Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
Vandaag om 22:59:17
Lima Plan E ral kleuren vraag door jandcargo
Vandaag om 22:56:15
booster vraag door Patrick Smout
Vandaag om 22:55:48
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 22:54:18
Fleischmann Anna ombouw. door RetroJack
Vandaag om 22:28:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:26:34
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 22:23:23
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:08:04
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Joz
Vandaag om 21:23:05
Toon hier je (model)TRAM foto's. door MarcoK1999
Vandaag om 21:13:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:03:15
PB Models, ICR-rijtuigen door WesleyMunnik
Vandaag om 20:50:30
Raadplaatje door Hlv53
Vandaag om 20:46:33
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 20:33:04
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 19:45:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 19:23:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:16:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
Vandaag om 18:45:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 17:52:27
Zolderbaan 2025 door JoopSpoort
Vandaag om 17:46:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:32:49
Sfeer op je modelbaan door BartvD
Vandaag om 17:07:18
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 16:56:25
Trix BR94 ontspoort door marco
Vandaag om 16:55:23
VERPLAATST: Zolderbaan 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 16:36:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 15:43:18
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:37:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:05:06
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 13:51:30
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 11:28:28

Auteur Topic: Tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd  (gelezen 22724 keer)

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #45 Gepost op: 28 September 2012, 16:45:52 »
Eeeeh, dat hebben ze al.

Ik bedoel de nieuwe trams natuurlijk en niet de oudjes.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

eric10nl

• Offline Offline
    • OV Website
« Reactie #46 Gepost op: 19 October 2012, 17:33:55 »
Ik ben niet verbaasd, maar op de Connexxion site http://www.connexxion.nl/reizen-met-connexxion/14/geen-sneltram-maar-bus-tot-eind-september/2524
staat dat de werkzaamheden uitlopen.

Nu wordt er geen einddatum meer bij gezet.

Eric
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

renew

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 20 October 2012, 14:48:41 »
Ze hadden het na de 2e verlenging over 5 november, Echter die datum zal niet gehaald worden omdat er sinds die zichtbaar niets is gedaan. Toch bleef de bru gegarandeerd gebruiken bij 5 november.
Echter vandaag in het AD / UN. De tram blijft nog maanden buiten gebruik omdat van de 18 lassen er weer 10 zijn gescheurd. Echter waar hebben ze die lassen gemaakt, niet op de baan want daar is nog steeds niets te zien ( geweest).
Ook blijken er ondernemers er last van te krijgen zoals de bloemist en de snackbar, die veel omzet missen volgens het stuk ik de krant.

Er moeten nieuwe rails worden besteld ( dat ze al gedaan zouden hebben) die wel te lassen zijn. Alleen waarom deze niet gelast kunnen worden staat er niet bij ( waaibomenstaal gekocht, beloofd veel voor de rechte stukken).

Volgens de site van connexxion kan je met vervangende lijnen vanaf 21 oktober, echter die rijden al een poosje. En om ervoor te zorgen dat de bestaande lijnen minder druk worden sluiten die beter aan op de tram in Utrecht ( als je dit in een theater neer zet valt het onder komedie). Als lijn 361 op het stuk van de lijn 160 ook eens passagiers mee gaat nemen ipv die te laten verkleumen in de regen en de wind zal het ook een vooruitgang zijn.

De consessie voor de komende jaren is weer, nadat de aanbesteding opnieuw moest,  gevallen op Qbuzz. Komt mooi uit geen tram. Hoef je de naam niet aan te passen ;D.

René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 20 October 2012, 15:06:23 »
Het begint toch wel een beetje vormen te krijgen in de zin van "de lokale blunder van de eeuw". Ik zou zeggen: leg het weer aan zoals het was (je weet wel, van die "normale" spoorstaven op dwarsliggers...) en laat die aannemer+leverancier van de Bart Smit-rails maar fijn erin zakken. Dit is gewoon te gek voor woorden!!!
Groetjes,
Emiel

renew

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 02 November 2012, 21:00:26 »
Het is nu ook officieel, ze gaan 5-11 niet halen. iets wat elke reiziger al aan zag komen bij het bekend worden van die datum. Vanmorgen in het AD staat dat de BRU nog niet weet of de lassen nu wel goed zijn. Als dat zo is dan kan er een schema worden gemaakt waarop de trams gaan rijden. Dat laatste heet volgens mij een dienstregeling en daar rijden ze al vanaf 1983 mee. En voor het andere heb je vogens mij ook rails, rail bedding ( in dit geval zou het een betonbaan moeten worden, als iemand kan vertellen waarom) en bovenleiding nodig. Hiervan ontbreekt er nog het een en ander. Er vanuitgaand dat er ook nog wat proefritten moeten worden gehouden zal de eerdere opmerking in dezelfde krant dat het er na maanden weer trams gaan rijden dichter bij de waarheid liggen. Om het leed in de winter wat te verzachten komt er meer vervangend vervoer in de spits.

Als het nog even zo doorgaat het het stuk wat al wel klaar is onderhoud nodig nog voor er 1 reiziger over vervoerd is.

Gr. René

René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #50 Gepost op: 02 November 2012, 22:00:02 »
Gewoon een snelweg van maken, van die trambaan, parkeergarage onder het centrum van utrecht en hop, klaar.

;)

Emiel_nl

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 03 November 2012, 14:21:09 »
De kans dat dat gaat gebeuren ligt gelukkig ver onder het vriespunt  ;D

henk

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 03 November 2012, 15:16:15 »
Gisteren ook op teletekst van RTV Utrecht dat ze nu een beproefd procedé gaan gebruiken.  ??? Hebben ze eerst iets nieuws geprobeerd bij de renovatie?

We leggen in dit land ook pas rails sinds 1839.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #53 Gepost op: 03 November 2012, 16:44:58 »
Ik denk dat ze het ijzer eerst gaan smelten voor ze er spoorstaven van gieten, denk je niet ook?

Emiel_nl

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 03 November 2012, 18:47:45 »
Gisteren ook op teletekst van RTV Utrecht dat ze nu een beproefd procedé gaan gebruiken.  ??? Hebben ze eerst iets nieuws geprobeerd bij de renovatie?
Een bedenkelijke tekst. De spoorstaven die op het 24 oktoberplein zijn gelast, zijn wel goed gegaan op basis van een beproefd procedé.

Overigens heb ik wat insite information doorgekregen. De fout die mogelijk gemaakt is, is dat men voor het lassen de spoorstaafkoppen gehard werden door middel van heetstoken. Laat dat nou net een verbeterde mogelijkheid op scheurvorming geven na lassen...
Groetjes,
Emiel

Herman2012

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 08 November 2012, 18:59:21 »
De verhalen gaan dat de BRU zelf de spoorstaven heeft gekocht en die aan de aannemer ter beschikkig heeft gesteld, op die manier dacht de BRU goedkoper uit te zijn....

Ondertussen heeft half IJsselstein door dat de snelbussen 195/295 veel sneller in Utrecht zijn dan die zogenaamde sneltram, dat snel kun je gerust weglaten, het ding boemelt in ruim een half uur naar Utrecht en dat terwijl het traject maar ruim 12 kilometer is, gemiddelde snelheid is dus maar liefst 25 km/uur!

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #56 Gepost op: 08 November 2012, 19:07:14 »
voor een snel tram zitten er behoorlijk wat haltes op de lijn en is ie dus ook niet echt snel nee
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #57 Gepost op: 08 November 2012, 19:28:15 »
De spoorstaven waren inderdaad een directieleverantie. maar ik denk dat dat niet te maken heeft met goedkoper kunnen zijn dan de aannemer, maar wat wel de gedachte daar achter is weet ik ook niet.

Wat wel weer suf is, is dat de aannemer die het werk uitvoerde blijkbaar niet beschikt over de juiste spullen om de spoorstaven te lassen. Het schijnt dat een andere aannemer te hulp moet komen.......wat een soap  :-\

Emiel_nl

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 09 November 2012, 01:39:56 »
Ik heb toevallig een las-actie kunnen bekijken omdat ik in de buurt was. Meer dan een standaard thermiet-las was het niet. Dat truukje beheerst elke spoorbouwer.
Groetjes,
Emiel

Spoorrelais

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 09 November 2012, 05:04:40 »
Het schijnt dat een andere aannemer te hulp moet komen.......wat een soap  :-\

Deze tijd is het in het hele spoorwereldje heel druk i.v.m. alle aanpassingen voor de nieuwe dienstregeling welke in december ingaat. Ik weet uit ervaring dat lascapaciteit in deze periode een groot probleem is.

Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.