Een dag niet bezocht is een bladzijde (of twee) bijlezen.
...rode kornoelje. Volgens mij heb ik daar nog wat van liggen.
...zoethout geeft ook een mooi effect.
je begint een echte botonist te worden, Toon Jan een houtje en hij geeft je de naam...
Altijd inspirerend, dit draadje! Mede door alle boeiende reacties.
Mijn vrouw vond mijn knutselwerk op zoethout lijken .Dat zegt al heel wat .
Nou, zeg dat wel. En jullie hoeven alleen maar te lezen, IK moet al die boeiende reacties maar weer gaan beantwoorden. Arme jij En daarvoor dan ook mijn welgemeende dank, in het algemeen, voor al die reacties. Vaak genoeg leveren die de inspiratie op, om door te gaan waar ik anders misschien de handdoek al in de ring had gegooid, een andere koers uit te zetten, iets anders te proberen... kortom, inspirerend!Graag gedaan@Floris: dat vervuilen en weatheren van rollend materieel (en ook van niet-rollend spul) is niet ieders ding. Sommigen zijn bang om hun dure treintjes te bederven, anderen denken dat ze het niet goed kunnen en beginnen er daarom maar niet aan. Daar zit 'm trouwens wel de crux, je zult er een keer mee moeten beginnen als je ambities in die richting hebt.Een bende maken van gebouwen dat doe ik al,heb dat zelfs in mn draadje laten zien met bv die ringloods Die manier vind ik overigens voor mijn gevoel niet bruikbaar voor rollendspul,vandaar ook de aanschaf van die patina creme op houten,dat lijkt me wel wat.Dat ik denk dat ik het niet kan is zoals je al omschrijft omdat ik me er nog nooit toe heb gezet,daar wil ik verandering in gaan proberen te brengenIedere vervuiler heeft zo z'n eigen voorkeuren, en je kunt eigenlijk niet zeggen wat de beste manier nu eigenlijk is. Ruud, om een voorbeeld te noemen, werkt vooral met pigmentpoeders, iemand als Becasse bereikt heel mooie resultaten met de airbrush, weer anderen geven de voorkeur aan verf en kwast. In feite komt het er op neer dat je iets wat je in de werkelijkheid waarneemt (vervuiling/gebruikssporen op een echte lokomotief of wagon) in model wilt weergeven. Daar blijkt al uit, dat de eerste regel vooral het observeren van het voorbeeld is. Voorbeelden van vervuilde wagons en dergelijke zijn er in overvloed op internet, in boeken en tijds... ik verval in herhaling. Kijk naar wat je ziet en probeer dat weer te geven met die middelen waarvan jij denkt dat je die het best kunt gebruiken.verf en kwast en airbrush vallen voor mij af(de 1ste ivm voorgenoemde rede,de 2e is een geld iets),dat het voor iedereen weer anders is als het gaat om wat vind je fijn om te gebruiken,dat is duidelijk. Ik zal echter als het gaat om voorbeelden te vinden uit het echie,gelukkig prijzen als ik sites ofzo vind met kleuren fotos,zoals je zelf ook wel ervaart denk ik, is vanwege ons gekozen land en tijdperk de keus in kleuren fotos nou niet groot te noemen Mocht het resultaat na de eerste poging niet geheel volgens de verwachting zijn, geef de moed dan niet op, want, zoals onze oosterburen zeggen, er is nog geen kunstenaar uit de hemel komen vallen. En ook een leuke: Übung macht den Meister. Vrij te vertalen als: oefening baart kunst.Ik zal is opzoek gaan naar wat proefkonijnen,al zal dat nog even moeten wachten,t lijkt me niet handig om nu met een griep incl koorts is gezellig naar buiten te wandelen en in de schuur te gaan zoeken Maar goed, ik zal proberen een beetje te omschrijven hoe ik met dit wagentje verderga.
...lijkt wel erg op degene die ik nu zowat hanteer.
Ik gebruik een grof schuurpapier...
Ben ik best benieuwd naar je resultaten. Misschien eens laten zien?