Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zaagsel? door Pauldg
Vandaag om 17:27:57
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 17:19:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 17:00:19
Lichtprintjes NS2400 door Jint Nijman
Vandaag om 16:57:41
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
Vandaag om 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door grossraumwagen
Vandaag om 16:41:18
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door grossraumwagen
Vandaag om 15:44:02
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 15:36:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:08:01
Modules van Kees Gorter (vervolg) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:03:17
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:51:24
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 14:27:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 14:16:46
Piko 1136 van AC naar DC door Lobomotion69
Vandaag om 13:13:03
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Overet
Vandaag om 13:11:02
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 12:21:29
20 jaar BNLS door Edsko Hekman
Vandaag om 12:10:20
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
Vandaag om 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:48:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 11:07:53
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 11:04:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:54:53
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door Theo Mol
Vandaag om 10:10:52
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 09:35:02
Eanos/ Eaos in model door ES44C4
Vandaag om 09:14:49
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 08:20:03
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:13:11
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3619930 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3720 Gepost op: 28 February 2014, 22:33:10 »
Dat is inderdaad waar, ik heb het ook ergens, ooit, gelezen. Maar waar?
Maar een lading die de hele bodem bedekt, lost het probleem ook op.

Toch hou ik me aanbevolen, mocht je nog eens achterhalen welke publicatie dat dat was.

Groet,
Jan

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12423
    • sleutelspoor
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3721 Gepost op: 28 February 2014, 22:50:28 »



Kijk ook eens op www.sleutelspoor.nl en hier op het forum. ideeën genoeg ;D
« Laatst bewerkt op: 28 February 2014, 22:53:36 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3722 Gepost op: 02 March 2014, 20:58:00 »
Oh ja, ideeën genoeg!
Een iets ander type rongenwagen dan die van mij - de 'planken bodem' bestaat bij de R10 uit metaal, en vormt als zodanig ook als gewicht om het wagentje wat 'body' te geven. De 'bak' wordt tussen laadvloer en chassis ingeklemd, de laadvloer zit met een klipverbinding dóór de bak aan het chassis vast.
Zou ik die (metalen) laadvloer vervangen door bijv eentje uit balsahout, dan zou ik moeten zien waar ik dan nog ballast onderbreng, en bovendien zou dan het hele zaakje aan elkaar vast gelijmd moeten worden. Hoewel ik dat laatste nog niet eens zo als een probleem zie.



Ik denk toch dat ik die hele bak maar vol plemp met een paar stapels planken, dan zie je er niks meer van.

Evengoed zeer bedankt voor de suggestie, Hans!

Groet,
Jan

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3723 Gepost op: 03 March 2014, 17:10:37 »
Zit alweer inelkaar:


dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3724 Gepost op: 03 March 2014, 20:01:39 »
Rietjes ;D
groeten,
Auke

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3725 Gepost op: 04 March 2014, 12:01:11 »
Jep. Rietjes.


ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3726 Gepost op: 04 March 2014, 13:33:13 »
Ander kleurtje


charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3727 Gepost op: 04 March 2014, 14:08:10 »
Met die laatste kleur lijken het net pvc-buizen. Bestonden die al in 1968 ?

charp
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Hans_omBC

  • Fremo Brio
  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Team Mitropa
    • Ommelander Maquette Bouw Collectief
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3728 Gepost op: 04 March 2014, 15:05:25 »

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3729 Gepost op: 04 March 2014, 15:42:36 »
Citaat
Met die laatste kleur lijken het net pvc-buizen

Dat zal ik niet ontkennen, al is het niet als zodanig bedoeld.
Ik kan me overigens uit m'n jeugd nog wel pvc-buizen herinneren (jaren '60).


ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3730 Gepost op: 04 March 2014, 20:59:00 »
Van die Omm55 had ik deze kant al eens laten zien:



Hier is de andere kant nog even:


dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3731 Gepost op: 04 March 2014, 21:45:21 »
Kan ik eens een cursus komen volgen? Vind hem zeer goed geslaagd
groeten,
Auke

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5395
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3732 Gepost op: 04 March 2014, 22:08:53 »
Die buizen zien er goed uit. :)
Alleen de variatie in lengte is een beetje te groot, lijkt me. Ze worden namelijk in standaardlengte geproduceerd.

Groet,
Bas

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3733 Gepost op: 04 March 2014, 22:12:24 »
Ik durf te wedden voor een vlaggetje dat ze allemaal gelijk zijn die buizen.
Misschien een ideetje om er krijtmerkjes op te zetten voor wat levendigheid.

Groeten Koen.

Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3734 Gepost op: 05 March 2014, 11:57:04 »
De buizen zijn (nagenoeg) vandezelfde lengte. Eerst had ik ze even lang als de laadvloer van de R10, maar ik bedacht, dat het wel toevallig zou zijn, dat die (standaard)lengte zo precies op de wagon zou passen. Daarom heb ik ze ongeveer een halve cm ingekort en verschoven tov elkaar opgestapeld. Zal wel een klap bij het rangeren geweest zijn, waardoor de stapel wat in het ongerede is geraakt. Dat van die merktekens vind ik een goed idee.



Auke, goed gereedschap is het halve werk, en al doende leert men. Krijtjes kopen, en dan niet alleen roodbruin en zwart, maar ook een beetje out of the box denken, dus ook eens wat anders proberen:



Basis: een lichte zwarte wash (Vallejo, verdund met water). Kleuren opbrengen met een klein kwastje, al dan niet 'inwrijven' met een iets groter kwastje, blenden en verdassen met de grootste kwast.



Eventueel teveel weghalen met glashaarpotlood. Kleur op kleur zetten, beetje experimenteren en verder gewoon doen. Proberen niet te veel te doen is nog het moeilijkst.