Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 11:52:50
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:51:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 11:49:58
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:46:25
Edelweisz in model door sncf231e
Vandaag om 11:45:55
Interieur ideeën voor gebouwen door Martin Domburg
Vandaag om 11:39:52
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 11:39:22
Sfeer op je modelbaan door Floris Dilz
Vandaag om 11:38:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 11:32:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 11:19:01
booster vraag door C_Jabaaij
Vandaag om 11:16:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 10:58:53
Hochdraußen van Mischa door MischaCT
Vandaag om 10:44:11
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 10:32:20
Tams app door Ronaldk
Vandaag om 10:27:33
Mobadaten.info uit de lucht door Hasenwald
Vandaag om 10:17:40
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door MOVisser
Vandaag om 09:40:57
Piko 1136 van AC naar DC door Automatic-rock
Vandaag om 09:40:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:33:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 09:23:13
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door NTeering
Vandaag om 09:21:42
EL11 NSB sound file door bellejt
Vandaag om 09:18:49
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 09:15:30
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 09:14:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:58:56
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 08:15:45
DDAR op basis van een Artitec DDM door Duikeend
09 August 2025, 23:30:56
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door 1200blauw
09 August 2025, 22:47:17
Zelf gebogen brug maken door schipcas
09 August 2025, 22:28:23
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
09 August 2025, 21:26:08
  

Auteur Topic: Tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd  (gelezen 22661 keer)

Duizendpoot

  • team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1189
    • wp.duizendpoot.de
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #15 Gepost op: 17 August 2012, 21:56:26 »
Als ik in IJselstein zou wonen en errig graag in Utrech wil shoppen en vertier zoeken zou ik verhuizen naar b.v. Leerdam. Kan je gewoon met de trein naar je stadje gaan ;)
Met vriendelijke groet, Hans.

https://wp.duizendpoot.de

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #16 Gepost op: 18 August 2012, 06:29:59 »
Dus er is niks geleerd van de ombouw van de Zoetermeer- en Hofpleinlijn door HTM en RET.

volgens de site http://www.vooru.nl/nieuws___acties/nieuws/nieuws.aspx?newsincat=310
rijden er bussen uit verschillende regio's.
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #17 Gepost op: 18 August 2012, 12:17:05 »
Blijkbaar is er niets geleerd, je kan ook zeggen goedkoop is duurkoop. De uitloop is mede  ontstaan omdat er scheuren zitten in de rails waar er gelast is.

Zoals eerder aangegeven rijden er nu ook bussen overal en nergens vandaan. Echter als de scholen gaan beginnen worden trams die om de 7-8 minuten reden vervangen door 1 standaard bus die om de 15 minuten gaat rijden ( in de vakantietijd werd je in ee gelede in de "spits"soms al doodgedrukt), oke op 3 lijnen die niet meer door naar Utrecht gaan. Die dan weer door een eindeloze stroom schoolfietsers moet om bij het busstation Nieuwegein te komen en er ook weer door heen moet als deze daar vandaan gaat.
Dus zet de ambulances maar vast klaar om fietsers af te voeren of om mensen uit de bus te krabben.

René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #18 Gepost op: 18 August 2012, 12:31:26 »
Wat zou er dan geleerd moeten zijn?
Zover ik begrijp, is dezelfde railsoort elders op de lijn probleemloos in gebruik.
Beproefd concept dus, veel meer voorzorgmaatregelen vallen er dan niet meer te nemen.

Huub

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #19 Gepost op: 18 August 2012, 13:19:08 »
verhuizen naar b.v. Leerdam.
wedden dat je dat echt niet wil  :)

Ach Rene, mocht de tram weer gaan rijden en ik wil naar Utrecht rij ik met de auto toch naar het transferium en pak daar pas de tram, scheelt me meer dan een half uur.
En nadat ik de sjoofs al een paar keer heb gevraad wanneer ze eindelijk hun rijbewijs gaan halen en leren een plekkie te zoeken waar ze een doorgaande weg wat minder versperren heb ik er geen last meer van
Ik mis die lieve Vrouwenstem ook niet meer dus eigenlijk kunnen ze de lijn IJsselstein wel slopen :)

Maar je vertelde dat volgend jaar de lijn IJsselstein aan de buurt is, maar die is toch een stuk jonger ??, of gaan ze maar renoveren tot Achterveld ?
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #20 Gepost op: 18 August 2012, 14:32:06 »
Geen idee, stond hier in het plaatselijke krantje. De rest van het verhaal klopte ook redelijk. Op eerder genoemde link stond ook e.e.a.

René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #21 Gepost op: 18 August 2012, 14:49:40 »
Wat zou er dan geleerd moeten zijn?
Zover ik begrijp, is dezelfde railsoort elders op de lijn probleemloos in gebruik.
Beproefd concept dus, veel meer voorzorgmaatregelen vallen er dan niet meer te nemen.

Huub
Klopt. Op het 24-oktoberplein is deze constructie vorig jaar probleemloos in de vooraf afgesproken tijd aangelegd. Dus als het daar kan, waarom zou het elders dan per definitie niet kunnen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #22 Gepost op: 09 September 2012, 17:23:45 »
Dat de rails niet goed gelast was is blijkbaar niet de enige reden dat 2 weken nadat alles klaar moest wezen er nog een boel moet gebeuren.



Er zijn stukken rails tussenuit gehaald om te "onderzoeken".
Ook ontbreekt er nog spoor zo het en der.



Zoals op station cityplaza.



Deze kan ook in de rubriek natuurgetrouwe modelbaan.
Plaats niet zo veel bovenleidingspalen in een bocht. Tussen de witte staan er iets minder zichtbaar nog even zo veel bruine palen.

Daar er de afgelopen week weinig leven te zien was op en naast de baan zal 1 oktober ook wel niet haalbaar zijn. Er ontbreekt nog wat spoor, bovenleiding en de palen moeten nog worden geschildert. Ook de andere perrons zijn nog niet af.

René



René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8536
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #23 Gepost op: 09 September 2012, 20:03:43 »


Ach Rene, mocht de tram weer gaan rijden en ik wil naar Utrecht rij ik met de auto toch naar het transferium en pak daar pas de tram, scheelt me meer dan een half uur.
Hij rijdt hoor ;)

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #24 Gepost op: 09 September 2012, 21:07:39 »
mocht de tram weer vanaf IJsselstein rijden, dan zal ik alsnog gewoon met de auto naar het Transferium rijden......zucht....  8)
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #25 Gepost op: 27 September 2012, 10:56:17 »
Volgens het AD van vandaag gaat de tram voorlopig niet rijden en verwacht het BRU dat er in november gereden kan worden. Even voor de herinnering van BRU. Dat zouden ze op 20 augustus al doen  ??? .
Volgens het plaatselijke krantje wordt er binnenkort onderzoek gedaan naar de scheuren bij de lassen in de rails. Gezien er de laatste weken bijna niets zichtbaar wordt gedaan zou dat wel eens kunnen kloppen. Lijkt mij ook logisch, weken niet veel doen, dan onderzoeken, weer wachten en dan nieuwe rails bestellen.

Ondertussen is de BRU ook begonnen aan een hogesnelheidsbusbaan die in 2014 klaar moet zijn tussen Houten en Maarssen, als mede officieel aan de aanleg van de tram richting het UMC Utrecht / de uithof die aan moet sluiten op de huidige lijn. Zullen ze er dan achter komen dat de deuren van die stadstram niet open kunnen bij de huidige hoge perrons?
Dus als de rails niet sneller roesten dan verwacht nog dit jaar weer tramverkeer  ;D

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5338
  • Team Mitropa - OHMB
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #26 Gepost op: 27 September 2012, 10:59:19 »
Er stond vorige week een machine bij Nieuwegein zuid op de rails met veel lampen er op, 't was nog donker maar volgens mij was deze de rails aan het vastleggen of de bedding in orde aan het maken... zou toch onderhand wel klaar moeten zijn..
RETROBAHN A.G.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8536
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #27 Gepost op: 27 September 2012, 11:50:22 »

Ondertussen is de BRU ook begonnen aan een hogesnelheidsbusbaan die in 2014 klaar moet zijn tussen Houten en Maarssen, als mede .....
Hogesnelheidsbusbaan of Hoogwaardig Openbaar Vervoer-baan? Die laatste ligt er namelijk voor de lijn CS -Vleuten en de snelheid dààrop is voor 70% van het traject 30km/h.....

Citaat van: VV
..... officieel aan de aanleg van de tram richting het UMC Utrecht / de uithof die aan moet sluiten op de huidige lijn.
Waaruit bestaat dat officiele? Borrel voor bestuurderen?

Groet,

Huibert

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #28 Gepost op: 27 September 2012, 12:03:43 »
[off topic]
Hoge snelheid .... 30 km/u  ???
Dat geeft de automobilist moed  8)
[/on topic]

het wordt steeds gekker.....

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8536
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:tram Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein gerenoveerd
« Reactie #29 Gepost op: 27 September 2012, 12:07:03 »
Neenee, goed lezen hè, da's hoogwààrdig, niet hogesnelheid...... ;)