Als ik goed geïnformeerd ben, ziet zo'n Umlaufschema voor rijtuigen er ongeveer uit als de Umlaufplanschema's voor loks, maar ik heb er nog nooit ergens eentje gezien. Heb je (Dirkjan) daar toevallig een een voorbeeldje van?
Pas in de namiddag, om 6 minuten over vier, vertrekt de lok met trein 9408 richting Weetzen, aankomst 18:46 uur, om vrijwel direct daarna (19:18 uur) met trein 9409 te vertrekken naar ?? (niet aangegeven), aankomst aldaar om 21:44 uur, vertrek daarvandaan om 22:25 (Lz?), aankomst 22:32 in het Heimat-Bw Hannover Hgbf.
Op die manier laat zich zo’n schema lezen als een never ending story.
Weliswaar zijn de wagons een stuk te modern voor EpIII, maar verwering trekt zich niet veel van Epoches aan, dus dat zal 1 op 1 omzetbaar zijn, denk ik maar zo.
...lading die waardevol is, zal heus zo min mogelijk worden verspild.
En niet elke ketelwagen was bedoeld/geschikt voor olie...
...bepaalde dingen op de wagons wil zien
Een Wagenumlaufplan zag er niet uit als "Umlaufplan der Triebfahrzeuge", was dus geen balkenplan. De plannen waren samengevat in de roze boeken "Zugbildungsplan Wagenumlaufplan"... ... voor elke trein minstens 1 Wagenumlaufplan voor de stam, maar een trein kon ook meerdere Umläufe bevatten met een eigen begin- en eindstation die met meerdere treinen werd bereikt.
Nou... als 't niet teveel moeite is, en je kunt permissie verkrijgen, zou ik wel de "vuldoppen" van dichtbij willen bekijken!