Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:46:19
Lodewickshaven door Ronaldk
Vandaag om 15:43:40
Krijg Minitrix 2900(?) BR 01 niet meer goed in elkaar. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 15:32:30
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:28:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:28:02
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 15:19:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:18:59
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Edsko Hekman
Vandaag om 15:05:26
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Sikko
Vandaag om 14:55:30
Bahnstrecke 5867 door Eric B
Vandaag om 14:51:31
Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 14:50:05
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 14:38:50
Lenz Standard+ V2 doet gek door maartenvdb
Vandaag om 14:09:16
Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 14:04:41
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:02:36
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Ronald81
Vandaag om 13:49:56
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door HugoB123
Vandaag om 13:39:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:31:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 13:24:27
Trix 1707 DCC resetten door Luud H
Vandaag om 13:18:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:00:47
Airtex foto behang als achtergrond door robstuart
Vandaag om 12:31:41
Van 2D afbeelding naar 3D model door Stootjuk
Vandaag om 12:24:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 11:56:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:35:06
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door maartenvdb
Vandaag om 11:26:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:20:44
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:02:17
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 10:40:43
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Pauldg
Vandaag om 10:32:58
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 71012 keer)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #165 Gepost op: 24 March 2010, 14:35:43 »
vanaf mei krijgt VIRM-1 nog een paar wijzigingen erbij zodat deze technisch VIRM 4 is geworden. (lees nieuwe tractie).
Wat betreft airco is dat al bijna rond.
En even terug op DDM-1, heb het gister nog nagevraagd er worden GEEN DDM-1 bakken gereserveerd voor DDZ, heb trouwens effe stiekum in de proef bak mogen kijken, mooi materiaal wat daar gebruikt word.
« Laatst bewerkt op: 24 March 2010, 14:39:50 door johnny-VIRM »

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #166 Gepost op: 24 March 2010, 17:34:12 »
Hoho Jeroen. We hebben het hier wel over een zelfbenoemd deskundige.  :-X
Oftewel Timo leutert graag een slag in de rondte.

Gr.
Eric

Zelfbenoemd ??? over leuteren gesproken...



Of te wel, men heeft verbeteringen doorgevoerd t.o.v. de eerste stellen. Dat heeft totaal niets te maken met een VIRMm concept. Hier is helemaal nog geen sprake van. Daarnaast is het nog helemaal niet uitgesproken dat NSR alle IRM stellen in 2030 aan de kant heeft staan. Immers, de nieuwste stellen zijn dan net 20 jaar oud.

De toekomst zal het allemaal leren.

Jeroen    

Ik weet het ook niet, ik denk het alleen maar. Rond 2030, dus zullen die VIRM-4 stellen het nog wel een stukje langer volhouden. Maar zoals iemand anders hier al zei is VIRM-1 dan al 35 jaar oud en de tijd zal het leren of die dan omgebouwd zijn tot VIRMm of iets dergelijks.

Maar je hebt gelijk, het kan zo maar 2040 worden.

Gr Timo
 



« Laatst bewerkt op: 24 March 2010, 17:36:36 door Timo Smeding »

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #167 Gepost op: 25 March 2010, 07:45:33 »
heb trouwens effe stiekum in de proef bak mogen kijken, mooi materiaal wat daar gebruikt word.

Is de proefbak de 7739, of hebben ze ook nog andere proefbakken? en is de nieuwe kleurstelling er al opgespoten?
Als je die foto's van het interieur ziet op internet dan mag ik graag geloven dat er mooi materiaal wordt gebruikt. Alleen vraag ik me af of het lang mooi blijft.

Gr Timo


Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #168 Gepost op: 25 March 2010, 08:08:16 »
Zelfbenoemd ??? over leuteren gesproken...

Gr Timo

Niks geleuter, kijk je introductiebericht er maar op na!  8)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #169 Gepost op: 25 March 2010, 08:10:14 »
Jongens, jongens, er wordt nou een beetje veel op de man gespeeld.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #170 Gepost op: 25 March 2010, 08:20:28 »
OK, we zullen ons gedragen........

Is er nu al een afscheid DDM-1 geregeld?  :o

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #171 Gepost op: 25 March 2010, 09:19:03 »
Is de proefbak de 7739, of hebben ze ook nog andere proefbakken? en is de nieuwe kleurstelling er al opgespoten?
Als je die foto's van het interieur ziet op internet dan mag ik graag geloven dat er mooi materiaal wordt gebruikt. Alleen vraag ik me af of het lang mooi blijft.

Gr Timo



Het nummer weet ik niet, aan de buitenkant is er niets te zien, maar ik denk wel dat de interieur materialen langdurig mooi blijven. Het word vind ik mooier als de eerste indruk op de internet plaatjes als ik eerlijk ben.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #172 Gepost op: 25 March 2010, 13:28:51 »
Het nummer weet ik niet

Kijk eens, als het er nog hangt, op het bordje "verboden toegang voor onbevoegden" welke aan het kettinkje hangt wat de toegang tot de ruimte van deze bak verspert  ;)

En dan met name het nummer van het artikel van het wetboek voor strafrechten  :)

mvg,
Robin

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
  • gevorderd beginner
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #173 Gepost op: 25 March 2010, 13:33:54 »
nummer 461 volgens mij

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #174 Gepost op: 26 March 2010, 16:17:34 »
dat is het echte nummer idd, niet het nummer wat er op dat bordje staat wat bij die bak hangt.

mvg,
Robin

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #175 Gepost op: 28 March 2010, 15:05:23 »
vanaf mei krijgt VIRM-1 nog een paar wijzigingen erbij zodat deze technisch VIRM 4 is geworden. (lees nieuwe tractie).
Dan zal dus ook het doedelzakgeluid verdwijnen uit het interieur, dat is wel mooi, komt er ook nieuwe bekleding op de stoelen? Ik vind die er namelijk niet heel erg goed meer uitzien.
Mvgr Jan Wiebrand

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #176 Gepost op: 28 March 2010, 21:53:30 »
zoals er staat:

lees: nieuwe tractie.....

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #177 Gepost op: 29 March 2010, 18:26:35 »
Ja, dat doedelzakgeluid  ;D ;D ;D ;D ;D

echt geniaal (niet dus)
die VIRM-1 begint ook behoorlijk faal te worden. Zag er laatst nog een.

Gr Timo

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #178 Gepost op: 29 March 2010, 18:38:08 »
die VIRM-1 begint ook behoorlijk faal te worden. Zag er laatst nog een.
? wat bedoel je ?

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #179 Gepost op: 29 March 2010, 19:14:19 »
Ik denk dat onze DDM goeroe bedoeld dat de kleur van de eerste stellen V-IRM minder fel beginnen te worden. Net zoals met de laatste bouwserie ICM-IV te zien is.
Spoorgroet, Martin