Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Edelweisz in model door sncf231e
Vandaag om 11:45:55
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 11:42:50
Interieur ideeën voor gebouwen door Martin Domburg
Vandaag om 11:39:52
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 11:39:22
Sfeer op je modelbaan door Floris Dilz
Vandaag om 11:38:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 11:32:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 11:19:01
booster vraag door C_Jabaaij
Vandaag om 11:16:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 10:58:53
Hochdraußen van Mischa door MischaCT
Vandaag om 10:44:11
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 10:32:20
Tams app door Ronaldk
Vandaag om 10:27:33
Mobadaten.info uit de lucht door Hasenwald
Vandaag om 10:17:40
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door MOVisser
Vandaag om 09:40:57
Piko 1136 van AC naar DC door Automatic-rock
Vandaag om 09:40:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:33:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 09:23:13
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door NTeering
Vandaag om 09:21:42
EL11 NSB sound file door bellejt
Vandaag om 09:18:49
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 09:15:30
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 09:14:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:58:56
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 08:15:45
DDAR op basis van een Artitec DDM door Duikeend
09 August 2025, 23:30:56
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door 1200blauw
09 August 2025, 22:47:17
Zelf gebogen brug maken door schipcas
09 August 2025, 22:28:23
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
09 August 2025, 21:29:00
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
09 August 2025, 21:26:08
Wat was jullie allereerste loc? door Robert vh Prutsert
09 August 2025, 20:45:22
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
09 August 2025, 19:53:18

Auteur Topic: Tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd  (gelezen 22658 keer)

renew

• Offline Offline
Tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Gepost op: 14 July 2012, 11:51:38 »
De BRU ( eigenaar van de tramlijn) renoveert de komende 7 weken het traject tussen Nieuwegein centrum en de remise. Het gedeelte tussen de remise en Utrecht volgt volgend jaar en de trajecten naar Nieuwegein zuid en IJsselstein over een jaar of 3.

In 7 weken worden de bovenleiding, de rails en het ballast vervangen en de bovenleidingsmasten opgeknapt.Ook de perrons krijgen een opknap beurt. In de tusssentijd rijden er bussen die niet op de route van de tram rijden maar op de bestaande busroutes.

za 7/6 werd er begonnen en in de eerste 7 dagen is er veel gedaan als te zien op de foto's. Zoals op de laatste foto te zien lijkt het erop dat de nieuwe verbinding net de trekschuit zal worden uitgevoerd ;).

Het lijkt erop dat het in het echt slopen sneller gaat dan in model.

Groet René

« Laatst bewerkt op: 20 August 2014, 09:02:59 door Bert van Gelder. Reden: Titel nu met hoofdletters... »
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Online Online
    • belse roestkraam
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #1 Gepost op: 14 July 2012, 12:45:09 »
nice, lijkt wel charleroi zo zonder rails.

Marty

• Online Online
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #2 Gepost op: 14 July 2012, 13:06:24 »
Ik zal blij zijn als het klaar is, wordt helemaal gek van die wachtende ronkende bussen onder mijn balkon.
Buiten dat, ze staan altijd precies daar waar ik eruit moet , zodat ik s'ochtends als ik (weer eens te laat ) naar mijn werk wil, 20 keer met mijn bussie moet steken om eruit te komen  :)
Ik mis die mevrouw wel als mijn balkondeur openstaat........ om de 15 minuten galmt "NIET MEER IN-STAP-PEN" door mijn huiskamer, wist nioiet dat je gehecht kon raken aan een stem  ;D
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 14 July 2012, 13:18:47 »
Je kunt vragen of ze een ander bandje erin kunnen frotten.

Marty! Je nest uit, tis kwart over zes! Geweest!!!  ;D
Mvh Steef

Marty

• Online Online
« Reactie #4 Gepost op: 14 July 2012, 13:23:27 »
Kwart over 6  :o... dan keg ik er net in  :-\ :)

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 14 July 2012, 13:24:52 »
Ben er dan al een uur uit!  ;D
Mvh Steef

renew

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 14 July 2012, 18:42:19 »
Marty,

Wees blij dat ze nog niet gaan verbouwen bij jouw. Zitten ze de hele dag te zagen, hakken, knippen , graven ed.
Vanaf Nieuwegein hebben die bussen in de spits wel wat. Het zal met niets verbazen dat er uit de harmonica overgang tussen de busdelen er in de splits mensen uit gaan vallen, of met raam en al eruit komen te vallen. Die vanuit IJsselstein rijden de route van de tram en hebben nergens een halte en richting Nieuwegein zetten ze bij de 374 er rustig "niet instappen"op en rijden door, al staan er 20 mensen bij een halte te wachten.
En bij de bushalte van Cityplaza is het in de spits helemaal erg als je daar zal wonen ( om van lijn 374 in 291 te komen is overigens daar ook een belevenis geworden).

gr René

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Marty

• Online Online
« Reactie #7 Gepost op: 14 July 2012, 19:33:39 »
Hakken zagen breken vind ik niet erg, dat is overdags, en dan ben ik er toch niet.
Het grind opschudden, bladeren verwijderen en andere herrie achtige klusjes doen ze wel s'nachts, onder mijn slaapkamer raam, welke in een grote nis is, en dus het geluid ook nog eens lekker versterkt wordt.
Mijn vrouw is doof, en als ik de honden s'nachts uitlaat en mijn sleutel vergeet, heb ik echt een probleem, maar zelfs zij zit  rechtop in bed van de herrie van het grindschudden en brommerblazen  :)
Ik maak er verder geen punt van hoor, toen  ik het appartement kocht stond de eindhalte al ingetekend en gepland dus ik had het kunnen weten. had ik het maar niet moeten kopen, en een huisje bij Schiphol moeten kopen  :)

renew

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 19 July 2012, 20:33:28 »
Weer een paar dagen en nachten verder. Nadat de ballast en het onderliggende spul was weg gehaald werd er een dikke laag zand gestort. Met de ogen dicht en een beetje fantasie was het batau-noord aan zee.

Het vervolg ging snel. Binnen 24 uur was de ballast gestort, althans een gedeelte daarvan, en voor wie wil weten welke kleur ballast heeft, het is 1 kleur grijs.

En ook de eerste stukken rails worden aan elkaar gelast met dit apparaat op een vrachtwagen.

En mochten de Rotterdammers zich afvragen waar die "geweldige"bussen zijn gebleven ( ze komen bijna de bruggen niet op zodat ze bijna stil staan als ze boven zijn en op de snelweg komt bijna het dak eraf), ze zijn dus hier. En wat niets met de bussen te maken heeft, het is met het vervangend vervoer nog steeds waardeloos, en de informatieman blijft bij een overvol busstation gewoon volhouden dan 374 net weg is terwijl er passagiers al 40 minuten staan te wachten.

Groet René

renew

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 27 July 2012, 20:30:44 »
Weer een weekje verder en het gaat snel.

Nu weten ze dat zu bij bru niet kunnen aanbesteden, plannen is ook niet haar sterkste kant. Ze waren 1,5 dag eerder klaar.

Hier het duidelijke bewijs dat de roestkleur er later wordt opgebracht ;D

De rails direct na het neerleggen. Het lijkt erop dat de oude rail strakker lag.

Echter 2 dagen later en na wat werktreinen ziet het er een stuk strakker uit. Hoewel je als fietser over de overweg het gevoel hebt dat het spoor naar Utrecht lager ligt dan die naar zuid en IJsselstein.

Ook is er een begin gemaakt met het schilderen van het de schuilgelegenheid op het perron, alleen hebben ze na de graafwerkzaamheden het perron weer "dicht gelegd" Hopelijk wordt daar nog iets aan gedaan. Het is nu  iets beroerder dan het was.

renew

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 13 August 2012, 20:16:50 »
weer 2 weken verder en gestaag gaat alles verder.

De ballast is gestort en verdeeld en de palen zijn grijs geworden. De bovenleiding is gedeeltelijk aanwezig.

Ondertussen zijn we ook 2 voetganger / fietsovergangen verder maar ook die ligt er nu recht bij. Het schilderen van het station wil niet erg vlotten alsmede het afmaken van de bovenleiding. Ook is de overgang voor de 2e keer afgesloten geweest omdat het boren niet wilde lukken omdat er " iets" onder de weg lag. Wat het is hebben ze niet bekend gemaakt nadat er handmatig gegraven is.

Volgende week zullen de eerste trams moeten rijden. Echter op mijn fotostandpunt ( batau noord) is de bovenleiding niet af, liggen er geen kabels in de gegraven goten, is het station verre van af en ontbreekt er richting stadscentrum nog de nodige bovenleiding en is die er helemaal nog niet richting Utrecht. Kortom 20 augustus zullen ze niet gaan halen.

Groet René

henk

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 13 August 2012, 20:32:47 »
Nee, en dat is inmiddels ook formeel bekend gemaakt. Ze hebben het over een vertraging van zes weken.
http://www.ijsselstein.nl/internet/nieuws_3541/item/tegenslag-voor-vernieuwing-trambaan_19089.html
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marty

• Online Online
« Reactie #12 Gepost op: 13 August 2012, 21:22:55 »
&%(^%#(*^%$#^*(%#^*(%# heb ik nog langer last van die kleine klut bussies met 20 maal afgekeurde chauffeurs die nog minder uit hun ogen kijken dan Stefke mirakel   >:( wat een drama sjoofies zijn dat  :'(

Hammondman

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 13 August 2012, 22:49:42 »
Wel een interessant topic dit! (y)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

renew

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 17 August 2012, 20:53:51 »
Aankomende week hadden de trams weer moeten rijden. En eerlijkheid moet worden gezegd dat op het oog dit stationnetje af is.
Zo hadden we nog enig beschutting van glazen schermen tegen de wind en hekjes waarop je kon zitten ( zie eerdere foto) Nu staan er puntige hekjes zonder enige beschutting behalve de ""abri".

En natuurlijk kindvriendelijk gemonteerd ( dit geloof je echt niet).

Ook de perrons zijn zeer goed gerenoveerd ( zijn nu al kapot)

Ook valt vanaf de vernieuwde oversteek onder de brug op dat er iets niet klopt. De kromming is niet alleen op de foto goed te zien.

En voor onze IJsselsteinse forumgenoot. Het gaat echt iets langer duren ( en dan te bedenken dat ze het daar over 2 jaar  gaan doen, 2x zo lang traject en een niet meer bestaande bru, succes alvast)

.

Volgende week eens een tochtje langs het hele gedeelte maken om te zien wat er daar nog moet gebeuren,

Groet René
« Laatst bewerkt op: 17 August 2012, 20:57:02 door renew »