Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Pfarrerwinkel bahn
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 00:23:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Huup
Vandaag
om 00:22:25
Rangeren met een pec
door
Huup
Vandaag
om 00:16:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
BrightonBelle
30 October 2025, 23:25:16
Lodewickshaven
door
Wim Vink
30 October 2025, 23:11:40
Raadplaatje
door
Lars Smelter
30 October 2025, 23:00:20
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
spock
30 October 2025, 23:00:03
Fleischmann SGMm Deurrubbers?
door
Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
prutser
30 October 2025, 22:44:17
Station Roodeschool
door
Benelux795
30 October 2025, 22:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
30 October 2025, 22:18:36
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
30 October 2025, 22:13:40
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
30 October 2025, 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
30 October 2025, 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Klaas Zondervan
30 October 2025, 21:39:30
US diorama in H0
door
Spoor010
30 October 2025, 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Mitchell
30 October 2025, 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Karben
30 October 2025, 21:27:58
Rondom Charlois
door
Arjen52
30 October 2025, 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Duvel
30 October 2025, 20:40:07
NS 8100 in 0
door
rolfm
30 October 2025, 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels
door
Frits C
30 October 2025, 20:20:29
PPM kranen van Strukton
door
Eric B
30 October 2025, 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale
door
AlbertG
30 October 2025, 18:43:56
Bauarbeiten im gange
door
MaraNCS
30 October 2025, 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
30 October 2025, 17:59:44
Lasersnijder voor karton
door
Frits C
30 October 2025, 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
30 October 2025, 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
30 October 2025, 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG!
door
VAM65
30 October 2025, 16:47:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Vorige
-
Volgende
-
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
47
Omlaag
Auteur
Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen) (gelezen 127211 keer)
Peter H
USA On30
Offline
Berichten: 1648
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #405 Gepost op:
25 December 2007, 16:16:15 »
Nee indedaat het werkt niet helemaal, ik kijk nu en er staat nu 10.002 en zo te horen zijn er al wel weer dan 1 mens op je site geweest....
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #406 Gepost op:
26 December 2007, 08:21:38 »
De bedrading ligt er in.
Kees-Jan
Gelogd
Peter H
USA On30
Offline
Berichten: 1648
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #407 Gepost op:
26 December 2007, 10:11:20 »
Ziet er weer mooi en strak uit.
Ik heb een vraagje: Waarom heb je stukken van dwarsliggers tussen de rails weg gehaald?
Peter H
Gelogd
btraornsuhobcd
Offline
Berichten: 1242
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #408 Gepost op:
26 December 2007, 10:16:48 »
volgens mij omdat je anders flexrails niet kunt koppelen he. alleen ik snij alleen een aantal spoorspijkers weg.. (eigenlijk veel te veel werk
)
maar ik had ook nog een vraagje
:
op de middelste foto, het onderste spoor, heb je daar geen last van ontsporing omdat er zo'n hoop draden onder zit??
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #409 Gepost op:
26 December 2007, 10:48:29 »
Klopt de dwarsliggers zijn er idd afgesneden (aan iedere kant één). Omdat het geen zichtdelen zijn heb ik geen zin om ze daar weer onder te plakken.
Ontsporingen bij het spoor met de vele draden? Nee hoor wan t de draden liggen daar in het schuim Door met een schroevendraaier net een klein stukje in te drukken kun je de draden er onderdoor leggen zonder dat de rails omhoog geduwd wordt.
Kees-Jan
Gelogd
Peter H
USA On30
Offline
Berichten: 1648
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #410 Gepost op:
26 December 2007, 10:51:14 »
Oke dankje voor het anntwoord. Ik vond het al raar
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #411 Gepost op:
26 December 2007, 15:27:14 »
Zo naast het treinengeweld net even een toetje staan "ballasten".
Het is "Bencolands" sjookoo bruin.
Kees-Jan
Morgen weer verder eerst eten.
Gelogd
eric den boer
Offline
Berichten: 3182
Einzelganger
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #412 Gepost op:
26 December 2007, 15:28:37 »
nog effe drybruschen
eric
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #413 Gepost op:
26 December 2007, 15:28:55 »
Dat je morgen maar kunt rijden
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #414 Gepost op:
26 December 2007, 15:31:17 »
Ja ja, komt allemaal goed.
Eten maken (en opeten) is m'n andere grote hobby trouwens.
Kees-Jan
Gelogd
Joost V
Offline
Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #415 Gepost op:
26 December 2007, 15:47:18 »
Hey,
Mooie bekabeling! Wat voor klemmen heb je gebruikt?
De kroonsteentjes zitten tussen de terugmelder en de aansluiting van de rails?
Greetz,
Joost
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #416 Gepost op:
26 December 2007, 20:12:08 »
Joost het zijn in mijn ogen nog al te grote klemmen waar normaal pvc electra pijp op geklemd kan worden. Gaatje er in boren en ty-rip (?) er doorheen.
De kroonsteentjes zijn de verzamelpunten van de draden die later naar de terugmelders gaan.
Kees-Jan
Gelogd
Joost V
Offline
Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #417 Gepost op:
26 December 2007, 20:14:41 »
Hoi Kees-Jan.
Te groot? Zou je het volgende keer dan anders doen?
Groet,
Joost
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #418 Gepost op:
26 December 2007, 20:18:23 »
Ja.
Maar ik had die andere kabelklemmen niet meer liggen. Die ik wilde gebruiken komen uit de automaterialen zaak en zijn zeer plat met een gaatje er in voor een popnagel of schroefje.
Ik gebruikte die in mijn racewagen om de kabelboom mee vast te maken in de auto.
Kees-Jan
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #419 Gepost op:
26 December 2007, 20:20:32 »
Die sporen heb je weer mooi recht neergelegt.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Vorige
-
Volgende
-
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
47
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)