@Sander: dat is een leuke tip. Op die manier kun je heel simpel wat variatie aanbrengen. Alleen... dat jaartal 1969 verandert er niet door, vrees ik... @Harry: zeker mag je dat weten. Ik heb stroken afplakband (Tamiya of Pactra, dat weet ik niet meer) zo dicht mogelijk tegen elkaar aan, maar niet tegen elkaar aan, dwars op het dak geplakt. Daarna twee of drie laagjes verf in het naadje gekwast, plakband verwijderd en het hele dak opnieuw gespoten. Dat is alles, hoewel het iets meer voeten in de aarde heeft dan het zo even te vertellen. Per dak (en ik heb een set van vier) komen er een stuk of twintig naden op, en als je gaat plakken, merk je ineens dat er bij de koekoeken (of hoe die dingen maar heten, de echte naam is Dachlüfter) iets meer bij komt kijken. Daarnaast is het misschien aan te bevelen voor het plakken het dak ietsje op te ruwen (met een glasvezelpotlood of heel fijn schuurpapier) zodat de verf beter hecht. Ik heb dat pas achteraf bedacht en dus niet gedaan, met als resultaat dat er hier en daar een klein stukje naad "mist". Veel werk, en veel van hetzelfde, maar het resultaat maakt veel goed, vind ik. En bovendien: waar ben je als modelbouwer zonder geduld?