Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 60989 keer)

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #105 Gepost op: 13 november 2017, 13:28:27 »
Wat bedoelen jullie met “skirts” (zij-skirts en couchette skirts)?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #106 Gepost op: 13 november 2017, 13:45:54 »
Even concreet over de ABz die in deze trein reden. Serie 64 had 110 stuks zonder zijschorten onder de bak, serie 70(149st) en 75 (40 st) wel. Beide kwamen voor in deze trein, zowel in grigio als Rosso fegato kleurstelling.
Gelukkig zijn we recent door ACME ruim bedeeld met allerlei series van fs uic-x wagens. Alleen moet je er wel steeds snel bij zijn.

Dirkjan

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #107 Gepost op: 13 november 2017, 16:12:43 »
@Luc: ik bedoel van die schorten (lijkt wel een soort stroomlijnbeplating) onder de bak.


@Dirkjan: en onderstaand rijtuig? Kwam dat ook wel eens in het buitenland? En in Nederland?  :)


(Rivarossi)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #108 Gepost op: 13 november 2017, 16:47:52 »
Tja, dat ding heeft wel een RIC raster en kan dus de grens over. Denk echter niet, dan een wagen die geschikt is voor 200km/h en daarmee extra aandacht krijgt in onderhoud zomaar de wijde wereld in werd gestuurd. Die was eerder voor inzet op bijv Rome-Florence bedoeld, waar al in de zeventiger jaren 200 werd gereden. Voor een doorsnee trein naar NL werd eerder op ouder materieel teruggevallen, danwel modern materieel voor 160 km/h

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #109 Gepost op: 13 november 2017, 21:14:32 »
Aha, bedankt  :)  Ik heb ze ook meer aangeschaft omdat ik ze gewoon erg mooi vond, en er een soortgelijk (lees: dezelfde kleur  ;D  ) rijtuig in een trein met TUI rijtuigen zat:  https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4605189

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #110 Gepost op: 13 november 2017, 23:22:56 »
Dat is inderdaad eentje uit de zelfde serie, maar voor 160km/h. 200km/h wagens schijnen te herkennen te zijn aan een dunne rode streep onderaan de zijwand (net boven t frame)

dirkjan

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #111 Gepost op: 14 november 2017, 13:41:18 »
Wat zijn de cat nummers van de acme wagens met schorten die ook in NL kwamen? Zijn deze nog ergens te krijgen?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #112 Gepost op: 14 november 2017, 14:23:52 »
ik heb nog wel een tipo 70 ABz in rosso fegato 50745 die weg mag, geen schorten echter. En z'n Roco broertje uit de 64038 set.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #113 Gepost op: 14 november 2017, 14:43:26 »
zou het wel leuk vinden om een versie met schorten te hebben....

heb je de B uit 64038 ook te koop?

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #115 Gepost op: 17 maart 2018, 22:02:36 »
reparatie van een link in de reactie van twee hierboven:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,12457.0.html


plus een bonuslinkje: https://flic.kr/p/9BnSZU  :)

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1984
    • Baan in Los Angeles
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #116 Gepost op: 20 oktober 2018, 00:49:22 »
Leuke linkjes Martijn. Ben een beetje opzoek naar dat CFL stuff, kwam dus ook deze tegen.

Wat was het vroeger toch een mooie bonte verzameling, maar wat is het ook moeilijk om vandaag de dag aan dit spul in HO te komen.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5197
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #117 Gepost op: 20 oktober 2018, 08:09:21 »

Op 090782 in Zaltbommel achter de 1640.
Groet, Frank

Pro

  • Offline Offline
  • Berichten: 344
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #118 Gepost op: 21 oktober 2018, 17:00:07 »


CFL Wegmann BN, vermoedelijk voor de D296/297. foto 06-07-1980 Dgr, in min jonge jaren als rang mcn.



FS Bc type UIC X 1968 met tipo24Au draaistellen. Ook op 06-07-1980 te Dgr.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2018, 17:11:01 door Joshua »
Groet JKLX

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1682
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #119 Gepost op: 21 oktober 2018, 17:14:24 »
Mooie foto's Joshua. Zo vaak komen foto's uit die tijd van alleen een rijtuig niet voorbij. Dank voor het posten  (y)

Martijn