Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 21:19:49
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 197270 keer)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Gepost op: 20 juli 2010, 20:55:44 »
Er wordt inmiddels in zo veel topics over DDZ gepraat dat ik er maar even één topic van probeer te maken.

De vraag:
Ik kom net terug van vakantie en ik lees een aanbesteding waarin staat dat de totale omvang van het DDZ project 369 bakken bedraagt.
Is DDM-1 er dan toch bij betrokken geraakt? Dat moet haast wel, toch?
Als dit zo is, kan iemand mij dan vertellen waarom?
Thanks, alvast.

Gr Timo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2010, 21:11:13 »
Er is altijd al sprake geweest van het MOGELIJK gebruiken van de 62 tussenbakken DDM-1 voor het uitbreiden van het DD-AR park. Inmiddels zijn er nog 61 bakken over, eentje is voor sloop aangewezen met zware brandschade.
DDM-1 gaat in eerste instantie gewoon terzijde, zoals gepland, de stuurstanden zullen sowieso (95% kans) gesloopt worden, de tussenbakken is dus gewoon afwachten. Als ze binnen een paar jaar niet alsnog gebruikt worden, of ze komen ergens te staan waar ze vernield worden, dan is het alsnog afgelopen. Het hangt puur af van de vervoersvraag over een jaar of twee... dus afwachten!

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2010, 12:30:48 »
dus die aanbesteding is nog niet zeker (op die 250 DD-AR bakken na dan)?

de stuurstanden zullen sowieso (95% kans) gesloopt worden
Maak daar maar 100% van (denk ik zo). Zelfs als ze alleen maar viertjes maken houden ze nog een overschot aan Bvk's.
Maar de Panda (115) is toch wel jonger dan de rest (herbouwd na brandschade), of speelt dat niet mee?
En wat doen ze met de 270-7079 (zie mijn topic over schaderijtuigen haarlem)? Als ze liever geen DD-AR's missen, dan zouden ze deze alsnog kunnen herstellen voor de proto-stam. Dat hebben ze met de 390-7739 ook gedaan.
Gr Timo
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2010, 12:34:04 door Timo Smeding »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2010, 19:24:26 »
Nee de aanbesteding gaat eerst alleen over die 250 bakken, over de rest wordt later een besluit genomen.
Gek genoeg zijn er wel een handvol bakken DD-AR en DDM-1 voor sloop aangewezen, we zullen zien of dat nog doorgaat.
Het herstel van de Panda speelt hier geen rol.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2010, 20:28:40 »
Voortgang DDZ

Het is al een tijdje geleden dat er iets over is gezegd op dit forum, dus zet ik de ontwikkelingen even op een rijtje:

- Zoals gezegd worden er 250 rijtuigen gereviseerd, waaronder 50 motorijtuigen (dus 50 stammen). Hiervan worden 25 zesjes en 25 viertjes gemaakt. Inmiddels is bekend dat er nog 40 extra rijtuigen worden gereviseerd. Dit is dan de samenstelling van de revisie:

type: DD-AR Bvk, origineel aantal: 79, in gebruik bij revisie: 50
type: DD-AR Bv, origineel aantal: 100, gereviseerd: 99 (7208 niet)
type: DD-AR ABv, origineel aantal: 79, gereviseerd: 79
type: mDDM, origineel aantal:50, gereviseerd: 50
type: DDM-1 ABv/Bv, origineel aantal:62, gereviseerd: 12

Ik weet niet zeker of dit schema helemaal klopt, want het kan zijn dat ik een aantal schaderijtuigen niet mee heb gerekend.
Ze moeten die extra DDM-1 rijtuigen trouwens maar snel in de revisie gooien, want ze zullen er buiten dienst niet beter op worden.


- Er is ook een foto gemaakt van een toekomstige ABvk:

Bron: http://images.carpento.net/DDZ.jpg
Het kleurenschema is nu dus ook officieel.

- Als ik het zo zie gaat er niet nog meer DDM-1 gereviseerd worden (je weet natuurlijk maar nooit), dus gaat die extra serie SLT er nu misschien ook wel komen. Ik heb gehoord dat dit nog een optie is van 64 extra treinstellen.

Dan nu maar wachten tot de eerste stam (of rijtuig) in dienst komt.

Gr Timo




Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2010, 20:32:21 »
wat is dit nu? een dubbeldekker vermomd als koploper?
Of een koploper die verdubbeld is?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2010, 20:33:27 »
Ziet er niet slecht uit zo.
de kop is ook flink aangepast zo te zien.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #7 Gepost op: 25 november 2010, 20:51:41 »
- Zoals gezegd worden er 250 rijtuigen gereviseerd
Dat worden er dus niet. De eerste serie bestond uit 200 rijtuigen die nu met 40 stuks wordt aangevuld.

Citaat
Hiervan worden 25 zesjes en 25 viertjes gemaakt.
Dat dacht ik eerst ook maar dat schijnt dus fout te zijn. Het gaat om 50 viertes waarvan er nu 20 verlengend worden tot zesjes.

Citaat
type: DD-AR Bv, origineel aantal: 100, gereviseerd: 99 (7208 niet)
type: DD-AR ABv, origineel aantal: 79, gereviseerd: 79
Dat klopt dus ook niet, oorspronkelijk waren er 102 Bv's en 77 ABv's.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #8 Gepost op: 25 november 2010, 21:12:48 »
hmm...
ik mis alleen wel een zijraampje
en die kleuren? :-X
ik zeg lekker houden zoals het nu is, blijven ze tenminste nog mooi ipv dit lelijke spul

TJ
Baan op zolder/\/\ SEA SHEPHERD CONSERVATION SOCIETY/\/\ Digitaal /\/\***** ***

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1075
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #9 Gepost op: 25 november 2010, 21:17:14 »
Ik vind het er goed uitzien!

basdouma

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #10 Gepost op: 25 november 2010, 21:35:51 »
Ik zie de DM 90 er ook wel in terug.

Maar vernieuwend en vooruitstrevend vind ik het niet echt, en het is nog steeds een lomp ding zonder enige vorm van uitstraling
Nouja een vooruitgang is het in iedergeval wel.

Modelspoorder in winterslaap

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #11 Gepost op: 25 november 2010, 22:08:05 »
Misschien eerst eens afwachten tot het ding af is en in 1 geheel te zien is  ???

TreintjeDelft

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #12 Gepost op: 25 november 2010, 22:19:39 »
Ik dacht dat er van buiten alleen een ander kleurtje zou worden aangebracht, maar de kop is dus ook aangepast. Ik zie trouwens dat het de lamp in het midden van de kop ook verdwenen is. Van mij hadden ze de blauwe strook die in het midden vooraan begint en over het dak doorloopt van mij eigenlijk wel grijs mogen houden, net zoals het er uit ziet bij het VIRM. Ik snap trouwens niet waarom ze de blauwe balken niet hebben afgerond zoals bij het ICM, ik dacht dat dit ze alles voortaan zo wilden gaan doen en dan wijken ze toch weer af naar een oudere versie.

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #13 Gepost op: 25 november 2010, 22:21:02 »
Ik zie trouwens dat het de lamp in het midden van de kop ook verdwenen is.

zit er nog steeds hoor ;)
is alleen niet goed te zien door de blauwe band
Baan op zolder/\/\ SEA SHEPHERD CONSERVATION SOCIETY/\/\ Digitaal /\/\***** ***

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #14 Gepost op: 25 november 2010, 22:22:28 »
Ik dacht dat er van buiten alleen een ander kleurtje zou worden aangebracht, maar de kop is dus ook aangepast. Ik zie trouwens dat het de lamp in het midden van de kop ook verdwenen is. Van mij hadden ze de blauwe strook die in het midden vooraan begint en over het dak doorloopt van mij eigenlijk wel grijs mogen houden, net zoals het er uit ziet bij het VIRM. Ik snap trouwens niet waarom ze de blauwe balken niet hebben afgerond zoals bij het ICM, ik dacht dat dit ze alles voortaan zo wilden gaan doen en dan wijken ze toch weer af naar een oudere versie.
Simpel, die ronding alle ICMm past daar toch nooit tussen de cabine en instapdeur in...  ;)