Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:04:11
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3643921 keer)

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10725 Gepost op: 28 July 2016, 10:12:32 »


Graansilo regio Provins, Frankrijk. Uitermate netjes geweatherd sporen....   ;)
« Laatst bewerkt op: 28 July 2016, 10:14:22 door Frank103 »

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8956
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10726 Gepost op: 28 July 2016, 10:27:38 »
Hoi,

Spijt dat je die Piko Raiffeisen verkocht hebt? ;)(Heb ik ooit overgenomen)

Oa bij Wentink in Arhnem zijn de bouwdozen van Walthers te bestellen, liggen op voorraad. Daar zit ook die graanelevator bij.
Dat zul je ongetwijfeld al weten.

Hij is wel erg groot.
Je kan ook een paar kokers Pringles leegeten dan heb je de helft al..

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 28 July 2016, 11:20:35 door NS264. Reden: tekst »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10727 Gepost op: 28 July 2016, 11:44:38 »
Hm, tijd voor een zomenactie op BNLS.

Bus Pringles leeg eten en bus naar Stad opsturen.
Kan Jan zijn silo's bouwen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10728 Gepost op: 28 July 2016, 11:59:19 »
Of een paar keukenrollen afrollen.
Hmm..., ::) die zijn waarschijnlijk te smal.

Groet,
Bas

william_2

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
    • Bouw van mijn baan
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10729 Gepost op: 28 July 2016, 12:48:15 »
"Punt is, dat ik wel een beeld voor ogen heb van hoe het ongeveer in grote lijnen moet gaan worden, maar nu komt het er op aan die grote lijnen in te vullen. Best wel spannend maar vooral ook leuk!"

Hoe herkenbaar.  Heb hetzelfde.
Na jaren van alleen tegen hout aankijken is opbouwen ook erg leuk. En uiteraard spannend of dat wat in het hoofd zit er zo ook uitkomt.

Succes!

Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1419
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10730 Gepost op: 28 July 2016, 13:02:26 »
Een "Landhandel" hoeft helemaal niet zo groot te zijn , ik weet niet hoe het er nu uitziet maar de Gebr. Wouthuis hadden in Hoogkerk(vlak bij de brug) een handel in veevoer en kunstmest. Een woonhuis+kantoor en enkele schuren en een molenstomp.
Eigenlijk volgnd op de meelfabriek uit Bremen hier de restanten uit Wormerveer. Het witte gedeelte tegen de brug aan en de rechte witte blokken zijn tarwesilo's Aan het andere eind de silo's voor bloem. En het tussenliggende stuk is de maalderij(6 stuks)
Maar een silogebouw is ook vrij simplistisch. Er wordt product naar boven vervoerd en dat wordt over cellen verdeelt. Daarvoor is het torentje dat er vaak naast staat. Dan valt het in de cel en in de parterre wordt het er weer uitgelaten. Eigenlijk maar 1 verdieping  .
https://www.youtube.com/watch?v=z4lSjsX4Pvc

Eric B

  • Online Online
  • Berichten: 7601
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10731 Gepost op: 28 July 2016, 17:44:08 »
Ter inspiratie Jan, het weliswaar Nederlandse silogebouw van de plaatselijke veevoederhandel in Opmeer.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10732 Gepost op: 28 July 2016, 20:17:45 »
Mooi dat de link helpt.
Overigens zou ik die piepsnijder niet mee in bad nemen,t soort schuim wat je dan ontdekt is veelal niet goed voor de gezondheid   ;D
Gekke vraag wellicht,maar meurt dat snij werk nou niet ontzettend binnenshuis ?
Na jaren van alleen tegen hout aankijken is opbouwen ook erg leuk. En uiteraard spannend of dat wat in het hoofd zit er zo ook uitkomt.
Na jaren zijn wij er hier ook nog steeds niet uit wat er in zijn hoofd zit,laat staan of we ooit zullen weten of het item X er dan naar behoeven ooit zo uit zal komen  ;D

Wellicht nog een hint voor de bewerker van dat piep spul.let op wat je er straks qua verf of spuitbusdinges tegenaan mikt,pak de verkeerde bus of blik en je houd iets piepkleins over waar dat waarschijnlijk niet de bedoeling is  :-\
Sommige producten laten je piep wegsmelten  :-X
dat staat dubbelzinnig,maar de goeie versie die ik bedoel geeft een mogelijk fout resultaat,snappie m nog  ???
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10733 Gepost op: 28 July 2016, 23:35:54 »
Langzaam rijdt een blauwe Peugeot, een zogenoemde “pick-up”, met in de laadbak een door een dekzeil verborgen lading, langs de Wagenwerkstatt bij Bw Lümmeln richting het laadbordes van de WLM-fabriek. Daar aangkomen geeft de bestuurder een korte stoot op de toeter. Na een korte tijd, die sommigen misschien een minuut zouden noemen, anderen niet, en weer anderen een minuutje wat overigens door mensen die liever van enkele ogenblikken zouden spreken betwist zou kunnen worden, gaan de deuren van de goederenlift open en komen er twee mannen naar buiten, die zich vervolgens naar de zojuist gearriveerde auto begeven, waarvan de bestuurder, die gezien had dat er zojuist twee mannen door de deuren van de goederenlift naar buiten waren gekomen en zijn kant op kwamen,het portier van de pickot opent en uit de blauwe peugeup stapt.



“Goeidag! Ben ik hier bij de luchtmatrassenfabriek WLM?”
“Gewiß! Das sind Sie!” antwoordt één van de twee mannen die nog niet zo lang geleden door de dubbele deuren van de goederenlift aan het laadbordes vanuit de fabriek naar buiten waren gekomen.
“Prima! Prima! Michiel Heleboom is de naam, van Stork Hengelooo. Ik kom de nieuwe luchtpomp brengen. Trouwens, er zijn ook mensen die zo'n machine, waarvan dit in het bijzonder een zeer goed geslaagd en welgeschapen exemplaar vormt, een compressor noemen. Ieder zijn meug, nietwaar?”
“Michael Holm”, stelt de eerste van de twee mannen die enige tijd geleden door de dubbele, naar buiten toe openslaande deuren van de goederenlift bij het laadbordes vanuit de fabriek naar buiten kwamen zich voor. “Maar een luchtpomp? Die...”
“....hebben we helemaal niet besteld!”, vult de andere man, die eveneens van die eigenaardige eigenschap van zekere dubbele deuren gebruik gemaakt had, aan. “Verzeihung, ich werde mich auch mal vorstellen, Mickey Habicht.”

Terwijl de mannen, waarvan er één enige tijd geleden aan een pick-up truck van het merk Peugeot, in een fraaie blauwe kleur en met een met een dekzeil bedekte lading in de laadruimte waarvan zojuist is duidelijk geworden dat dat een luchtpomp, ook wel compressor genoemd en gefabriceerd door de firma Stork in Hengelooo, is ontstegen en de twee anderen niet veel eerder van de dubbele deuren van de goederenlift gebruik gemaakt hadden om de fabriek te verlaten via het laadbordes, zich staan te beraden hoe ze uit deze impasse, want je kunt toch in alle redelijkheid zeggen dat daarvan in deze situatie sprake is, kunnen geraken, komt een deerne die tevoren via de kantooringang die van de gelegenheid gebruik maakte om even voor kantooruitgang te kunnen spelen het hoofdgebouw verliet op het gezelschap toegelopen. “Herr Habicht! Herr Holm! Man hat gerade angerufen!”
“Hallo Mischa! Wie heeft er zojuist gebeld?”
“Frau Michaelsen, van de testafdeling. De luchtpomp pompt geen lucht meer!”




Zo zie je maar, daar in Hengelooo hebben ze een goeie kijk op de zaak. Waarvoor dank.

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3277
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10734 Gepost op: 29 July 2016, 00:02:09 »
 ;D ;D ;D ;D ;D
Hoe kom je er op. (y)
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10735 Gepost op: 29 July 2016, 09:18:24 »
In herhalen zit een zekere kracht.  (y) ;D ;D

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10736 Gepost op: 29 July 2016, 09:40:05 »
Een luchtig verhaal is altijd goed!  ;)

FritsK

  • 1:87 knutselaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 47
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10737 Gepost op: 29 July 2016, 10:05:04 »
Volgens mij hebben die verhaaltjes vooral een therapeutische werking op Jan zelf  ;D
Ben je nu weer rustig, Jan?  ;)  :P

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5922
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10738 Gepost op: 29 July 2016, 11:10:01 »
Jan heeft een vooruitziende blik  :D

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10739 Gepost op: 29 July 2016, 13:53:56 »
Op de bijdragen met betrekking tot, late we het zo maar even noemen, de silogebouwen kom ik nog terug.
Op de commentaren die naar aanleiding van het Blauwe-Peugeot-verhaal zijn geplaatst heb ik niet veel te zeggen, alleen dit:

Citaat
Hoe kom je er op.

Het verhaal is een vrije weergave van een voorval in huize 44: de ontvangst van een (in Hengelo verzonden) pakje uit handen van een KPN-Post-medewerker.

Dan nog even een ander ding:

nog maar kort geleden kwam ik een model van een Otmm 70 tegen. Hier, en in het draadje van Ruud, is dat type wagen al eerder aan de orde geweest, waarbij ook werd vastgesteld dat, hoewel dit soort wagens in werkelijkheid tamelijk frequent in treinen werden ingezet, men in model dit soort wagens, en de Otmm 70 in het bijzonder, maar relatief weinig tegenkomt.
Des te merkwaardiger dat dit model door de fabrikant op de markt gebracht is (voor zover ik heb kunnen nagaan moet dat omstreeks de maand mei van dit jaar het geval geweest zijn), zonder veel tamtam, en van dit laatste is in de desbetreffende pers ook nauwelijks sprake geweest, of het moet mij ontgaan zijn.
Toch is het op het oog geen onaardig model, de ontbrekende handgrepen aan de niet-losbordes-zijde zijn met wat 0,3 of 0,4 mm draad gemakkelijk toe te voegen.

De Roco-interpretatie van de Otmm 70:



En het nog maar recent ontdekte, nieuw uitgebrachte exemplaar: