Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Wim Vink
17 June 2025, 23:26:51
Rails roestig verven door Ferdinand Bogman
17 June 2025, 23:21:16
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Intermittende kortsluiting door Albert de Heer
17 June 2025, 23:08:36
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm door Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Longtall203
17 June 2025, 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
17 June 2025, 21:47:19
US diorama in H0 door wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Aachenau West door wob
17 June 2025, 21:10:25
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
17 June 2025, 20:42:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
17 June 2025, 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
17 June 2025, 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
17 June 2025, 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
17 June 2025, 18:02:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
17 June 2025, 09:27:54
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3618189 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3750 Gepost op: 10 March 2014, 20:27:02 »
Hm. Gewoon, saaie muren.

Kleine verrassing uit Hengelooooo:



"Leckstei... Ach was, du Vollidiot!"

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3751 Gepost op: 10 March 2014, 20:45:46 »
Hm,...ben benieuwd welke behandeling deze Venus van Milo in Jottaweh zal ondergaan. Verdassen oder...?

charp
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3752 Gepost op: 11 March 2014, 09:18:31 »
Als ze haar maar niet gaan vernaschen  :P

Even een wel heel provisorische opstelling. Voor de beeldvorming en zo.


Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5394
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3753 Gepost op: 11 March 2014, 09:31:26 »
Ben je nog van plan om een achtergrond toe te voegen? Een spiegel lijkt me lastig, want dan heb je rechts- en linksrijdend verkeer...

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3754 Gepost op: 11 March 2014, 09:39:10 »
Dat is inderdaad een item waar ik over aan 't nadenken ben. Een spiegel heeft wel wat, maar vooral ook nadelen, eentje noem je al. Voordeel van een spiegel is dat het perspectief zich 'automatisch aanpast' aan het standpunt van de toeschouwer, met een foto of schildering als achtergrond krijg je te maken met perspectivische vertekening al naar gelang het standpunt.

Kortom, ik weet het nog niet.

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3755 Gepost op: 11 March 2014, 11:20:53 »
Viaduct voor wegverkeer dat het zicht op de rest van de stad ontneemt (hoeft niet full scale) is wellicht een optie.


charp
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3756 Gepost op: 11 March 2014, 14:23:12 »
Hmmm... dan zou er een viaduct over een viaduct komen, min of meer. Lümmeln is wel gelegen in een ietwat heuvelachtig terrein, maar zo sterk nu ook weer niet... Iets dergelijks heb ik wel even in gedachten gehad, maar dan in combinatie met een Autobahn. Maar in 1968 liep die nog niet langs Lümmeln...

De gieterij "Stadtmauer GmbH AG & Co" is in vol bedrijf. Zozeer zelfs, dat de productie per direct moet worden stopgezet wegens gebrek aan grondstoffen.


charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3757 Gepost op: 11 March 2014, 15:08:16 »
Andere optie: legplank in kast op juiste hoogte, op legplank stadsdiorama (bijv. in schaal N voor extra dieptewerking), gat in kastdeur op juiste plaats. Ik meen mij te herinneren uit je draadje dat kast niet veel wordt gebruikt, dus een plaatsje inruimen voor een klein dioramaatje zou moeten kunnen. De kastdeur lijkt zo te zien uit de juiste periode (IIIb), zodat gat er niet toe zal leiden dat deur verband verliest (toen werden er nog echte deuren gemaakt en bestond het vak "deurophanger" nog als specialisatie  ;)).

charp
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3758 Gepost op: 11 March 2014, 17:34:00 »
Dat is een idee, een goed idee zelfs. Dat zal ik zeker eens gaan overdenken, en zonder dat ik bij voorbaat het idee al wil torpederen, noem ik toch even de gedachten die als eerste bij me op komen:

Het huis is, naar mij verteld is, gebouwd ergens in de eerste drie decennia van de 20e eeuw. Vermoedelijk stamt ook de deur uit die tijd, inderdaad, vanwege de soliditeit die deze als eigenschap vertoont. Maar nu:

-Het huis is een huurhuis, dus de deur is ook een huurdeur. De deur mutileren lijkt me niet erg handig voor het geval we nog eens gaan verkassen en het huis in goede staat achter moeten laten. Maar ik zou natuurlijk de deur uit de scharnieren kunnen lichten en opbergen (al zou ik niet weten waar, zelfs de ruimte onder het bed is al in gebruik als opslagruimte).
-De kastruimte achter de deur is vol, en dan bedoel ik ook vol, daar kan geen potje Humbrol meer bij. Laat staan een achtergronddiorama. Een plank vrijmaken betekent spullen wegdoen, en ze zitten nou juist in die kast omdat ik (we) ze niet weg willen doen.

Voorlopig is er nog geen haast met die achtergrond, dus tijd zat om nog eens te prakkizeren over een oplossing. Waar een wil is, is een weg. En een probleem is slechts een probleem als er ook een oplossing is.

Eerste schifting van de gietstukken:


Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1654
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3759 Gepost op: 11 March 2014, 18:43:53 »
Een spiegel lijkt me lastig, want dan heb je rechts- en linksrijdend verkeer...
twee auto's doorzagen, voorkanten tegen elkaar lijmen en bij de andere de achterkanten....
wel iedere kant een ander kenteken geven, waarvan één in spiegelbeeld  :P

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3760 Gepost op: 11 March 2014, 19:26:39 »
Uhh... even denken...

Hmja, dat zou kunnen. Of de straat leeg laten.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3761 Gepost op: 11 March 2014, 20:17:43 »
Hoi Jan,

Wat ook zou kunnen, Jan, iets waar ik bij mijn baan aan dacht wat betreft je achtergrond.
Een neutrale achtergrond, grijzig/blauw, daartegenaan evengrote naar kleiner, contouren snijden uit grijs karton of styreen, wat je wilt, die een beetje opstellen een heel klein afstandje van je achtergrond. Je krijgt dan een beetje het Sinterklaas inpakpapier idee wat huizen betreft. Je kan dan ook nog hier en daar een raam opensijden met een lichtje erachter. Maar dit alles wel een beetje neutraal van kleur dat het wel echt onderdeel maakt van de achtergond.

Groeten Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3762 Gepost op: 11 March 2014, 21:21:35 »
Hmmm... ook geen slecht idee, een 3D-achtergrond  :D
Ik moet me toch maar eens gaan verdiepen in die wereld.

Mogelijkheden genoeg, we gaan daar eens diepzinnig over nadenken.
Waar ik ook nog over nadenk is wat voor gebouw er op dit plekje kan gaan komen:



Iets met een ingerichte etalage, maar dan van een soort winkel die je eerder in een wijk buiten het eigenlijke winkelgebied vindt. Een Apotheke of zo, die vind je in Duitsland op de meest onverwachte plaatsen. Of een bank, Volksbank of Sparkasse of zo. Die Bank mit dem "S".

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5394
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3763 Gepost op: 11 March 2014, 21:31:11 »
Modelleisenbahnladen.
Hoe voor de hand liggend wil je het hebben? ;)

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3764 Gepost op: 11 March 2014, 21:37:17 »
Hahaha! Ja natuurlijk! Die vind je ook wel wat buitenaf  :D

Nee, ik denk toch een bank. Die met de "S". Ik stond ooit in m'n ouwe woonplaats zonder geld met een defecte pinpas, dikke 200 km Duitsland in. De Volksbank kon of wilde me niet helpen, "da können wir nichts machen", bij de Sparkasse wel. Met m'n laatste Marken met de bank in NL gebeld (dan gaan die muntjes hard hoor!), geld via swift over laten maken, probleem opgelost. Dus ter ere van, zal ik maar zeggen  ;)