Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Ermelo in model 1:160 door Martin Hornis
Vandaag om 01:18:45
Albulabahn in H0m door Martin Hornis
Vandaag om 01:17:00
Decoders N-spoor locomotieven gaan steeds kapot. door Menno
Vandaag om 01:09:40
Videostatief treinen filmen door Menno
Vandaag om 01:05:16
Roßnitz door HenkN
Vandaag om 00:02:34
Projekt 083-338 door dimo1_dimo1
21 oktober 2020, 23:50:44
Foto's gezocht van personeelverblijfswagen door Deetrein
21 oktober 2020, 23:39:51
Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
21 oktober 2020, 23:33:15
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Dpc Fo
21 oktober 2020, 23:25:33
Minimale lengte terugmeldsectie door VvKan
21 oktober 2020, 23:23:27
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Rondje_HO
21 oktober 2020, 23:18:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Bert V
21 oktober 2020, 23:18:15
Raadplaatje door Falkenberg
21 oktober 2020, 23:10:42
Ledlampjes in serieschakeling door Klaas Zondervan
21 oktober 2020, 23:09:21
Trix BR 85 door Pain0_8
21 oktober 2020, 22:16:01
Station Apeldoorn, op foto's en ansichtkaarten door MathieuN
21 oktober 2020, 22:00:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
21 oktober 2020, 21:52:02
Overstappen op digitaal door Bert V
21 oktober 2020, 21:49:20
LGB-tuinbaan, gezocht: foto's en/of ontwerpen. door Kvdmodelspoor
21 oktober 2020, 21:49:07
Een Rotterdams gebouw door Tulpendaal
21 oktober 2020, 21:21:16
Faller Motor 629 schakelen met Digikeijs DR4018 door Bert_Apd
21 oktober 2020, 21:16:58
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
21 oktober 2020, 21:16:19
Buitenlust door Huib
21 oktober 2020, 21:06:55
Postwagen/Dg HSM P445 / NS 2001 in messing. Schaal 0. door FritsT
21 oktober 2020, 20:51:07
Terschellinger Spoor door FritsT
21 oktober 2020, 20:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
21 oktober 2020, 20:09:20
Een nieuw begin in 0 door arnout
21 oktober 2020, 20:08:29
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door NS264
21 oktober 2020, 20:04:37
Roco 23102 en 23103 Blue Star N spoor door willyTEE
21 oktober 2020, 19:58:05
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
21 oktober 2020, 19:56:16
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 49006 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3209
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #195 Gepost op: 21 november 2019, 21:02:59 »
Een hele stam bewaren is simpel gedacht maar daar is helemaal geen ruimte voor en dat zou ervoor zorgen dat je straks iets anders niet meer kunt bewaren.

Het idee de museumpendel ermee te rijden is ook wel wat simpel gedacht, maar die dienst word uitgevoerd door NSR, dat zou betekenen dat ze daar een aparte poule machinisten moeten opleiden voor DDM-1 (want dat heeft de standplaats Utrecht nu bijna niet) en met vrijwilligers een stam onderhouden voor de dagelijke dienst is ook geen haalbare optie.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 3921
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam in H0 op Facebook
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #196 Gepost op: 21 november 2019, 21:54:26 »
Het grootste probleem van Nederland heden ten dagen... alleen maar in problemen denken.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Silver Fox 2512

  • Offline Offline
  • Berichten: 427
  • Ouwe meuk, das pas leuk!
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #197 Gepost op: 22 november 2019, 00:19:08 »
Het rijden van de gehele pendeldienst met museum materiaal is niet mogelijk en ook niet wenselijk. Ik zat eerder te denken aan een pool van zeg 5 museumtreinen waarbij steeds 1 trein gedurende één dagdeel per week een paar pendeldiensten rijdt. Dan geef je de liefhebber de kans om in stijl naar het museum te rijden zonder een (te) grote aanslag op menskracht en materieel te plegen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6683
  • Spoor N
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #198 Gepost op: 22 november 2019, 07:14:08 »

Het grootste probleem van Nederland heden ten dagen... alleen maar in problemen denken.
Alleen heeft het museum geen onbeperkte hoeveelheid geld en ruimte (al komt de tweede wel goed met het eerste), ander materieel verdient ook aandacht.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2019, 11:33:50 door Bert van Gelder »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19293
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #199 Gepost op: 22 november 2019, 09:15:38 »
Weet iemand eigenlijk wie de financiële lasten van het pendeltreintje draagt? Daarbij ga ik ervan uit dat het treintje geld kost gezien de gemiddelde bezettingsgraad.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 994
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #200 Gepost op: 22 november 2019, 12:20:09 »
het is een gewone NS-trein

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3583
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #201 Gepost op: 22 november 2019, 14:31:02 »
Het grootste probleem van Nederland heden ten dagen... alleen maar in problemen denken.

In dit geval is het niet realistisch. Heeft niets met in problemen denken te maken.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3209
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #202 Gepost op: 22 november 2019, 21:35:29 »
Het grootste probleem van Nederland heden ten dagen... alleen maar in problemen denken.
Nee, dat is geen dooddoener...

Ik schets je puur wat realistisch gezien niet mogelijk is en financieel niet haalbaar is.

Nu voert men die dienst gewoon uit met een willekeurig voor handen zijnd treinstel en elke machinist heeft daar bekendheid op, dat is simpelweg de goedkoopste oplossing voor iets waar sowieso inderdaad al geld bij moet en dus sponsoring van NS is.

64142

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #203 Gepost op: 22 november 2019, 22:24:11 »
Zou dat ook niet een klein beetje met elkaar samen kunnen hangen? Kan me zo inbeelden dat een slag met een museumtreinstel wel een maximale bezetting op kan leveren in tegenstelling tot een ritje in bv. een SLT. Als je dat dan beperkt tot een of twee slagen per weekend/dag lijkt het me allemaal niet onmogelijk om uit te voeren.

Geeft ook weer de nodige publiciteit voor het museum.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #204 Gepost op: 23 november 2019, 01:05:34 »
Het is heel makkelijk gedacht allemaal.
Je zit alleen met een paar problemen als je dit bv met ddm1 wilt doen .

1 machinisten in utrecht hebben (op 2 a 3 man na) geen bevoegdheid op ddm1, heel de standplaats opleiding en herinstructie geven is kostbaar voor die paar slagen per dag. En dan nog niet eens te denken aan monteurs en onderdelen die je moet opleiden en bewaren voor 1 stam.

Is de stam van t museum zelf moet ie weer onder Chartertrains gereden worden, en kost t helemaal veel aangezien die machinist en hc dan maar 2 a 3 slagen per dag maken (vroege en late dienst)

2 bij museum ritten van t spoorwegmuseum dient er altijd een technische begeleider aanwezig te zijn (als t om hun mat gaat) vind die maar eens voor 7 dagen per week.

3 officeel mag je niet met een ddar/ddm naar utm dit ivm het uitstappen (plan matig) op een plaats waar hier voor geen voorzieningen zijn loop pad etc. Je zou dan door moeten rijden naar amf. Althans zo is ons in utrecht (ms standplaats) eens uitgelegd.

Voor t overige museum.mat geld alleen punt 1 en 2 en is het dus gewoon een centen en logistieke kwestie.

Marc

Bind me niet vast op punt 2 maar dat is mij eens uitgelegd
« Laatst bewerkt op: 23 november 2019, 01:12:10 door gtw6016 »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1294
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #205 Gepost op: 23 november 2019, 01:15:36 »
3 officeel mag je niet met een ddar/ddm naar utm dit ivm het uitstappen (plan matig) op een plaats waar hier voor geen voorzieningen zijn loop pad etc. Je zou dan door moeten rijden naar amf. Althans zo is ons in utrecht (ms standplaats) eens uitgelegd.
Hoe deed je dat dan als je met 2 stellen moest keren op Hfdm (Hoofddorp midden) ? Tot voor kort waren daar ook geen voorzieningen.
Groeten Joop, machinist Lls

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #206 Gepost op: 23 november 2019, 09:29:07 »
Daar lag een pad en op baluwkappel is niets aanwezig alleen een bordes wasr de tussencabines uitkomen met 2 stellen.. ik vind t onsin maar ik verzin de regels niet ;)

Marc

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19293
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #207 Gepost op: 23 november 2019, 09:31:31 »
Nu voert men die dienst gewoon uit met een willekeurig voor handen zijnd treinstel en elke machinist heeft daar bekendheid op, dat is simpelweg de goedkoopste oplossing voor iets waar sowieso inderdaad al geld bij moet en dus sponsoring van NS is.

Ah ja, dus NS doet zijn ding met eigen materieel en mensen en trekt daar ieder jaar wat geld voor uit. Helder en eenvoudig. Pendelen met museummaterieel is natuurlijk leuk, maar flink ingewikkelder en duurder. Misschien iets voor hoogtijdagen?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3395
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #208 Gepost op: 23 november 2019, 09:59:47 »
Laten we dus blij zijn dat de NS dit doet en je netjes met de trein naar de Maliebaan kunt, ongeacht welk materieel rijdt.
En ook top dat ze nog een afscheidsrit houden met de dubbeldekkers.
Groet, Frank

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6702
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #209 Gepost op: 23 november 2019, 12:21:37 »
Zou dat ook niet een klein beetje met elkaar samen kunnen hangen? Kan me zo inbeelden dat een slag met een museumtreinstel wel een maximale bezetting op kan leveren in tegenstelling tot een ritje in bv. een SLT. Als je dat dan beperkt tot een of twee slagen per weekend/dag lijkt het me allemaal niet onmogelijk om uit te voeren.

Geeft ook weer de nodige publiciteit voor het museum.
Beetje simpel gedacht, vindt je ook niet.
Het gros van de reizigers gaat naar het NSM en vindt het handig dat er dan een trein rijdt direct het museum in.
Op de paar hobbyisten na zal het niet veel bezoekers interesseren welke trein er rijdt.
Je zal dan al ruim van te voren moeten publiceren wanneer de DDM stam rijdt en op welke tijd.
Dus die nodige publiciteit voor het NSM zal niet veel opleveren.
Gr.
Eric