Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 18:53:51
Rondom Charlois door R1954
Vandaag om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:38:27
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Steenwijk poging 2 door Duikeend
Vandaag om 17:25:22
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 128918 keer)

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #405 Gepost op: 25 December 2007, 16:16:15 »
Nee indedaat het werkt niet helemaal, ik kijk nu en er staat nu 10.002 en zo te horen zijn er al wel weer dan 1 mens op je site geweest.... :P

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #406 Gepost op: 26 December 2007, 08:21:38 »






De bedrading ligt er in.

Kees-Jan

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #407 Gepost op: 26 December 2007, 10:11:20 »
Ziet er weer mooi en strak uit.
Ik heb een vraagje: Waarom heb je stukken van dwarsliggers tussen de rails weg gehaald?

Peter H

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #408 Gepost op: 26 December 2007, 10:16:48 »
volgens mij omdat je anders flexrails niet kunt koppelen he. alleen ik snij alleen een aantal spoorspijkers weg.. (eigenlijk veel te veel werk :-X)

maar ik had ook nog een vraagje ;D:
op de middelste foto, het onderste spoor, heb je daar geen last van ontsporing omdat er zo'n hoop draden onder zit??

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #409 Gepost op: 26 December 2007, 10:48:29 »
Klopt de dwarsliggers zijn er idd afgesneden (aan iedere kant één). Omdat het geen zichtdelen zijn heb ik geen zin om ze daar weer onder te plakken.

Ontsporingen bij het spoor met de vele draden? Nee hoor wan t de draden liggen daar in het schuim Door met een schroevendraaier net een klein stukje in te drukken kun je de draden er onderdoor leggen zonder dat de rails omhoog geduwd wordt.

Kees-Jan

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #410 Gepost op: 26 December 2007, 10:51:14 »
Oke dankje voor het anntwoord. Ik vond het al raar :P

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #411 Gepost op: 26 December 2007, 15:27:14 »
Zo naast het treinengeweld net even een toetje staan "ballasten".




Het is "Bencolands" sjookoo bruin.

Kees-Jan

Morgen weer verder eerst eten.

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
  • Einzelganger
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #412 Gepost op: 26 December 2007, 15:28:37 »
nog effe drybruschen ;)


eric

WillemNS

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #413 Gepost op: 26 December 2007, 15:28:55 »
Dat je morgen maar kunt rijden :P

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #414 Gepost op: 26 December 2007, 15:31:17 »
Ja ja, komt allemaal goed.

Eten maken (en opeten) is m'n andere grote hobby trouwens.

Kees-Jan

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #415 Gepost op: 26 December 2007, 15:47:18 »
Hey,

Mooie bekabeling! Wat voor klemmen heb je gebruikt?

De kroonsteentjes zitten tussen de terugmelder en de aansluiting van de rails?

Greetz,
Joost

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #416 Gepost op: 26 December 2007, 20:12:08 »
Joost het zijn in mijn ogen nog al te grote klemmen waar normaal pvc electra pijp op geklemd kan worden. Gaatje er in boren en ty-rip (?) er doorheen.

De kroonsteentjes zijn de verzamelpunten van de draden die later naar de terugmelders gaan.

Kees-Jan

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #417 Gepost op: 26 December 2007, 20:14:41 »
Hoi Kees-Jan.

Te groot? Zou je het volgende keer dan anders doen?

Groet,
Joost

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #418 Gepost op: 26 December 2007, 20:18:23 »
Ja.

Maar ik had die andere kabelklemmen niet meer liggen. Die ik wilde gebruiken komen uit de automaterialen zaak en zijn zeer plat met een gaatje er in voor een popnagel of schroefje.

Ik gebruikte die in mijn racewagen om de kabelboom mee vast te maken in de auto.

Kees-Jan

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #419 Gepost op: 26 December 2007, 20:20:32 »
Die sporen heb je weer mooi recht neergelegt.
Voor grootspoorfoto's zie site