Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:59:17
Lima Plan E ral kleuren vraag
door
jandcargo
Vandaag
om 22:56:15
booster vraag
door
Patrick Smout
Vandaag
om 22:55:48
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 22:54:18
Fleischmann Anna ombouw.
door
RetroJack
Vandaag
om 22:28:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 22:26:34
Modeltreinwinkels in Berlijn.
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 22:23:23
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:08:04
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
Joz
Vandaag
om 21:23:05
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
MarcoK1999
Vandaag
om 21:13:19
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 21:03:15
PB Models, ICR-rijtuigen
door
WesleyMunnik
Vandaag
om 20:50:30
Raadplaatje
door
Hlv53
Vandaag
om 20:46:33
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:33:04
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 19:45:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
Vandaag
om 19:23:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:16:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
willyTEE
Vandaag
om 18:45:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dave.......
Vandaag
om 17:52:27
Zolderbaan 2025
door
JoopSpoort
Vandaag
om 17:46:55
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:32:49
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 17:07:18
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:56:25
Trix BR94 ontspoort
door
marco
Vandaag
om 16:55:23
VERPLAATST: Zolderbaan 2025
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 16:36:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:43:18
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 15:37:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:05:06
Heroplage Artitec Plan W?
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:51:30
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 11:28:28
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Omlaag
Auteur
Topic: Tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd (gelezen 22723 keer)
Railroadtycoon
ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
Offline
Berichten: 1976
Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #30 Gepost op:
27 September 2012, 12:08:46 »
14 baans A27, da's hoogwaardig...
Maar ja daarmee ben je id niet in het centrum
Allie
Gelogd
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....
renew
Offline
Berichten: 233
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #31 Gepost op:
27 September 2012, 12:09:13 »
@ DE2
Het officiele was het leggen van een meter of 2 spoor in het gras op de plek waar deze moet komen.
En op het bord staat echt hogesnelheidbusbaan. Kan het alleen niet op de foto zetten omdat het bord een dag later al omver lag ( iets van scheuren in de staanders of zoiets
)
René
Gelogd
René is op 26-10-2016 overleden
Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis. Komt ie nu pas mee.
henk
Offline
Berichten: 22526
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #32 Gepost op:
27 September 2012, 12:21:31 »
Hoogwaardig is wat mij betreft dat er kan worden doorgereden zonder al te veel last van die suffe auto's die 's morgens en 's middags gezellig klem staan.
Dat is veel belangrijker dan 30, 40 of 50 km per uur.
En de aanleg van de tram is gelukkig al lang begonnen. Nog een paar jaar en dat is de term veevervoer hopelijk niet meer van toepassing op de verbinding met De Uithof.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Huup
Offline
Berichten: 8545
May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #33 Gepost op:
27 September 2012, 12:29:37 »
Ha Henk, rij je wel s met de 28 naar Vleuten?
Ik ben trouwens bang dat de tram naar de uithof niks meer is dan hoogwaardig veevervoer.....
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2012, 12:31:36 door DE_II
»
Gelogd
Duin aanZee II
henk
Offline
Berichten: 22526
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #34 Gepost op:
27 September 2012, 12:39:29 »
Voor mij niet. Als ik met die tram zou gaan, dan rij ik 's morgens naar het station en 's middags weer terug. Heel comfortabel tegen de veevervoerstromen in.
Ik denk dat je het verschil voor passagiers onderschat tussen een altijd stampende bus en een tram die over rails rijdt, ook of misschien wel juist als mensen moeten staan. Het overstappunt Vaartse Rijn wordt ook een hele verbetering voor het transport naar De Uithof. Klagen is een tweede natuur in Utrecht, maar ik vind dat we hier goed bezig zijn met het railvervoer. Door Leidse Rijn komt ook nog wel, maar dan met een vertraging van een jaar of 25. Ik herinner me de eerste tekeningen van Leidse Rijn nog; de tram stond er al op.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #35 Gepost op:
27 September 2012, 13:52:17 »
En die aansluiting naar Leidsche Rijn zou in de plannen zelfs lopen met een aftakking vanaf 5 Mei Plein en via de route waar nu de Prins Claus Brug ligt. Is er echter nooit van gekomen (plaatselijke bewoners begonnen gelijk te zeuren over waardevermindering van hun huizen als gevolg van die tram), al is dat denk ik niet onmogelijk dat alsnog te doen.
Dat het verder zou uitlopen, dacht ik van de week al. Toen moest ik voor wat operatief ongemak in het Antonius zijn. Ik kon toen de "vorderingen" van enige weken zien op Nieuwegein Centrum, namelijk: geen!
Groetjes,
Emiel
Gelogd
Marty
Offline
Berichten: 3434
Het Achtergrondmannetje.nl
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #36 Gepost op:
27 September 2012, 15:15:12 »
5 mei plein naar PC brug koopwoningen ?? dacht dat alleen de TV schotels daar gekocht waren
In begin was er ook een lijn getekend vanaf de remise ergens met een lus door Galecop.
Het huis wat ik toen daar gekocht had 16 jaar geleden, lag naast een grasveldje waar geen huizen mochten komen, daar kwam de tram........ tis nog steeds een grasveldje. Gaat toppie zo, al een tijd geen overlast s'avonds van de tram, zelfs het Dealen is weg , dus wat mij betreft, opbreken die handel
Gelogd
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje
Huup
Offline
Berichten: 8545
May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #37 Gepost op:
27 September 2012, 17:47:33 »
Er zijn daar een hoop koopflats, Marty.
Henk, ik zal niet bestrijden dat de tram comfortabeler is. Qua capaciteit blijf ik echter mijn twijfels houden in de zin van uurcapaciteit.
Van mij mag de tram (ik zou het geweldig vinden nog voor mijn pensioen op de tram te kunnen als wagenvoerder!), het maakt het ov-beeld een stuk rustiger, ook in de richting Overvecht.
Gelogd
Duin aanZee II
martijn v m
Offline
Berichten: 4533
Heerwijk in H0
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #38 Gepost op:
27 September 2012, 18:40:52 »
Ben benieuwd of ze koppelbaar materieel aanschaffen.
Zoals de randstad rail wagens van de HTM
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
henk
Offline
Berichten: 22526
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #39 Gepost op:
27 September 2012, 18:42:51 »
Eeeeh, dat hebben ze al.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Huup
Offline
Berichten: 8545
May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #40 Gepost op:
27 September 2012, 19:22:08 »
Die trams gaan niet op de nieuwe lijn rijden, voorzover ik begrepen heb.
Gelogd
Duin aanZee II
henk
Offline
Berichten: 22526
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #41 Gepost op:
27 September 2012, 20:11:31 »
Geen idee, maar gekoppelde trams zijn voor Utrecht dus niet bijzonder en gezien de capaciteit die nodig is naar De Uithof en de vrijwel volledig vrije trambaan zijn gekoppelde trams op de nieuwe lijn niet zo'n rare veronderstelling.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Huup
Offline
Berichten: 8545
May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #42 Gepost op:
27 September 2012, 20:19:27 »
Eens.
Ik heb begrepen.dat de sun-stellen vervangen worden met de bestelling van de uithofstellen. Overal dezelfde.trams dus.
Gelogd
Duin aanZee II
Martijnstein
Offline
Berichten: 1560
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #43 Gepost op:
27 September 2012, 20:47:18 »
Hoe heet zo'n ding met twee wielen ook alweer waarmee je tussen de files door kan?
(meerdere antwoorden mogelijk)
In een tram/metro/lightrail kan je inderdaad veel comfortabeler staan dan in een bus. Zo'n tram heeft natuurlijk veel meer capaciteit dan een bus. Een tram is groter dan een bus, zelfs langer dan de dubbelgelede Utrechtse bussen en kan ook om de 3 minuten rijden. Mocht de capaciteit nog omhoog moeten kunnen er 2 trams gekoppeld worden, heb je in ene keer dubbele capaciteit. Met de bus kan dat niet, heb je in in één keer nog zo'n vehikel rijden dat files vormt. Over files gesproken, nog een pre voor de Uithof tram: Door alle bussen tussen de Bleekstraat en Galgenwaard staan er daar heel veel files, vooral om de Waterlinieweg op te komen. Als er trams rijden zal het autoverkeer op de huidige busroute ook een stuk soepeler gaan verlopen.
Of er een aansluiting van de BRU op de Uithof tram komt is denk ik nog niet besloten? Mij lijkt het weggegooid geld. Ik
denk
dat de meeste pasagiers in en uit willen stappen op het station, dus als iedereen er eerst uit moet en dan andere mensen weer erin wordt het dikke chaos. Kan je beter twee losse perrons hebben om de in en uitstappende mensen te scheiden. En die 2 mensen die van IJsselstein naar de Uithof willen stappen maar over net als nu. Scheiden van de twee trajecten heeft ook als voordeel dat je de frequentie op beide trajecten goed kan afstemmen op het aantal pasagiers.
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2012, 20:49:01 door Martijnstein
»
Gelogd
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
«
Reactie #44 Gepost op:
28 September 2012, 04:56:53 »
Citaat van: Marty op 27 September 2012, 15:15:12
5 mei plein naar PC brug koopwoningen ??
De lage huizen aan de Churchilllaan zijn koopwoningen. Die zouden de tram recht voor hun neus krijgen. Nu hebben ze asfalt voor hun neus, dus of ze daar beter mee af zijn...
Groetjes,
Emiel
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd