Het principe van een kortkoppelmechaniek is dat je feitelijk 2 draaipunten hebt. De koppeling draait dan om het draaipunt dat aan de binnenkant van de boog ligt. Daardoor komen de buffers aan de binnenkant van de boog niet dichter bij elkaar, wat bij een gewone koppeling met een draaipunt in het midden wel het geval is.
...... Blijf ik alleen nog zitten met de oudere exemplaren met de foute schachthoogte en met de exemplaren waarvan de schacht scheef staat. Wellicht dat het met de scheve schachten ook wel meevalt... Eigenlijk zou Bachmann de huidige zwaluwstaartblokjes, die de schacht op de juiste hoogte hebben, als vervangingsonderdeel in het assortiment moeten hebben.
Ja, en het is toch echt een hobby voor ouwe mannetjes hoor ...
Op korte 2 assige goederenwagens gaat het prima met een Kadee 18.. Je koppelt niet helemaal kort maar dat waren die oude goederentreinen sowieso niet (ketting ipv schroefkoppeling)Michael
De zwaluwstaartopening in het blokje is niet okay bij deze wagens. Het blokje is daadwerkelijk bij de korte wagens een los onderdeel en aan de wagen geschroefd, bepaalde blokjes zijn slecht, andere zijn goed. Ik heb aan de voorzijde 0.5mm strip tussen blokje en wagenbodem gelegd, dan staat de schacht horizontaal, maar... dan staat de schacht ietsje te laag. De oplossing is dus het hele blokje aan de bovenzijde naar achteren toe een beetje af te vijlen.2) Je kunt oude en nieuwe blokjes dus ook onderling wisselen (mits zelfde type onderstel), wat allerlei mogelijkheden kan bieden.3) Kadee. Ik begin hiervoor warm te lopen. Hoeveel ruimte zit er dan tussen de buffers bij nummer 18? Hebben Kadees er last van, als ze niet helemaal horizontaal staan?
....de kleur is in het echt iets anders,