Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:32:55
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
Vandaag
om 20:31:25
Rangeren met een pec
door
Huup
Vandaag
om 20:28:38
NS 8100 in 0
door
rolfm
Vandaag
om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels
door
Frits C
Vandaag
om 20:20:29
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 20:07:26
Fleischmann SGMm Deurrubbers?
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 19:59:27
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 19:53:03
PPM kranen van Strukton
door
Eric B
Vandaag
om 19:37:07
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 19:05:50
vrijgavecode z21 centrale
door
AlbertG
Vandaag
om 18:43:56
Bauarbeiten im gange
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 17:59:44
Lasersnijder voor karton
door
Frits C
Vandaag
om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:00:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG!
door
VAM65
Vandaag
om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator
door
Voske
Vandaag
om 16:37:31
De Projecten van RetroJack
door
741230
Vandaag
om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt
door
Ronald69
Vandaag
om 15:59:21
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
laurent
Vandaag
om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Huup
Vandaag
om 14:23:16
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
Vandaag
om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten
door
MOVisser
Vandaag
om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
Vandaag
om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
V200-G2000
Vandaag
om 12:45:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Vorige
-
Volgende
-
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
47
Omlaag
Auteur
Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen) (gelezen 127064 keer)
Peter H
USA On30
Offline
Berichten: 1648
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #405 Gepost op:
25 December 2007, 16:16:15 »
Nee indedaat het werkt niet helemaal, ik kijk nu en er staat nu 10.002 en zo te horen zijn er al wel weer dan 1 mens op je site geweest....
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #406 Gepost op:
26 December 2007, 08:21:38 »
De bedrading ligt er in.
Kees-Jan
Gelogd
Peter H
USA On30
Offline
Berichten: 1648
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #407 Gepost op:
26 December 2007, 10:11:20 »
Ziet er weer mooi en strak uit.
Ik heb een vraagje: Waarom heb je stukken van dwarsliggers tussen de rails weg gehaald?
Peter H
Gelogd
btraornsuhobcd
Offline
Berichten: 1242
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #408 Gepost op:
26 December 2007, 10:16:48 »
volgens mij omdat je anders flexrails niet kunt koppelen he. alleen ik snij alleen een aantal spoorspijkers weg.. (eigenlijk veel te veel werk
)
maar ik had ook nog een vraagje
:
op de middelste foto, het onderste spoor, heb je daar geen last van ontsporing omdat er zo'n hoop draden onder zit??
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #409 Gepost op:
26 December 2007, 10:48:29 »
Klopt de dwarsliggers zijn er idd afgesneden (aan iedere kant één). Omdat het geen zichtdelen zijn heb ik geen zin om ze daar weer onder te plakken.
Ontsporingen bij het spoor met de vele draden? Nee hoor wan t de draden liggen daar in het schuim Door met een schroevendraaier net een klein stukje in te drukken kun je de draden er onderdoor leggen zonder dat de rails omhoog geduwd wordt.
Kees-Jan
Gelogd
Peter H
USA On30
Offline
Berichten: 1648
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #410 Gepost op:
26 December 2007, 10:51:14 »
Oke dankje voor het anntwoord. Ik vond het al raar
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #411 Gepost op:
26 December 2007, 15:27:14 »
Zo naast het treinengeweld net even een toetje staan "ballasten".
Het is "Bencolands" sjookoo bruin.
Kees-Jan
Morgen weer verder eerst eten.
Gelogd
eric den boer
Offline
Berichten: 3182
Einzelganger
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #412 Gepost op:
26 December 2007, 15:28:37 »
nog effe drybruschen
eric
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #413 Gepost op:
26 December 2007, 15:28:55 »
Dat je morgen maar kunt rijden
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #414 Gepost op:
26 December 2007, 15:31:17 »
Ja ja, komt allemaal goed.
Eten maken (en opeten) is m'n andere grote hobby trouwens.
Kees-Jan
Gelogd
Joost V
Offline
Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #415 Gepost op:
26 December 2007, 15:47:18 »
Hey,
Mooie bekabeling! Wat voor klemmen heb je gebruikt?
De kroonsteentjes zitten tussen de terugmelder en de aansluiting van de rails?
Greetz,
Joost
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #416 Gepost op:
26 December 2007, 20:12:08 »
Joost het zijn in mijn ogen nog al te grote klemmen waar normaal pvc electra pijp op geklemd kan worden. Gaatje er in boren en ty-rip (?) er doorheen.
De kroonsteentjes zijn de verzamelpunten van de draden die later naar de terugmelders gaan.
Kees-Jan
Gelogd
Joost V
Offline
Berichten: 277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #417 Gepost op:
26 December 2007, 20:14:41 »
Hoi Kees-Jan.
Te groot? Zou je het volgende keer dan anders doen?
Groet,
Joost
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #418 Gepost op:
26 December 2007, 20:18:23 »
Ja.
Maar ik had die andere kabelklemmen niet meer liggen. Die ik wilde gebruiken komen uit de automaterialen zaak en zijn zeer plat met een gaatje er in voor een popnagel of schroefje.
Ik gebruikte die in mijn racewagen om de kabelboom mee vast te maken in de auto.
Kees-Jan
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Het eerste schaduwstation)
«
Reactie #419 Gepost op:
26 December 2007, 20:20:32 »
Die sporen heb je weer mooi recht neergelegt.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Vorige
-
Volgende
-
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
47
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)