Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:42:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS 2104
Vandaag om 17:08:48
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:06:43
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:38:24
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
Vandaag om 16:36:50
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door saskia
Vandaag om 16:23:35
Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 16:19:56
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 16:15:20
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald Halma
Vandaag om 16:07:23
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Montanbahn
Vandaag om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Rondom Charlois door Gert Arkema
Vandaag om 15:37:45
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 15:36:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Rick
Vandaag om 15:01:07
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 14:23:31
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 13:45:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door GD
Vandaag om 12:23:09
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij door Montanbahn
Vandaag om 11:53:45
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 69484 keer)

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #105 Gepost op: 13 November 2017, 13:28:27 »
Wat bedoelen jullie met “skirts” (zij-skirts en couchette skirts)?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #106 Gepost op: 13 November 2017, 13:45:54 »
Even concreet over de ABz die in deze trein reden. Serie 64 had 110 stuks zonder zijschorten onder de bak, serie 70(149st) en 75 (40 st) wel. Beide kwamen voor in deze trein, zowel in grigio als Rosso fegato kleurstelling.
Gelukkig zijn we recent door ACME ruim bedeeld met allerlei series van fs uic-x wagens. Alleen moet je er wel steeds snel bij zijn.

Dirkjan

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #107 Gepost op: 13 November 2017, 16:12:43 »
@Luc: ik bedoel van die schorten (lijkt wel een soort stroomlijnbeplating) onder de bak.


@Dirkjan: en onderstaand rijtuig? Kwam dat ook wel eens in het buitenland? En in Nederland?  :)


(Rivarossi)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #108 Gepost op: 13 November 2017, 16:47:52 »
Tja, dat ding heeft wel een RIC raster en kan dus de grens over. Denk echter niet, dan een wagen die geschikt is voor 200km/h en daarmee extra aandacht krijgt in onderhoud zomaar de wijde wereld in werd gestuurd. Die was eerder voor inzet op bijv Rome-Florence bedoeld, waar al in de zeventiger jaren 200 werd gereden. Voor een doorsnee trein naar NL werd eerder op ouder materieel teruggevallen, danwel modern materieel voor 160 km/h

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #109 Gepost op: 13 November 2017, 21:14:32 »
Aha, bedankt  :)  Ik heb ze ook meer aangeschaft omdat ik ze gewoon erg mooi vond, en er een soortgelijk (lees: dezelfde kleur  ;D  ) rijtuig in een trein met TUI rijtuigen zat:  https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4605189

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #110 Gepost op: 13 November 2017, 23:22:56 »
Dat is inderdaad eentje uit de zelfde serie, maar voor 160km/h. 200km/h wagens schijnen te herkennen te zijn aan een dunne rode streep onderaan de zijwand (net boven t frame)

dirkjan

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #111 Gepost op: 14 November 2017, 13:41:18 »
Wat zijn de cat nummers van de acme wagens met schorten die ook in NL kwamen? Zijn deze nog ergens te krijgen?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #112 Gepost op: 14 November 2017, 14:23:52 »
ik heb nog wel een tipo 70 ABz in rosso fegato 50745 die weg mag, geen schorten echter. En z'n Roco broertje uit de 64038 set.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #113 Gepost op: 14 November 2017, 14:43:26 »
zou het wel leuk vinden om een versie met schorten te hebben....

heb je de B uit 64038 ook te koop?

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #115 Gepost op: 17 March 2018, 22:02:36 »
reparatie van een link in de reactie van twee hierboven:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,12457.0.html


plus een bonuslinkje: https://flic.kr/p/9BnSZU  :)

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2159
    • Baan in Los Angeles
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #116 Gepost op: 20 October 2018, 00:49:22 »
Leuke linkjes Martijn. Ben een beetje opzoek naar dat CFL stuff, kwam dus ook deze tegen.

Wat was het vroeger toch een mooie bonte verzameling, maar wat is het ook moeilijk om vandaag de dag aan dit spul in HO te komen.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5631
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #117 Gepost op: 20 October 2018, 08:09:21 »

Op 090782 in Zaltbommel achter de 1640.
Groet, Frank

US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 356
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #118 Gepost op: 21 October 2018, 17:00:07 »


CFL Wegmann BN, vermoedelijk voor de D296/297. foto 06-07-1980 Dgr, in min jonge jaren als rang mcn.



FS Bc type UIC X 1968 met tipo24Au draaistellen. Ook op 06-07-1980 te Dgr.
« Laatst bewerkt op: 21 October 2018, 17:11:01 door Joshua »
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1812
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #119 Gepost op: 21 October 2018, 17:14:24 »
Mooie foto's Joshua. Zo vaak komen foto's uit die tijd van alleen een rijtuig niet voorbij. Dank voor het posten  (y)

Martijn