Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 61018 keer)

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #90 Gepost op: 03 maart 2014, 19:30:05 »
Misschien een nono vraag, maar reden die CFL Wegmanns mee tot Ancona? Lijkt me niet erg comfortabel ;D.... Lijkt me iets als met een Plan W naar Rimini reizen.. ;D

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #91 Gepost op: 03 maart 2014, 19:39:47 »
In dit draadje staat al eerder aangegeven waar de wagens naar toe gingen, zoals hier

De bestemmingen waren in deze treinen redelijk vast

dirkjan

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #92 Gepost op: 03 maart 2014, 19:46:53 »
Dank je, had het samenstelling plaatje over het hoofd gezien..

Gr Tim

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #93 Gepost op: 04 maart 2014, 00:52:31 »
Lilliput had hem ook hoor.

Dag Arnold,

Are you sure? Nou word ik nieuwsgierig, want dan moet ik indertijd écht hebben zitten slapen. Maak er eens een fototje van?

Liliput maakte nu alweer zo'n vijftig jaar geleden al zeer acceptabele Zwitserse rijtuigen, en was indertijd de eerste fabrikant die 303mm lange Zwitserse H0 rijtuigen op de markt bracht (die overigens wat de raamindeling betreft niet helemaal klopten). Ongeveer tegelijkertijd kwamen ze ook met  DB-rijtuigen op schaallengte op de proppen. Ook die zie je op iedere ruilbeurs nog steeds liggen. Ik heb er ook nog een flink aantal van die ik later van kortkoppelingen heb voorzien. Die rijden nog steeds op mijn baan rond. Ik zou niet weten waarom niet, ze zien er - strak tegen elkaar gekoppeld - nog steeds heel goed uit. Uiteraard niet voor de "preciezen" onder ons, maar dat is een geheel ander onderwerp.

Gelukkig heb ik indertijd een tweetal van die Zwitserse bagagerijtuigen van Jouef op de kop kunnen tikken. De rest van die serie Zwitserse Jouef rijtuigen was niet veel soeps, maar die Dms vind ik nog steeds zeer geslaagd. Naar ik begreep was die  indertijd door de Zwitserse vakhandel speciaal bij Jouef besteld omdat Liliput er maar niet mee kwam. Vandaar mijn vraag aan het begin van dit bericht!

Gegroet,

Rob

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #94 Gepost op: 04 maart 2014, 09:28:35 »
Inderdaad is de Dms alleen door Jouef gebouwd, Liliput heeft alleen de Bm(11) en Bc geleverd. En de extra wagens in de sets voor de Dms? Ach, die kunnen dan in de Rheinexpress

dirkjan

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #95 Gepost op: 04 maart 2014, 19:04:41 »
Begin nu ook te twijfelen. Zal binnenkort e.a nakijken.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #96 Gepost op: 04 maart 2014, 19:56:46 »
Mooie samenstelling, Patrick!
Mijne is ook min of meer compleet, maar dan vooral samengesteld uit ACME-rijtuigen:
CFL WEgman B Roco 45487     
SBB Dms          LSM 47232-1
SBB AB            LSM 47215-1
FS Bc Grijs       ACME 50513
FS AB Rosso     ACME 50763
FS B Rosso       ACME 50745

Van die CFL Wegmann moet ik alleen nog het klassenummer verwijderen; volgens mij hoort ie dan tussen de ramen aangebracht te worden; heeft iemand dat al eens gedaan?

Groeten,
Edwin
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2014, 20:00:27 door 5166 »

Patrick Boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2629
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #97 Gepost op: 04 maart 2014, 20:54:45 »
Edwin dank je wel  ;)


Van die CFL Wegmann moet ik alleen nog het klassenummer verwijderen.....

Dat moet ik ook nog doen.



Gr. Patrick
Patrick is op 22 mei 2017 overleden.

A man's got to know his limitations!!!

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #98 Gepost op: 05 maart 2014, 00:40:12 »
reden die CFL Wegmanns mee tot Ancona?

Nee hoor! De CFL Wegmanns kwamen wel in het buitenland maar niet in Italië. Dagelijks kwam er zelfs een exemplaar naar Nederland: Eén 2e klasser (en soms twee in het hoogseizoen.). Regelmatig werden ze ingezet naar Trier, en Belgische- en Franse grensplaatsen vlak buiten Luxemburg om buitenlandse forenzen naar hun werkplaats in Luxemburg en terug te brengen.

O ja, in het bollenseizoen kwam er jaarlijks een stammetje Wegmanns naar Lisse. s'-Morgens voor dag en dauw uit Luxemburg en dezelfde dag nog terug.
Een extra kussentje om op te zitten was dan wel aanbevolen. Dat laatste was ook wel nodig indien in de weekeindtrein tussen Luxemburg en de Belgische zeekust soms Wegmanns waren ingezet.

Gegroet,

Rob

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2149
  • Bruggen-IG:
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #99 Gepost op: 14 juli 2016, 12:19:59 »

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #100 Gepost op: 12 november 2017, 14:49:59 »
Om deze trein gaat het;

(bron Elektriche locomtieven NS-serie 1200)

Grtn,
Dennis

In deze trein zit een SBB AB met nieuw logo. Dus Ls models 47221 ipv 47215 ;)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #101 Gepost op: 12 november 2017, 21:56:05 »
Er reden wagens met oud en nieuw logo tot ver in de 90er jaren

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #102 Gepost op: 13 november 2017, 08:38:02 »
Er reden wagens met oud en nieuw logo tot ver in de 90er jaren

Vanaf wanneer reden ze met nieuw logo? 1985-1986?


En nog een vraag over de fs wagens:

In dit draadje wordt geadviseerd om roco 44715 en 44716 in te zetten. Nu is er sinds 2015 ook een 64611. Weten jullie wat het verschil is tussen deze wagens? Ik zie alleen dat bij de 64611 de "roken stickers" afwezig zijn.

En bij de 44716 zie ik dat het wagennummer begint met 50. Dan is deze internationaal toch niet inzetbaar?

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #103 Gepost op: 13 november 2017, 11:53:08 »
Die FS rijtuigen, op het plaatje lijkt het of het rijtuig van die zij-skirts heeft. Zou het dan zo'n soort rijtuig kunnen zijn:  http://www.modelliniferroviari-wiki.info/index.php?title=UIC-X

Hieronder nog een paar links die ik heb over FS rijtuigen. Let op: ik heb geen enkel verstand ervan. Ik kijk meestal alleen maar of de kleur een beetje klopt met het plaatje  ;D

https://forum.beneluxspoor.net/index.php/index.php/index.php/index.php/topic,12457.0.html
https://www.flickr.com/photos/dombas/3517640892/in/pool-european_overnight_trains/
http://www.railfaneurope.net/pix/it/car/express/UIC-X/B51/red-grey/pix.html
http://www.forum.ferrovie.it/viewtopic.php?t=36734
https://youtu.be/5cwnrYc-Tpw?t=12m58s
https://www.flickr.com/photos/dombas/32430481610/in/photostream/


Heel slecht maar wat uitleg in de tekst:
https://www.youtube.com/watch?v=QPc-w6GKXk4

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1188
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #104 Gepost op: 13 november 2017, 12:44:40 »
Kijk eens op:
http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/int296.php#2
Er staat me bij dat de FS-wagens met skirts couchettes zijn (maar ik twijfel).
« Laatst bewerkt op: 13 november 2017, 12:47:08 door Karben. Reden: aanvulling »
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.