Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Piko TT 2025 door Rick
Vandaag om 13:35:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 216347 keer)

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #375 Gepost op: 14 September 2011, 13:12:41 »
en dan eerste en tweede klasse met de OVchipkaart en de derde klasse met een ouderwetsch kartonnetje.
lijk me een goed plan  (y)

terug naar het onderwerp, heeft iemand de DDZ al zien voortschuifelen?

Groet,
Michel

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #376 Gepost op: 14 September 2011, 13:48:30 »
Over de vraag van een groot NS logo:



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #377 Gepost op: 14 September 2011, 13:51:22 »
die bovenste is fraai!

Groet,
Michel

(hebben we nu genoeg varianten voor de NS om al de benodigde DDZ treinstellen verschllend eruit te laten zien?)
(Leest er uberhaupt iemand mee van de NS?)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #378 Gepost op: 14 September 2011, 14:04:04 »
Die bovenste is prachtig! Dat hebben we toch mooi voor elkaar geknutseld Jeroen  8)
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #379 Gepost op: 14 September 2011, 14:13:28 »
Die bovenste is inderdaad tamelijk sjiek, lekker eigentijds, goed zichtbaar en toch elegant en niet overheersend ! De onderste daarentegen... ;D

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #380 Gepost op: 14 September 2011, 14:17:09 »
Ja persoonlijk vind ik de bovenste ook wel fraai. behalve die grijze deuren, dat doet afbreuk, maar ik weet nog even niets beters.

Probleem bij deze varianten ontstaatr wel als je de ABv omdraait. Dan lopen de 1e klas strepen door het logo heen. Logo dan rechts plaatsen ziet er niet uit, want dan staan er twee logo's heel dicht bij elkaar als je twee rijtugien combineert.

Enfin, wat doen we met die grijze deuren?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #381 Gepost op: 14 September 2011, 14:22:28 »
Die onderste is weer wat te druk, inderdaad. Maar de bovenste zou ik ook alleen op de tussenrijtuigen doen.

Misschien moet de onderrand van het embleem wel iets lager dan de onderste rand van de benedenramen (analoog aan de bovenrand), maar dan kom je een beetje in de knel met de punten van het embleem, die vallen dan niet meer zo mooi samen met de blauw/geel-scheiding.

Enneh, die grijze deuren? Waarom niet de blauw/geel scheiding gewoon over de deuren doortrekken?

Overigens valt het m.i. wel mee hoor, als twee emblemen dicht op elkaar zitten. Er zitten toch minstens twee balkons tussen. Het samenspel met de 1e-klas-lijnen is juist heel mooi, daar moet je niet aan tornen; gewoon asymmetrisch aanbrengen die emblemen!
« Laatst bewerkt op: 14 September 2011, 14:26:51 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #382 Gepost op: 14 September 2011, 14:28:07 »
Enneh, die grijze deuren? Waarom niet de blauw/geel scheiding gewoon over de deuren doortrekken?
Dat wordt saai. Ik zou het zo laten, evt een andere kleur, donkerrood ofzo, maar als het geel blauwe wordt overgenomen gaat een spaning weg die nu door de grijze deuren wel naar voren komt.

Groet,
Michel

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #383 Gepost op: 14 September 2011, 14:30:42 »
Je kunt er ook voor kiezen om het logo op 2 van de 4 bakken aan te brengen, in plaats van allemaal... hij is er groot genoeg voor ;D.

Ik zou ook de grijze deuren houden, die vind ik wel leuk eigenlijk. Of zwart verven 8).

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #384 Gepost op: 14 September 2011, 14:35:41 »
Bij de zijde waar de ABv de 1e klas aan de linker kant heeft, zou je ook alle logo's rechts aan kunnen brengen, maar ja. We kennen ons spoorbedrijf, dat gaat dan geheit een keer fout. Ik vind logo's rechts en links door elkaar echt geen porem. Kijk maar naar de nieuwste V-IRM stellen en de oudste ICMm stellen. Diverse logo's zijn rechts geplakt, anderen weer links. Slordig!

Wat denken jullie van deze deuren?



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #385 Gepost op: 14 September 2011, 14:38:48 »
@Wesley; dat bedoelde ik ook met "alleen op de tussenrijtuigen" ;)

@Jeroen: nice!
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #386 Gepost op: 14 September 2011, 14:51:59 »
Nou nog eentje om het af te leren. Deze is best wel gewaagd al zeg ik het zelf.



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #387 Gepost op: 14 September 2011, 14:55:15 »
 (y) (y)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #388 Gepost op: 14 September 2011, 14:55:55 »
Die kleur hadden Michel en ik ook in ons hoofd, maar de raamvorm vind ik wel weer (te) retro-90's. Ik vond de vorige sterker. Als je daarvan nou eens de deuren weer gebruikt, maar dan nog wat helderder rood? (helaas geen editor hier op mijn werk)
« Laatst bewerkt op: 14 September 2011, 14:57:51 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #389 Gepost op: 14 September 2011, 15:00:23 »
Ja daar heb jij weer gelijk in. Zo beter?



Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974