ben benieuwd of ze koppelbaar materieel aanschaffen.

Zoals de randstad rail wagens van de HTM
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22584
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #39 Gepost op: 27 September 2012, 18:42:51 »
Eeeeh, dat hebben ze al.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8825
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #40 Gepost op: 27 September 2012, 19:22:08 »
Die trams gaan niet op de nieuwe lijn rijden, voorzover ik begrepen heb.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22584
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #41 Gepost op: 27 September 2012, 20:11:31 »
Geen idee, maar gekoppelde trams zijn voor Utrecht dus niet bijzonder en gezien de capaciteit die nodig is naar De Uithof en de vrijwel volledig vrije trambaan zijn gekoppelde trams op de nieuwe lijn niet zo'n rare veronderstelling.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8825
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #42 Gepost op: 27 September 2012, 20:19:27 »
Eens.
Ik heb begrepen.dat de sun-stellen vervangen worden met de bestelling van de  uithofstellen. Overal dezelfde.trams dus.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #43 Gepost op: 27 September 2012, 20:47:18 »
Hoe heet zo'n ding met twee wielen ook alweer waarmee je tussen de files door kan?  ::)
(meerdere antwoorden mogelijk)

In een tram/metro/lightrail kan je inderdaad veel comfortabeler staan dan in een bus. Zo'n tram heeft natuurlijk veel meer capaciteit dan een bus. Een tram is groter dan een bus, zelfs langer dan de dubbelgelede Utrechtse bussen en kan ook om de 3 minuten rijden. Mocht de capaciteit nog omhoog moeten kunnen er 2 trams gekoppeld worden, heb je in ene keer dubbele capaciteit. Met de bus kan dat niet, heb je in in één keer nog zo'n vehikel rijden dat files vormt. Over files gesproken, nog een pre voor de Uithof tram: Door alle bussen tussen de Bleekstraat en Galgenwaard staan er daar heel veel files, vooral om de Waterlinieweg op te komen. Als er trams rijden zal het autoverkeer op de huidige busroute ook een stuk soepeler gaan verlopen.
Of er een aansluiting van de BRU op de Uithof tram komt is denk ik nog niet besloten? Mij lijkt het weggegooid geld. Ik denk dat de meeste pasagiers in en uit willen stappen op het station, dus als iedereen er eerst uit moet en dan andere mensen weer erin wordt het dikke chaos. Kan je beter twee losse perrons hebben om de in en uitstappende mensen te scheiden. En die 2 mensen die van IJsselstein naar de Uithof willen stappen maar over net als nu. Scheiden van de twee trajecten heeft ook als voordeel dat je de frequentie op beide trajecten goed kan afstemmen op het aantal pasagiers.
« Laatst bewerkt op: 27 September 2012, 20:49:01 door Martijnstein »

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #44 Gepost op: 28 September 2012, 04:56:53 »
5 mei plein naar PC brug koopwoningen ??
De lage huizen aan de Churchilllaan zijn koopwoningen. Die zouden de tram recht voor hun neus krijgen. Nu hebben ze asfalt voor hun neus, dus of ze daar beter mee af zijn...
Groetjes,
Emiel