41 105: zou leuk zijn om die eens op de vrije baan te zien rijden. Jaren geleden wel eens een rit gemaakt met de 01 1075, van R'dam naar Maastricht en van daar af verder via Köln nar Luxemburg met een 41er met dubbele tender, ik weet zo niet meer welke 41er dat ook alweer was.
Gewone motorolie?Hm... jaren geleden vertelde ene meneer Oskar Fleischmann mij dat je maar het beste de Fleischmannolie kon gebruiken.
Ik geloof niet zo in de noodzaak van die "speciale" oliën zoals Fleischmann, Märklin of Labelle.
Het getal voor de W maakt de vloeibaarheid uit.
Als je per se dunne olie wilt, koop dan een flesje naaimachineolie.
5W30 zal zich dus 's winters gedragen als een SAE 5, 's zomers als een SAE 30. Het heeft dus geen enkele zin om op zoek te gaan naar iets anders, neem gewoon de goedkoopste. Als je per se dunne olie wilt, koop dan een flesje naaimachineolie.Enne, 0W30 bestaat volgens mij niet, IIRC is de viscositeit van water 1... ;-)
Het getal na de W heeft verder niet zoveel met de zomer te maken, maar wel met de viscositeit van de olie bij bedrijfstemperatuur.