Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 00:23:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 00:22:25
Rangeren met een pec door Huup
Vandaag om 00:16:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door BrightonBelle
30 October 2025, 23:25:16
Lodewickshaven door Wim Vink
30 October 2025, 23:11:40
Raadplaatje door Lars Smelter
30 October 2025, 23:00:20
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door spock
30 October 2025, 23:00:03
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
30 October 2025, 22:44:17
Station Roodeschool door Benelux795
30 October 2025, 22:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
30 October 2025, 22:18:36
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 October 2025, 22:13:40
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
30 October 2025, 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 October 2025, 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
30 October 2025, 21:39:30
US diorama in H0 door Spoor010
30 October 2025, 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
30 October 2025, 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
30 October 2025, 21:27:58
Rondom Charlois door Arjen52
30 October 2025, 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
30 October 2025, 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
30 October 2025, 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels door Frits C
30 October 2025, 20:20:29
PPM kranen van Strukton door Eric B
30 October 2025, 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
30 October 2025, 18:43:56
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
30 October 2025, 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
30 October 2025, 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
30 October 2025, 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
30 October 2025, 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
30 October 2025, 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
30 October 2025, 16:47:56
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 127221 keer)

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #405 Gepost op: 25 December 2007, 16:16:15 »
Nee indedaat het werkt niet helemaal, ik kijk nu en er staat nu 10.002 en zo te horen zijn er al wel weer dan 1 mens op je site geweest.... :P

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #406 Gepost op: 26 December 2007, 08:21:38 »






De bedrading ligt er in.

Kees-Jan

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #407 Gepost op: 26 December 2007, 10:11:20 »
Ziet er weer mooi en strak uit.
Ik heb een vraagje: Waarom heb je stukken van dwarsliggers tussen de rails weg gehaald?

Peter H

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #408 Gepost op: 26 December 2007, 10:16:48 »
volgens mij omdat je anders flexrails niet kunt koppelen he. alleen ik snij alleen een aantal spoorspijkers weg.. (eigenlijk veel te veel werk :-X)

maar ik had ook nog een vraagje ;D:
op de middelste foto, het onderste spoor, heb je daar geen last van ontsporing omdat er zo'n hoop draden onder zit??

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #409 Gepost op: 26 December 2007, 10:48:29 »
Klopt de dwarsliggers zijn er idd afgesneden (aan iedere kant één). Omdat het geen zichtdelen zijn heb ik geen zin om ze daar weer onder te plakken.

Ontsporingen bij het spoor met de vele draden? Nee hoor wan t de draden liggen daar in het schuim Door met een schroevendraaier net een klein stukje in te drukken kun je de draden er onderdoor leggen zonder dat de rails omhoog geduwd wordt.

Kees-Jan

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #410 Gepost op: 26 December 2007, 10:51:14 »
Oke dankje voor het anntwoord. Ik vond het al raar :P

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #411 Gepost op: 26 December 2007, 15:27:14 »
Zo naast het treinengeweld net even een toetje staan "ballasten".




Het is "Bencolands" sjookoo bruin.

Kees-Jan

Morgen weer verder eerst eten.

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
  • Einzelganger
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #412 Gepost op: 26 December 2007, 15:28:37 »
nog effe drybruschen ;)


eric

WillemNS

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #413 Gepost op: 26 December 2007, 15:28:55 »
Dat je morgen maar kunt rijden :P

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #414 Gepost op: 26 December 2007, 15:31:17 »
Ja ja, komt allemaal goed.

Eten maken (en opeten) is m'n andere grote hobby trouwens.

Kees-Jan

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #415 Gepost op: 26 December 2007, 15:47:18 »
Hey,

Mooie bekabeling! Wat voor klemmen heb je gebruikt?

De kroonsteentjes zitten tussen de terugmelder en de aansluiting van de rails?

Greetz,
Joost

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #416 Gepost op: 26 December 2007, 20:12:08 »
Joost het zijn in mijn ogen nog al te grote klemmen waar normaal pvc electra pijp op geklemd kan worden. Gaatje er in boren en ty-rip (?) er doorheen.

De kroonsteentjes zijn de verzamelpunten van de draden die later naar de terugmelders gaan.

Kees-Jan

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #417 Gepost op: 26 December 2007, 20:14:41 »
Hoi Kees-Jan.

Te groot? Zou je het volgende keer dan anders doen?

Groet,
Joost

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #418 Gepost op: 26 December 2007, 20:18:23 »
Ja.

Maar ik had die andere kabelklemmen niet meer liggen. Die ik wilde gebruiken komen uit de automaterialen zaak en zijn zeer plat met een gaatje er in voor een popnagel of schroefje.

Ik gebruikte die in mijn racewagen om de kabelboom mee vast te maken in de auto.

Kees-Jan

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
« Reactie #419 Gepost op: 26 December 2007, 20:20:32 »
Die sporen heb je weer mooi recht neergelegt.
Voor grootspoorfoto's zie site