Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Frits C
Vandaag om 07:31:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 07:25:29
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:21:48
Da's Daz 2 door Ben
Vandaag om 06:49:19
Piko 2025 door Ben
Vandaag om 06:32:25
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 00:06:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
12 September 2025, 23:47:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
12 September 2025, 23:14:30
Kibri station CALW ingekort als NS station door Duikeend
12 September 2025, 23:13:08
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
12 September 2025, 23:06:00
D236 Nord-West-Expres door Huup
12 September 2025, 22:50:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 September 2025, 22:49:27
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
12 September 2025, 22:48:07
Acme nieuwe ICNG door Teoalessandro
12 September 2025, 22:41:32
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
12 September 2025, 22:31:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
12 September 2025, 22:18:44
Au bord de la Cèze door Schachbrett
12 September 2025, 21:46:20
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
12 September 2025, 21:38:35
NS 8800 in spoor 0 door Huup
12 September 2025, 21:25:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
12 September 2025, 21:12:22
Exact-Train 2025 door Rob Ellerman
12 September 2025, 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
12 September 2025, 21:10:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Seinhuis
12 September 2025, 21:06:52
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
12 September 2025, 20:09:46
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
12 September 2025, 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
12 September 2025, 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
12 September 2025, 19:49:01
Veevervoer ss/ ns door Huup
12 September 2025, 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
12 September 2025, 18:40:32
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
12 September 2025, 18:12:51
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 213611 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #360 Gepost op: 14 September 2011, 07:37:49 »
Ok, dan wordt het zo:



Ben er nog niet helemaal uit of het een verbetering is op:



Nu ben ik wel benieuwd hoe je het NS logo op de tussenbakken en de Bvk aan gaat brengen. Ik denk dat er niets anders op zit dan de bovenste helft van het logo geel te maken en de onderste helft blauw......

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #361 Gepost op: 14 September 2011, 08:18:39 »
Doet u mij maar een TGV Duplex-kleurstelling en de kleurtjes van de SBB IC2000-rijtuigen ;D.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #362 Gepost op: 14 September 2011, 09:29:51 »
Dat gaat nogal uitzien op een op een Nederlands treinstel.  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #363 Gepost op: 14 September 2011, 09:38:37 »
Nu ben ik wel benieuwd hoe je het NS logo op de tussenbakken en de Bvk aan gaat brengen. Ik denk dat er niets anders op zit dan de bovenste helft van het logo geel te maken en de onderste helft blauw......

Jeroen

Geen probleem, gewoon in geel op de grijze deuren. Bij het opengaan van de deuren splitst het logo zich en bewegen de pijlen zich in tegengestelde richting. Precies zoals de ontwerper van het logo dat in 1967 bedoelde: vervoer in twee richtingen in een gesloten omloop.

Gewoon een beetje "out of the box" denken  ;)
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #364 Gepost op: 14 September 2011, 11:34:54 »
Je hoor es, nou maak je echt een potje van hoor!!!!  ;D ;D ;D ;D

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8890
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #365 Gepost op: 14 September 2011, 11:56:01 »
...en we waren net zo serieus bezig.

groet,
michel

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #366 Gepost op: 14 September 2011, 12:20:34 »
Nou, kunnen jullie zelf kiezen:



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #367 Gepost op: 14 September 2011, 12:32:37 »
Hmm, niet eens zo gek Jeroen, dat blauw/geel gedeelde logo  :D

Wat als je het kantelt, zó dat de schuine strepen van het logo horizontaal lopen (en de punten dus schuin naar boven, resp beneden lopen) en dat dan in beide banen plaatst?

gr. Carlo
« Laatst bewerkt op: 14 September 2011, 12:36:42 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #368 Gepost op: 14 September 2011, 12:50:23 »
Dan heb je dus een ander logo...daar willen ze vast niet aan ;D

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8890
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #369 Gepost op: 14 September 2011, 12:53:08 »
Is er al een variant waarbij er een hel groot logo op de zijkant staat? iets als bij de gerenoveerde 1300 ofzo? Of nog groter, dat je het bijna niet ziet, zoals bij NS Highspeed?

Groet,
Michel

een highspeed versie zal ook wel aardig zijn, al kunnen ze niet zo snel.
Of een benelux versie.
TEE?

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #370 Gepost op: 14 September 2011, 12:56:22 »
Nou een gekantelt logo (we zijn toch al idioot aan het doen), ziet er best gaaf uit! Bij de 1e klas alleen even de 1e klas strepen onderbreken, maar dat geeft juist een speels effect.

Eigenlijk zou je die 1e klas strepen gelijk moeten laten vallen met de horizontale poten van het NS logo.



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #371 Gepost op: 14 September 2011, 12:57:55 »
een highspeed versie zal ook wel aardig zijn, al kunnen ze niet zo snel.
Of een benelux versie.
TEE?

Gewoon creme-groen, zoals in de jaren 20. Past perfect binnen de behoefte om hedendaagse zaken een ouderwetsch geruststellend uiterlijk te geven.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #372 Gepost op: 14 September 2011, 12:59:29 »
Dan moeten er ook weer houten banken in gaan zetten, in een 2+3 opstelling. Kunnen ze ook meer mensen vervoeren ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #373 Gepost op: 14 September 2011, 13:02:27 »
En natuurlijk de eerste klas weer invoeren. Ik ga niet tussen paupers zitten als ik eens een keer met de trein moet.  ;D

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #374 Gepost op: 14 September 2011, 13:06:53 »
Hm, dan krijg je dus zoiets als sCv+ABCv+BCv+Cv+BCv+mDDM (waarbij de BCv's met de B-afdeling tegen elkaar staan) 8).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin