Google+
Doel:€250.00
Donaties:€156.49

Per saldo:€-93.51

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-11-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vuurtoren, bouwtekening of maatschets gezocht door Ponytail
Vandaag om 17:37:37
Index artikelen Railmagazine door martijnhaman
Vandaag om 17:37:09
Koploper ziet bezetmelders niet door Reinier Z.
Vandaag om 17:27:27
Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc) door IJsselsteyn
Vandaag om 17:27:20
Digikeijs DR5000 - DR4018 schakeldecoder aansluiten en instellen door banne
Vandaag om 17:19:05
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Quinzeedied
Vandaag om 17:16:55
TEE-treinen in Nederland door martijnhaman
Vandaag om 17:16:38
Roco 43592 digitaliseren door Diedrik
Vandaag om 17:15:57
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door MartinH0
Vandaag om 17:11:08
DR4024 een ander adres geven met IB basic door phdirk
Vandaag om 16:53:34
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Wim Vink
Vandaag om 16:50:18
Opendag en Verkoopbeurs Friese Modelbaan Club & Modelspoormuseum 25&26 Nov 2017 door roco
Vandaag om 16:44:24
Zand happen met dieselloc door Sander.
Vandaag om 16:40:49
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Ruud K
Vandaag om 16:27:37
BNLS-Module L'Esimé door Chris80
Vandaag om 16:09:19
Aansluiten Tillig Elite op Rocoline door Rolf S
Vandaag om 16:06:35
OHMB Station Schoonhoven: de zilverstad express... door tothebeach
Vandaag om 16:03:44
BNLS-Module: "Bh0UB's" door Paul Bender
Vandaag om 15:55:09
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 15:49:40
Aansluiten schakelaar 1xAAN/UIT/AAN door frodo
Vandaag om 15:47:10
aansluiten magneetartikel 6852 op de multimuis door Hofnar
Vandaag om 15:37:36
RTM in 0m door JanHdH
Vandaag om 15:32:29
Rangeerbolder door Arnold van Heyst
Vandaag om 15:32:15
RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie door Sebastian
Vandaag om 15:31:10
Schwarzbau-modellen door Ruud K
Vandaag om 15:24:35
Stremming Goes-Vlissingen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:21:37
Helix of Helling? door doniek
Vandaag om 15:09:50
Station 2.0 door Wijktrein
Vandaag om 14:43:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:40:59
Servo bevestigingsbeugel. Suggesties? door zuylen
Vandaag om 13:49:36
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 28850 keer)

Lucf

  • Online Online
  • Berichten: 742
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #105 Gepost op: 13 november 2017, 13:28:27 »
Wat bedoelen jullie met “skirts” (zij-skirts en couchette skirts)?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2710
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #106 Gepost op: 13 november 2017, 13:45:54 »
Even concreet over de ABz die in deze trein reden. Serie 64 had 110 stuks zonder zijschorten onder de bak, serie 70(149st) en 75 (40 st) wel. Beide kwamen voor in deze trein, zowel in grigio als Rosso fegato kleurstelling.
Gelukkig zijn we recent door ACME ruim bedeeld met allerlei series van fs uic-x wagens. Alleen moet je er wel steeds snel bij zijn.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #107 Gepost op: 13 november 2017, 16:12:43 »
@Luc: ik bedoel van die schorten (lijkt wel een soort stroomlijnbeplating) onder de bak.


@Dirkjan: en onderstaand rijtuig? Kwam dat ook wel eens in het buitenland? En in Nederland?  :)


(Rivarossi)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2710
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #108 Gepost op: 13 november 2017, 16:47:52 »
Tja, dat ding heeft wel een RIC raster en kan dus de grens over. Denk echter niet, dan een wagen die geschikt is voor 200km/h en daarmee extra aandacht krijgt in onderhoud zomaar de wijde wereld in werd gestuurd. Die was eerder voor inzet op bijv Rome-Florence bedoeld, waar al in de zeventiger jaren 200 werd gereden. Voor een doorsnee trein naar NL werd eerder op ouder materieel teruggevallen, danwel modern materieel voor 160 km/h
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #109 Gepost op: 13 november 2017, 21:14:32 »
Aha, bedankt  :)  Ik heb ze ook meer aangeschaft omdat ik ze gewoon erg mooi vond, en er een soortgelijk (lees: dezelfde kleur  ;D  ) rijtuig in een trein met TUI rijtuigen zat:  https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4605189

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2710
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #110 Gepost op: 13 november 2017, 23:22:56 »
Dat is inderdaad eentje uit de zelfde serie, maar voor 160km/h. 200km/h wagens schijnen te herkennen te zijn aan een dunne rode streep onderaan de zijwand (net boven t frame)

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Online Online
  • Berichten: 742
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #111 Gepost op: 14 november 2017, 13:41:18 »
Wat zijn de cat nummers van de acme wagens met schorten die ook in NL kwamen? Zijn deze nog ergens te krijgen?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2710
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #112 Gepost op: 14 november 2017, 14:23:52 »
ik heb nog wel een tipo 70 ABz in rosso fegato 50745 die weg mag, geen schorten echter. En z'n Roco broertje uit de 64038 set.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Online Online
  • Berichten: 742
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #113 Gepost op: 14 november 2017, 14:43:26 »
zou het wel leuk vinden om een versie met schorten te hebben....

heb je de B uit 64038 ook te koop?