Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:42:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS 2104
Vandaag om 17:08:48
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:06:43
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:38:24
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
Vandaag om 16:36:50
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door saskia
Vandaag om 16:23:35
Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 16:19:56
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 16:15:20
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald Halma
Vandaag om 16:07:23
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Montanbahn
Vandaag om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Rondom Charlois door Gert Arkema
Vandaag om 15:37:45
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 15:36:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Rick
Vandaag om 15:01:07
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 14:23:31
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 13:45:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door GD
Vandaag om 12:23:09
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij door Montanbahn
Vandaag om 11:53:45
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 127374 keer)

marco haringa

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
  • Modulebaan "immergut"
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (11:20:8)
« Reactie #435 Gepost op: 28 December 2007, 17:03:39 »
hee kees jan

bedankt voor je gastvrijheid vandaag ziet er goed daar.
veel succes met verdere bouw.

groetjes marco
N Spoor Nijmegen


N spoor digitaal loconet met IB en koploper.Alle loks omgebouwd op faulhabermotoren.
NS,DB,SBB.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (11:20:8)
« Reactie #436 Gepost op: 31 December 2007, 21:38:07 »
Op een rustige avond maar eens aan het tekenen geslagen.

Het station Friedrichstrasse krijgt vorm.



Aan de bpvenkant op de foto komen de sporen over de klimspiraal heen te liggen zodat die kant van het station tot aan de aansluiting op de rest van de baan een zchtdeel blijft. De S-bahn sporen aan de rechterkant lopen dan nog mooi mee en smokkel ik ergens weg.



Zoals het nu ligt past het precies.

De volgende stap is nu de spiraal naar de ingang van het station maken (maar dat is voor volgend jaar).

Kees-Jan


amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (11:20:8)
« Reactie #437 Gepost op: 02 January 2008, 10:59:54 »
(maar dat is voor volgend jaar).

2 dagen later klinkt dat als heeeeeeeel ver weg  ;D ;D Schiet je wel op?  :P

Het begint echt steeds mooier en mooier te worden. Ik wou dat ik met zo´n snelheid zo´n mooie baan kon bouwen....
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #438 Gepost op: 07 January 2008, 23:17:13 »
Vanavond maar weer eens aan het bouwen geslagen.

Eerst de keerlusmodules aangesloten van Wim. En het werkte!

Daarna aan de derde "gleiswendel" begonnen die naar station Friedrichstrasse moet gaan.



Helaas kon ik niet verder want m'n moeren en ringen waren op.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #439 Gepost op: 09 January 2008, 22:48:47 »
Weer een rondje hoger.



En voor wie de bouwfoto's zat is, deze twee nog.





Morgen weer een dag.

Kees-Jan

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #440 Gepost op: 11 January 2008, 10:45:04 »
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die jouw bouwfoto's zat zijn hoor, geweldig juist. Toegegeven, ook de foto's van materieel in het (stedelijk) landschap zijn natuurlijk ook zeer welkom.  ;D

Groeten,

Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

Waterman

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #441 Gepost op: 11 January 2008, 11:22:15 »
Weer een rondje hoger.




Waartoe dienen die lijmklemmen hier?  ???
Plank met treinen - 2-rail - dcc

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #442 Gepost op: 11 January 2008, 12:43:14 »
Gokje, vastklemmen van de lijmverbinding voor een goed vlakke aansluiting?

Eric
Gr.
Eric

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #443 Gepost op: 11 January 2008, 12:44:17 »
Als je goed kijkt, kun je zien dat er per omwenteling twee lagen hout op elkaar gelijmd zijn.
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #444 Gepost op: 11 January 2008, 13:57:02 »
Ja klopt het zijn 2 lagen hout op elkaar (en die moet je lijmen).

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #445 Gepost op: 15 January 2008, 14:05:35 »
Lekker rustig hier op Malta. Eens een weekje zonder treinen.

Zeg Peter waar woon je nou? ik wil op de koffie langs komen.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #446 Gepost op: 20 January 2008, 00:16:58 »
Zo.

Vanavond maar weer eens aan het solderen gegaan.

Er zit in de schaduwstations al heel wat draad en ze zijn bijna klaar. Ws zit er "dubbel" werk in maar dat is gedaan als het experiment met de dynamische blokken niet mocht werken ( een escape dus).

Morgen naar Rijswijk en zondagavond maar weer verder met solderen en documenteren ( alles wat ik soldeer wordt gelijk in de PC opgeslagen namelijk).

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (gleiswendel drei)
« Reactie #447 Gepost op: 20 January 2008, 23:22:46 »
Heel de middag en avond aan het solderen geweest. Het eerste schaduwstation is eigenlijk helemaal klaar.

Door een beetje handige indeling kom ik precies voor heel het schaduwstationstation en de spiraal (waarin 3 blokken) met 8 bezetmelders uit.

Vanavond aan het test rijden geweest om te kijken of de secties allemaal melding geven. Zowaar alles werkte.

Het ging niet in eens want één blok bleef bezet aangeven. Dit bleek de keerlusmodule te zijn (de oude Lenz). Na het verwijderen van die module liep alles vlekkeloos.

Komende week ga ik het tweede schaduwstation verder afbouwen wat bedrading betreft.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (solderen en nog eens solderen)
« Reactie #448 Gepost op: 21 January 2008, 23:04:13 »


foto van de bedrading tot nu toe.

Kees-Jan

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (solderen en nog eens solderen)
« Reactie #449 Gepost op: 21 January 2008, 23:07:41 »
Dat ziet er een stuk beter uit Kees-Jan, met die kleine plakzadeltjes ipv die grote klemmen  8)

Grtzz,

Karst