Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Piko TT 2025 door Rick
Vandaag om 13:35:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 216295 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #360 Gepost op: 14 September 2011, 07:37:49 »
Ok, dan wordt het zo:



Ben er nog niet helemaal uit of het een verbetering is op:



Nu ben ik wel benieuwd hoe je het NS logo op de tussenbakken en de Bvk aan gaat brengen. Ik denk dat er niets anders op zit dan de bovenste helft van het logo geel te maken en de onderste helft blauw......

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #361 Gepost op: 14 September 2011, 08:18:39 »
Doet u mij maar een TGV Duplex-kleurstelling en de kleurtjes van de SBB IC2000-rijtuigen ;D.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #362 Gepost op: 14 September 2011, 09:29:51 »
Dat gaat nogal uitzien op een op een Nederlands treinstel.  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #363 Gepost op: 14 September 2011, 09:38:37 »
Nu ben ik wel benieuwd hoe je het NS logo op de tussenbakken en de Bvk aan gaat brengen. Ik denk dat er niets anders op zit dan de bovenste helft van het logo geel te maken en de onderste helft blauw......

Jeroen

Geen probleem, gewoon in geel op de grijze deuren. Bij het opengaan van de deuren splitst het logo zich en bewegen de pijlen zich in tegengestelde richting. Precies zoals de ontwerper van het logo dat in 1967 bedoelde: vervoer in twee richtingen in een gesloten omloop.

Gewoon een beetje "out of the box" denken  ;)
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #364 Gepost op: 14 September 2011, 11:34:54 »
Je hoor es, nou maak je echt een potje van hoor!!!!  ;D ;D ;D ;D

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #365 Gepost op: 14 September 2011, 11:56:01 »
...en we waren net zo serieus bezig.

groet,
michel

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #366 Gepost op: 14 September 2011, 12:20:34 »
Nou, kunnen jullie zelf kiezen:



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #367 Gepost op: 14 September 2011, 12:32:37 »
Hmm, niet eens zo gek Jeroen, dat blauw/geel gedeelde logo  :D

Wat als je het kantelt, zó dat de schuine strepen van het logo horizontaal lopen (en de punten dus schuin naar boven, resp beneden lopen) en dat dan in beide banen plaatst?

gr. Carlo
« Laatst bewerkt op: 14 September 2011, 12:36:42 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #368 Gepost op: 14 September 2011, 12:50:23 »
Dan heb je dus een ander logo...daar willen ze vast niet aan ;D

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #369 Gepost op: 14 September 2011, 12:53:08 »
Is er al een variant waarbij er een hel groot logo op de zijkant staat? iets als bij de gerenoveerde 1300 ofzo? Of nog groter, dat je het bijna niet ziet, zoals bij NS Highspeed?

Groet,
Michel

een highspeed versie zal ook wel aardig zijn, al kunnen ze niet zo snel.
Of een benelux versie.
TEE?

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #370 Gepost op: 14 September 2011, 12:56:22 »
Nou een gekantelt logo (we zijn toch al idioot aan het doen), ziet er best gaaf uit! Bij de 1e klas alleen even de 1e klas strepen onderbreken, maar dat geeft juist een speels effect.

Eigenlijk zou je die 1e klas strepen gelijk moeten laten vallen met de horizontale poten van het NS logo.



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11730
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #371 Gepost op: 14 September 2011, 12:57:55 »
een highspeed versie zal ook wel aardig zijn, al kunnen ze niet zo snel.
Of een benelux versie.
TEE?

Gewoon creme-groen, zoals in de jaren 20. Past perfect binnen de behoefte om hedendaagse zaken een ouderwetsch geruststellend uiterlijk te geven.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #372 Gepost op: 14 September 2011, 12:59:29 »
Dan moeten er ook weer houten banken in gaan zetten, in een 2+3 opstelling. Kunnen ze ook meer mensen vervoeren ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11730
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #373 Gepost op: 14 September 2011, 13:02:27 »
En natuurlijk de eerste klas weer invoeren. Ik ga niet tussen paupers zitten als ik eens een keer met de trein moet.  ;D

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #374 Gepost op: 14 September 2011, 13:06:53 »
Hm, dan krijg je dus zoiets als sCv+ABCv+BCv+Cv+BCv+mDDM (waarbij de BCv's met de B-afdeling tegen elkaar staan) 8).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin