Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 15:29:24
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Sikko
Vandaag om 15:23:24
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 15:19:54
Rondom Charlois door defender
Vandaag om 15:12:25
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:08:36
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Biesje
Vandaag om 15:06:09
Minibaan Visserskaai H0 door defender
Vandaag om 15:05:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:00:55
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Arjan6511
Vandaag om 14:47:30
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eric v C
Vandaag om 14:27:33
Mijn minitrix 2051 hobbelt door spoorijzer
Vandaag om 13:56:07
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 13:41:19
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:20:07
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 13:18:56
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 13:08:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:06:19
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 12:40:45
modulebaan in spoor 1 door rbroerse
Vandaag om 12:30:31
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 11:11:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Huup
Vandaag om 11:01:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:46:29
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 10:23:37
Nederlands-materieel in Spoor-1 door Kees-Jan
Vandaag om 10:19:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:41:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 09:02:22
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 08:58:28
Wat spoor 1 brouwsels door Sikko
Vandaag om 08:58:05
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 08:55:21
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 08:39:56
Layne, Somewhere South. door g-j
Vandaag om 07:36:29
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 127422 keer)

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #405 Gepost op: 25 December 2007, 16:16:15 »
Nee indedaat het werkt niet helemaal, ik kijk nu en er staat nu 10.002 en zo te horen zijn er al wel weer dan 1 mens op je site geweest.... :P

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #406 Gepost op: 26 December 2007, 08:21:38 »






De bedrading ligt er in.

Kees-Jan

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #407 Gepost op: 26 December 2007, 10:11:20 »
Ziet er weer mooi en strak uit.
Ik heb een vraagje: Waarom heb je stukken van dwarsliggers tussen de rails weg gehaald?

Peter H

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #408 Gepost op: 26 December 2007, 10:16:48 »
volgens mij omdat je anders flexrails niet kunt koppelen he. alleen ik snij alleen een aantal spoorspijkers weg.. (eigenlijk veel te veel werk :-X)

maar ik had ook nog een vraagje ;D:
op de middelste foto, het onderste spoor, heb je daar geen last van ontsporing omdat er zo'n hoop draden onder zit??

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #409 Gepost op: 26 December 2007, 10:48:29 »
Klopt de dwarsliggers zijn er idd afgesneden (aan iedere kant één). Omdat het geen zichtdelen zijn heb ik geen zin om ze daar weer onder te plakken.

Ontsporingen bij het spoor met de vele draden? Nee hoor wan t de draden liggen daar in het schuim Door met een schroevendraaier net een klein stukje in te drukken kun je de draden er onderdoor leggen zonder dat de rails omhoog geduwd wordt.

Kees-Jan

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #410 Gepost op: 26 December 2007, 10:51:14 »
Oke dankje voor het anntwoord. Ik vond het al raar :P

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #411 Gepost op: 26 December 2007, 15:27:14 »
Zo naast het treinengeweld net even een toetje staan "ballasten".




Het is "Bencolands" sjookoo bruin.

Kees-Jan

Morgen weer verder eerst eten.

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
  • Einzelganger
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #412 Gepost op: 26 December 2007, 15:28:37 »
nog effe drybruschen ;)


eric

WillemNS

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #413 Gepost op: 26 December 2007, 15:28:55 »
Dat je morgen maar kunt rijden :P

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #414 Gepost op: 26 December 2007, 15:31:17 »
Ja ja, komt allemaal goed.

Eten maken (en opeten) is m'n andere grote hobby trouwens.

Kees-Jan

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #415 Gepost op: 26 December 2007, 15:47:18 »
Hey,

Mooie bekabeling! Wat voor klemmen heb je gebruikt?

De kroonsteentjes zitten tussen de terugmelder en de aansluiting van de rails?

Greetz,
Joost

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #416 Gepost op: 26 December 2007, 20:12:08 »
Joost het zijn in mijn ogen nog al te grote klemmen waar normaal pvc electra pijp op geklemd kan worden. Gaatje er in boren en ty-rip (?) er doorheen.

De kroonsteentjes zijn de verzamelpunten van de draden die later naar de terugmelders gaan.

Kees-Jan

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #417 Gepost op: 26 December 2007, 20:14:41 »
Hoi Kees-Jan.

Te groot? Zou je het volgende keer dan anders doen?

Groet,
Joost

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #418 Gepost op: 26 December 2007, 20:18:23 »
Ja.

Maar ik had die andere kabelklemmen niet meer liggen. Die ik wilde gebruiken komen uit de automaterialen zaak en zijn zeer plat met een gaatje er in voor een popnagel of schroefje.

Ik gebruikte die in mijn racewagen om de kabelboom mee vast te maken in de auto.

Kees-Jan

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #419 Gepost op: 26 December 2007, 20:20:32 »
Die sporen heb je weer mooi recht neergelegt.
Voor grootspoorfoto's zie site