Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuw cilinderblok voor DJH/Modelloco NS 3900 door ingenium secundus
Vandaag om 11:51:25
Fleischmann Plan V motorschild gebruiken voor digitaal door KNed
Vandaag om 11:50:13
Faller Motor 629 schakelen met Digikeijs DR4018 door Fred
Vandaag om 11:49:37
Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door Rob E.
Vandaag om 11:48:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door SvenW
Vandaag om 11:48:51
Modelbaan als virtual background bij videobellen door KNed
Vandaag om 11:48:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 11:48:09
Foto's gezocht van personeelverblijfswagen door Karben
Vandaag om 11:45:38
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door Edsko Hekman
Vandaag om 11:44:55
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 11:43:40
Station Apeldoorn, op foto's en ansichtkaarten door tothebeach
Vandaag om 11:42:03
Roco 2020, nieuws van de fabrikant door Daan!
Vandaag om 11:29:24
Eerste H0, Marklin M-rail modelbaan door stefaninnermind
Vandaag om 11:25:17
Videostatief treinen filmen door Jeronimos
Vandaag om 11:20:19
Station Ermelo in model 1:160 door Jamie
Vandaag om 11:15:38
Trix BR 85 door Jan-Peter
Vandaag om 10:41:42
Een Rotterdams gebouw door Marc tramt
Vandaag om 10:38:41
Minimale lengte terugmeldsectie door VvKan
Vandaag om 10:11:46
Een nieuw begin in 0 door arnout
Vandaag om 10:07:21
BNLS Spoorkaart voor Nederland versie 2.0 door HenkN
Vandaag om 10:06:41
LGB-tuinbaan, gezocht: foto's en/of ontwerpen. door Langstraatspoorlijn
Vandaag om 09:56:48
Depot + vervolg Vlieringen-2 door NS264
Vandaag om 09:47:23
Bouw Bührtal III door Ronald Halma
Vandaag om 09:06:37
Albulabahn in H0m door stefaninnermind
Vandaag om 08:57:26
Falkensteiner bockerl door Krokodil68
Vandaag om 08:44:51
Decoders N-spoor locomotieven gaan steeds kapot. door Menno
Vandaag om 01:09:40
Roßnitz door HenkN
Vandaag om 00:02:34
Projekt 083-338 door dimo1_dimo1
21 oktober 2020, 23:50:44
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Dpc Fo
21 oktober 2020, 23:25:33
Raadplaatje door Falkenberg
21 oktober 2020, 23:10:42
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 49013 keer)

Priegelman

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #210 Gepost op: 23 november 2019, 15:08:58 »
3 officeel mag je niet met een ddar/ddm naar utm dit ivm het uitstappen (plan matig) op een plaats waar hier voor geen voorzieningen zijn loop pad etc. Je zou dan door moeten rijden naar amf. Althans zo is ons in utrecht (ms standplaats) eens uitgelegd.

Wat bedoel je hier mee? Is het probleem dat de machinist niet van het rijtuigen naar de locomotief kan lopen of bedoel je iets anders?

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 1741
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #211 Gepost op: 23 november 2019, 15:25:51 »
Dat ja.

Omdat je door de losse loc niet binnendoor kan lopen
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 816
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #212 Gepost op: 23 november 2019, 15:31:36 »
Mijn eigen regelmatige waarneming is dat de meeste reizigers in de pendeltrein niet alleen het museum als bestemming hebben, maar zeker geen hobbyisten zijn die speciaal voor museummaterieel komen. Integendeel, ik heb vaak de indruk, gezien het verbale en non-verbale gedrag, dat de meerderheid zelden of nooit een trein van binnen ziet, en dat geldt in hoge mate voor de vele kinderen die met opa en oma een dagje uit zijn en voor wie elke trein een werreldwonder is.

En net zoals bij d0e "echte trein": de frequentie is een van de belangrijkste punten. Een ochtend- en middagmuseumtrein en verder niets slaat nergens op, hoe mooi wij het ook vinden.

Dirk

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #213 Gepost op: 23 november 2019, 15:49:10 »
Heren,

1715 met DDM in het Spoorwegmuseum op 25 mei 2013.



CKLX

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3396
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #214 Gepost op: 23 november 2019, 16:00:34 »
Via Lunetten?
Groet, Frank

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #215 Gepost op: 23 november 2019, 16:40:52 »
Dat is een ddar :p
Maar t is ook niet dat het niet voor kan komen.
Maar planmatig mag het niet!

Marc

64142

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #216 Gepost op: 23 november 2019, 22:39:50 »
Beetje simpel gedacht, vindt je ook niet.
Het gros van de reizigers gaat naar het NSM en vindt het handig dat er dan een trein rijdt direct het museum in.
Op de paar hobbyisten na zal het niet veel bezoekers interesseren welke trein er rijdt.
Je zal dan al ruim van te voren moeten publiceren wanneer de DDM stam rijdt en op welke tijd.
Dus die nodige publiciteit voor het NSM zal niet veel opleveren.
Ik ben benieuwd uit welke bron je nu citeert, want blijkbaar is onderzoek gedaan en daaruit is de conclusie gekomen dat het niet uitmaakt welke trein er naar het museum rijdt.  ;) Maar ik snap niet wat er te simpel aan gedacht zou zijn. Zulks valt best te organiseren, zeker voor een enkele slag in een enkel weekend per maand. Je moet het echter wel willen en het is zeker geen heilig moeten, maar wel een leuke kans om het museumbezoek meer beleving te geven, de trein voller te krijgen (waarmee wellicht de kosten ook beter gedekt kunnen worden?), het museummaterieel te laten rollen en wellicht nog een enkele hobbyist te pleasen. Dat zou ik trouwens dan niet met een DDM doen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3209
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #217 Gepost op: 23 november 2019, 23:17:19 »
Daar lag een pad en op baluwkappel is niets aanwezig alleen een bordes wasr de tussencabines uitkomen met 2 stellen.. ik vind t onsin maar ik verzin de regels niet ;)

Marc
Nee, je kunt het onzin vinden, maar het is nu eenmaal een beleid dat machinisten niet de door de ballast heen hoeven, en die afstand is ook best hoog van het trappertje af...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1294
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #218 Gepost op: 23 november 2019, 23:48:25 »
Nou, als het beleid is, dan mogen de 2 sporen op Lelystad, waar de 2400 serie keert meteen op slot. Daar heb je 1 bordesje, nabij het juk. Leuk om uit te stappen, maar met 2 stellen mag ik dus gewoon het o zo hoge trappetje *sarcasme* van de cabine gebruiken om weer in te stappen  :P

Heb trouwens nergens een schrijven gezien waarin staat vermeld dat een machinist niet meer door de balast mag lopen. (Kan het gemist hebben, maar vermoed van niet) Maar goed. DDM-1 afscheidsritje maken en dan snel met die rommel naar de sloop.  :angel:
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3209
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #219 Gepost op: 24 november 2019, 00:12:24 »
Nou, als het beleid is, dan mogen de 2 sporen op Lelystad, waar de 2400 serie keert meteen op slot. Daar heb je 1 bordesje, nabij het juk. Leuk om uit te stappen, maar met 2 stellen mag ik dus gewoon het o zo hoge trappetje *sarcasme* van de cabine gebruiken om weer in te stappen  :P

Heb trouwens nergens een schrijven gezien waarin staat vermeld dat een machinist niet meer door de balast mag lopen. (Kan het gemist hebben, maar vermoed van niet) Maar goed. DDM-1 afscheidsritje maken en dan snel met die rommel naar de sloop.  :angel:
Er is onlangs een heel gedoe geweest met een keerspoor bij Breukelen of Woerden meen ik waar men bij kerende treinen uit meer dan één stel een tweede machinist is gaan meesturen omdat de uitstaphoogte naar het aangelegde looppad 3 cm te hoog was en daarmee de situatie afgekeurd was, ergens zal dat best wel op papier staan anders zou men dat niet doen me dunkt.

Op het keerspoor in Blauwkapel zijn naast het spoor ook geen aangelegde looppaden en heb je de hoogte van het ballast bed ook nog als extra af- en opstaphoogte en dan kan het best een aardige klim zijn waar sommige best moeite mee zullen hebben :)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #220 Gepost op: 24 november 2019, 04:32:31 »
Dat met 2 machinisten was inderdaad op woerden molenvliet, nu ligt er een bordes van 6 cm hoog (of zo iets) en mag t wel.

Ik weet hoe hoog t is op bkp kom.er met enig regelmaat,  en denk inderdaad dat het op de lange termijn niet heel goed is voor je gezobdheid zo hoge in en uitstap. Afijn regels zijn er nu eenmaal en houden we ons dus maar aan ;)

Marc

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3209
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #221 Gepost op: 24 november 2019, 10:40:58 »
Ik denk dat een aantal machinisten van korte lengte met uitstappen naar beneden kukeld en daarna in het andere stel nooit mer boven komen  ;D

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #222 Gepost op: 24 november 2019, 15:13:28 »
Voor de liefhebber, ze rijden nog naar Enkhuizen, of is dit een ander type dubbeldekkers? Foto is van 28 oktober.


Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2839
    • Mijn van-alles website
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #223 Gepost op: 24 november 2019, 17:35:34 »
Klopt en ik zag toevallig laatst op m'n werkdagelijkse fietstocht naar het werk dat zowel DDM-1 als DD-AR op de lijn aanwezig was, volgens mij was dat woensdag 20 november. Blijkbaar was er een stam DDM-1 verdwaald geraakt, want normaal zie ik alleen  DD-AR voorbijkarren. Dit zo even uit m'n hoofd, ik haal de series nog wel eens door elkaar :D

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1294
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #224 Gepost op: 24 november 2019, 19:23:28 »
@Menno. Er rijden daar geen DD-AR treinen. Het zijn allemaal DDM-1. (rode bankjes) Mocht er toch een DD-AR gereden hebben (3 rijtuigen en een loc) dan was die verdwaald. ;D
Groeten Joop, machinist Lls