NS is best wat te verwijten, maar wat de meeste hier vergeten is dat NS ook maar een gebruiker van het spoor is,net als de nadere vervoerders. Prorail is de beheerder. Die moet zorgen dat alles in orde is en blijft. Daar heeft NS op zich weinig over te zeggen.In dit soort discussies lees ik nooit over automobilisten die klagen over rijkswaterstaat en de staat van de weg.
Rikus en zijn "collega's" van de andere actiegroepen moeten eens een echte baan gaan zoeken en plaats van altijd te lopen z****n. Stelletje geitenwollen figuren. Klagen kunnen ze prima maar ho maar dat ze met een oplossing komen.
NS is best wat te verwijten, maar wat de meeste hier vergeten is dat NS ook maar een gebruiker van het spoor is,net als de nadere vervoerders. Prorail is de beheerder. Die moet zorgen dat alles in orde is en blijft. Daar heeft NS op zich weinig over te zeggen.
Verder is een utopie om te denken dat we ooit een spoorwegnet hebben wat feilloos werkt en blijft werken.
Dit word veel gedaan door mensen die nooit met de trein reizen of zelfs nooit gedaan hebben
Of horen die gaten in die stuk gevroren wegen er gewoon bij???
Als de weg daarom even afgezet word om dat te kunnen herstellen en men om moet rijden (met een extra reistijd, lees: vertraging) is dan in eens heel normaal. Tuurlijk is dat normaal, maar waarom klagen we daar dan niet over mensen?
Of laat ik nogmaals de luchtvaart er bij halen. Uren vertraging en geen reiziger die er een kick van geeft in de kranten, want dat is heel normaal ten slotte. Tuurlijk, dat is ook heel normaal, maar waarom klagen we daar dan niet over in de media?
Maar wat ik intussen wel gemerkt heb is dat men voor mijn gevoel meer pissig word omdat hun gedachten niet bevestigd worden door de mensen die er echt wel verstand van hebben. Sommige mensen zouden daar eens over na moeten denken.
Ik heb al een poosje niet gereageerd in dit topic. Dit omdat ik sommige reacties echt bij het onredelijke af vind. En dan voornamelijk van mensen waarvan ik het idee heb dat ze niet weten waar ze het over hebben.
De problemen op het spoor in de winter zij echt niet alleen aan de NS te wijten. Je zult mij nooit horen zeggen dat bij NS alles perfect gaat. Maar wees eerlijk, waar is dat nou wel het geval? Ook in het buitenland zijn er problemen in de winter.
Zoals ik al eerder aangaf is het bijna volkssport nummer 1 om op de NS te klagen. Zelfs wanneer de NS er op dat moment geen schuld aan heeft.
Dat men in kilometers lange files staat terwijl daar totaal geen reden voor is (ja, het sneeuwt, meer niet) en ook deze winter zelfs een nieuw filerecord vestigd hoor je niemand over klagen in de media of zelfs op onbeschofte wijze schelden op rijkswaterstaat. Of horen die gaten in die stuk gevroren wegen er gewoon bij??? Als de weg daarom even afgezet word om dat te kunnen herstellen en men om moet rijden (met een extra reistijd, lees: vertraging) is dan in eens heel normaal. Tuurlijk is dat normaal, maar waarom klagen we daar dan niet over mensen?
Zoals ik al eerder aangaf moet men eens kijken naar wat er wel goed gaat.
Ik ben heel benieuwd wat 'of zelfs nooit gedaan hebben' betekent. Daarvoor heb je het over niet reizen met de trein.Wat betekent 'of zelfs nooit gedaan hebben' dan? Dat ze nog maagd zijn of zo?
Ja, die horen er gewoon bij. Net als vastgevroren wissels. Zolang er geen vorstbestendig asfalt wordt uitgevonden is dit onvermijdelijk.
Daar klagen mensen wel degelijk over, maar niet op dit forum. Ga maar eens je oor ten luisteren leggen bij de koffie-automaten op tal van kantoren in het land.
Omdat de meeste forensen iedere dag in de trein zitten en hooguit twee keer per jaar in een vliegtuig zitten bijvoorbeeld?
Misschien is het een idee dat je als trein-idolaat (ben ik ook hoor, daar niet van) zélf eens wat meer 'out-of-the-box' probeert te denken?
Als machinist weet ik waar ik over praat. En zoals ik al aangaf zal ik nooit beweren dat op het spoor alles perfect loopt. Er zullen altijd verbeterpunten blijven. Met mijn bericht hierboven probeer ik de problemen dan ook niet recht te praten. Het enige wat ik probeer is om de mensen bewust te maken van hun geklaag en de manier waarop dat gebeurd. Wel probeer ik de mensen (de lezers hier) zich er bewust van te maken dat het niet alleen op het spoor mis is wanneer er sneeuw valt.
Lees de zin nog eens goed. Met 'of zelfs nooit gedaan hebben' doel ik op mensen die nog nooit met de trein gereisd hebben.
Nogmaals, lees eens goed. Dan had je ook gelezen dat ik dat ook normaal vind. Misschien had ik het ook bij dit voorbeeld moeten zetten, maar ik doelde op klagen in de media. Neem bijvoorbeeld de Metro. Daar kunnen lezers stukjes in sturen. Ik lees ze bijna dagelijks, maar zelden dat er iets in staat over omleidingen of files.
Veranderd dat wat aan die uren vertraging dan?
...Dat men in kilometers lange files staat terwijl daar totaal geen reden voor is (ja, het sneeuwt, meer niet) en ook deze winter zelfs een nieuw filerecord vestigd hoor je niemand over klagen in de media of zelfs op onbeschofte wijze schelden op rijkswaterstaat. Of horen die gaten in die stuk gevroren wegen er gewoon bij??? Als de weg daarom even afgezet word om dat te kunnen herstellen en men om moet rijden (met een extra reistijd, lees: vertraging) is dan in eens heel normaal. Tuurlijk is dat normaal, maar waarom klagen we daar dan niet over mensen?...