Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
Vandaag om 20:39:32
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 20:37:42
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
Vandaag om 20:22:05
Piko 2025 door Rob Moerkerken
Vandaag om 20:20:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
Vandaag om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 19:49:01
Pfarrerwinkel bahn door einte
Vandaag om 19:44:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:24:37
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 213306 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #360 Gepost op: 14 September 2011, 07:37:49 »
Ok, dan wordt het zo:



Ben er nog niet helemaal uit of het een verbetering is op:



Nu ben ik wel benieuwd hoe je het NS logo op de tussenbakken en de Bvk aan gaat brengen. Ik denk dat er niets anders op zit dan de bovenste helft van het logo geel te maken en de onderste helft blauw......

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #361 Gepost op: 14 September 2011, 08:18:39 »
Doet u mij maar een TGV Duplex-kleurstelling en de kleurtjes van de SBB IC2000-rijtuigen ;D.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #362 Gepost op: 14 September 2011, 09:29:51 »
Dat gaat nogal uitzien op een op een Nederlands treinstel.  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #363 Gepost op: 14 September 2011, 09:38:37 »
Nu ben ik wel benieuwd hoe je het NS logo op de tussenbakken en de Bvk aan gaat brengen. Ik denk dat er niets anders op zit dan de bovenste helft van het logo geel te maken en de onderste helft blauw......

Jeroen

Geen probleem, gewoon in geel op de grijze deuren. Bij het opengaan van de deuren splitst het logo zich en bewegen de pijlen zich in tegengestelde richting. Precies zoals de ontwerper van het logo dat in 1967 bedoelde: vervoer in twee richtingen in een gesloten omloop.

Gewoon een beetje "out of the box" denken  ;)
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #364 Gepost op: 14 September 2011, 11:34:54 »
Je hoor es, nou maak je echt een potje van hoor!!!!  ;D ;D ;D ;D

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8890
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #365 Gepost op: 14 September 2011, 11:56:01 »
...en we waren net zo serieus bezig.

groet,
michel

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #366 Gepost op: 14 September 2011, 12:20:34 »
Nou, kunnen jullie zelf kiezen:



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #367 Gepost op: 14 September 2011, 12:32:37 »
Hmm, niet eens zo gek Jeroen, dat blauw/geel gedeelde logo  :D

Wat als je het kantelt, zó dat de schuine strepen van het logo horizontaal lopen (en de punten dus schuin naar boven, resp beneden lopen) en dat dan in beide banen plaatst?

gr. Carlo
« Laatst bewerkt op: 14 September 2011, 12:36:42 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #368 Gepost op: 14 September 2011, 12:50:23 »
Dan heb je dus een ander logo...daar willen ze vast niet aan ;D

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8890
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #369 Gepost op: 14 September 2011, 12:53:08 »
Is er al een variant waarbij er een hel groot logo op de zijkant staat? iets als bij de gerenoveerde 1300 ofzo? Of nog groter, dat je het bijna niet ziet, zoals bij NS Highspeed?

Groet,
Michel

een highspeed versie zal ook wel aardig zijn, al kunnen ze niet zo snel.
Of een benelux versie.
TEE?

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #370 Gepost op: 14 September 2011, 12:56:22 »
Nou een gekantelt logo (we zijn toch al idioot aan het doen), ziet er best gaaf uit! Bij de 1e klas alleen even de 1e klas strepen onderbreken, maar dat geeft juist een speels effect.

Eigenlijk zou je die 1e klas strepen gelijk moeten laten vallen met de horizontale poten van het NS logo.



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #371 Gepost op: 14 September 2011, 12:57:55 »
een highspeed versie zal ook wel aardig zijn, al kunnen ze niet zo snel.
Of een benelux versie.
TEE?

Gewoon creme-groen, zoals in de jaren 20. Past perfect binnen de behoefte om hedendaagse zaken een ouderwetsch geruststellend uiterlijk te geven.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #372 Gepost op: 14 September 2011, 12:59:29 »
Dan moeten er ook weer houten banken in gaan zetten, in een 2+3 opstelling. Kunnen ze ook meer mensen vervoeren ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #373 Gepost op: 14 September 2011, 13:02:27 »
En natuurlijk de eerste klas weer invoeren. Ik ga niet tussen paupers zitten als ik eens een keer met de trein moet.  ;D

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #374 Gepost op: 14 September 2011, 13:06:53 »
Hm, dan krijg je dus zoiets als sCv+ABCv+BCv+Cv+BCv+mDDM (waarbij de BCv's met de B-afdeling tegen elkaar staan) 8).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin