Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door johanw
Vandaag om 17:40:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door St00mboy
Vandaag om 17:37:44
Gezocht: Roco motor 85113, of soortgelijk door Erik Baas
Vandaag om 17:28:55
Modelspoorbaan Fleischmann door Arjen52
Vandaag om 17:22:58
Roco 2021, nieuws van de fabrikant. door Chris
Vandaag om 17:06:41
Ontstaan van module/ diorama baan De Lagerweij door jaco1988
Vandaag om 17:04:24
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 16:42:23
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 16:39:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:31:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 16:27:48
Lofzang op een Fleischmann BR 01 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 16:24:38
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Timaximus
Vandaag om 16:19:36
Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus door Bouwer
Vandaag om 16:11:15
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 16:04:27
Roco tractie voor Lima mat '46 door GMA70
Vandaag om 16:00:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door mdjr78
Vandaag om 15:39:57
Werkplaats - (Baanplan H0) door Frans Peeters
Vandaag om 15:39:24
Roco NS 2400, model 2020, materieelbespreking door Rob Ellerman
Vandaag om 15:31:34
Problemen met faller car system aansluitingen door Te 2/2
Vandaag om 15:18:48
NS 6100 van GM&S door sander1985
Vandaag om 14:49:29
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 14:36:31
Schroemershage door HidanNL
Vandaag om 14:19:46
Faller verdeelplaatje 18080X -verbindingen komen los door DannyG
Vandaag om 14:10:01
Roco z21: eerste ervaringen en problemen. door Zsjoske
Vandaag om 14:08:31
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 13:55:44
tentoonstelling RAMMA in Sedan Frankrijk verschoven naar 2023 door hansberekvam
Vandaag om 13:51:46
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg, ofwel de Bimmelbahn door spoorijzer
Vandaag om 13:22:36
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door nighttrain1
Vandaag om 13:09:14
Pimp my Fleischmann BR01 164 ==> Lofzang op een Fleischmann BR 01 door charp
Vandaag om 13:04:41
Brauhofen 2020, modelbaan in h0. door Overet
Vandaag om 12:55:29
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 50476 keer)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
DDM-1 afscheid
« Gepost op: 12 maart 2010, 16:30:23 »
Naar aanleiding van DDM-1 bij artitec ben ik weer helemaal into DDM-1. De mensen die ook van DDM-1 houden zal het waarschijnlijk niet zijn ontgaan dat DDM-1 rond de zomer buiten dienst gaat. Dus mensen, als je mooie plaatjes hebt zet ze dan in je berichtje en zet het hier onder. Ook weetjes over samenstellingen zijn welkom. Liefst allemaal zo ongewoon mogelijk, dus maakt niet uit welk jaar.

Alvast bedankt en veel plezier met de foto's,
Gr Timo

PS. ik zal later mijn eigen foto's uploaden of in een berichtje zetten.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5922
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2010, 16:37:10 »
Afscheidsrit.  ;D ;D ;D ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2010, 16:37:27 »
best jammer dat deze mooi stam van de baan af gaat. Ik heb nog mee gereden in 1985, toen ze proefritten maakten o.a. van Amsterdam naar Almere Buiten.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2010, 16:40:08 »
Jaaaaa!!!!!!!!!!!!!! afscheidsrit (sorry dat ik zo overdreven doe). Idd, maar ik denk hellaas dat de NS er maar wat graag meteen van af wil en een afscheidsrit niet de moeite waard vind.
Gr Timo

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 534
  • *
    • Flickr
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2010, 17:40:55 »
Ik weet niet waar jij de stellige overtuiging vandaan haalt dat er na de zomer geen DDM-1 meer zou rijden? Het is waar dat er enkele machinistenstandplaatsen geen herinstructie DDM-1 krijgen (Utrecht, Amersfoort). Over de verbouwing van het DD-AR naar het DDZ is ook nog niet alles zeker, want daarin zouden enkele rijtuigen DDM-1 ook nog een rol gaan spelen...
In de oorspronkelijke plannen van vorig jaar zou met het wijzigingsblad van 12 april 1 stam aan de kant worden gezet, maar tot op heden zijn die plannen er nog niet.
Spoorgroet, Martin

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 447
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2010, 10:35:23 »
zou dat ook niet een beetje snel zijn,dat ze nu al buiten dienst gaan??
Ze zullen toch nog niet versleten zijn? ???
Groetjes Patrick

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2871
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2010, 11:11:44 »
 Hallo,
 Voor zover ik weet, worden ze gerenoveerd en niet afgevoerd.
 Vr gr, Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 , Mat 24 op 2 rail / bovenleiding .
  Met1 kopstation en 1 doorg. station in ovaal .Werkende lichtseinen .Ben bezig met de  bouw van een model van lok SSN 01 1075

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5111
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2010, 11:47:23 »
De mensen die ook van DDM-1 houden zal het waarschijnlijk niet zijn ontgaan dat DDM-1 rond de zomer buiten dienst gaat.
Kun je een bronvermelding geven, Timo?

Foutje
Verklaar je nader.

Groet,
Basilicum

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2010, 12:00:53 »
Hallo,
 Voor zover ik weet, worden ze gerenoveerd en niet afgevoerd.
 Vr gr, Peter
DD-AR wordt gerenoveerd, met misschien extra tussenbakken DDM1.

gr. Chiel

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8453
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2010, 12:22:33 »
Ik weet niet waar jij de stellige overtuiging vandaan haalt dat er na de zomer geen DDM-1 meer zou rijden? Het is waar dat er enkele machinistenstandplaatsen geen herinstructie DDM-1 krijgen (Utrecht, Amersfoort). Over de verbouwing van het DD-AR naar het DDZ is ook nog niet alles zeker, want daarin zouden enkele rijtuigen DDM-1 ook nog een rol gaan spelen...
In de oorspronkelijke plannen van vorig jaar zou met het wijzigingsblad van 12 april 1 stam aan de kant worden gezet, maar tot op heden zijn die plannen er nog niet.

Een (voor mij betrouwbare) bron binnen NS sprak in 2009 ook nog over afvoer van DDM-1 in 2010. Sloopplan* omvatte op dat moment alle rijtuigen DDM-1. Bij mij komt de (stellige?) opmerking van Timo niet verrassend over. Of het thans werkelijk die kant op zal gaan is nog maar de vraag. 

*sloopplan hoeft niet te betekenen daadwerkelijk (laten) slopen maar afvoeren/terzijde stellen, kan ook geconserveerd opslaan inhouden
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1881
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2010, 19:20:37 »
DD-AR wordt de komende jaren gerenoveerd, hierbij worden 250 rijtuigen aangepakt, de overige gaan terzijde (dat zijn, uit het hoofd, 29 stuurstanden en 29 tussenbakken "assorti"). DDM-1 staat inderdaad op het programma om ook terzijde te gaan. *Mogelijk* wordt een deel van DDM-1 alsnog gerenoveerd; hierbij wordt een deel van de 61 tussenrijtuigen gelijk gemaakt aan DDZ (= vernieuwd DD-AR), waardoor je daarvoor 29 stuurstanden en 29 + 61 = 90 tussenrijtuigen beschikbaar hebt voor extra stammen. Bijvoorbeeld vier- of vijfwagenstammen met loc 1700.

Tenminste dat was eind vorig jaar het plan, het kan natuurlijk best alsnog anders worden. Maar dat DDM-1 in de huidige staat geen lang leven meer heeft moge duidelijk zijn; qua interieur (en een beetje qua techniek) is het verouderd, en NSR wil ook graag van de resterende 1800'en af.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2010, 19:27:11 »
Maar waarom willen ze van de 1800'en af? Die bleken met de sneeuw gewoon door te gaan. Het oudere materieel kan wel tegen een stootje, maar SLT, ICMm en VIRM kan er niet echt goed tegen, zo bleek. Dus ik vraag me af of ze de locs niet beter in dienst kunnen houden.
Mvgr Jan Wiebrand

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8579
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2010, 20:36:03 »
Maar goed, hoe vaak gaat het zo hard sneeuwen? Dat lag aan de overheersende windrichting, niet dat het gemiddeld kouder zou zijn (wereldwijd was het de warmste januari ooit). Daar kun je niet een hele vloot van 1800-en voor gaan handhaven, hoewel de 'nez cassé' één van mijn favoriete loc-ontwerpen is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2010, 20:46:49 »
Nou nou, van het een komt het ander eerst de 1600, 1700, 1800 toen de 1200derden toen de mat 64 nou de DDM 1 whos next?

NS waar zijn jullie mee bezig!!?

beetje boel zonde >:( :'(

Mvg, Mark

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2010, 21:02:35 »
Euh? 1600, 1700, 1800 en daarna de 1200? Die begijp ik niet helemaal.