Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen door IJsselsteyn
Vandaag om 19:17:39
Stoomcavalcade 50 jaar NVBS Amersfoort-Woudenberg door VictorPM
Vandaag om 19:17:29
Havenbaantje door Edgy
Vandaag om 19:16:24
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Pinkelpa
Vandaag om 19:14:23
Marklin/Trix Rheingold '1928' set , vragen over locs door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:03:31
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:57:01
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door henk
Vandaag om 18:51:33
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door Hendrik Jan
Vandaag om 18:50:23
Vraagje aan de messingbouwers.... hoe buig ik een messing buisje? door Pauldg
Vandaag om 18:30:22
Ermehuizen anno 1974 door Joran
Vandaag om 18:16:27
DE 64/6500 verbouwde varianten in model door Mcn1986
Vandaag om 18:06:34
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:39:21
Flm 4028 kortsluiting door zuylen
Vandaag om 17:16:24
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 16:52:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Yuri Sloof
Vandaag om 16:45:33
Fleischmann BR 24/4141, hoe digitaliseren met verlichting? door Dave.......
Vandaag om 16:13:09
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 15:09:16
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door NS264
Vandaag om 14:21:09
Opdracht fotowedstrijd mei/juni "rangeerwerk" door Bob R.
Vandaag om 12:55:39
Mehano Thalys door henk
Vandaag om 12:48:39
Roco 2418 pimpen (zwaailicht, rangeerlicht, schakelbaar sluitlicht) door bollen neus
Vandaag om 12:45:50
Spoor 1'ers & 0'ers door Joop_L
Vandaag om 12:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:09:59
Lima SBB Re 6/6 met kapotte tandwielen door laurent
Vandaag om 09:25:16
GTM AB48 in 0e door Sven
Vandaag om 00:08:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 juni 2018, 22:44:06
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 31984 keer)

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 926
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #105 Gepost op: 13 november 2017, 13:28:27 »
Wat bedoelen jullie met “skirts” (zij-skirts en couchette skirts)?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2823
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #106 Gepost op: 13 november 2017, 13:45:54 »
Even concreet over de ABz die in deze trein reden. Serie 64 had 110 stuks zonder zijschorten onder de bak, serie 70(149st) en 75 (40 st) wel. Beide kwamen voor in deze trein, zowel in grigio als Rosso fegato kleurstelling.
Gelukkig zijn we recent door ACME ruim bedeeld met allerlei series van fs uic-x wagens. Alleen moet je er wel steeds snel bij zijn.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3096
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #107 Gepost op: 13 november 2017, 16:12:43 »
@Luc: ik bedoel van die schorten (lijkt wel een soort stroomlijnbeplating) onder de bak.


@Dirkjan: en onderstaand rijtuig? Kwam dat ook wel eens in het buitenland? En in Nederland?  :)


(Rivarossi)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2823
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #108 Gepost op: 13 november 2017, 16:47:52 »
Tja, dat ding heeft wel een RIC raster en kan dus de grens over. Denk echter niet, dan een wagen die geschikt is voor 200km/h en daarmee extra aandacht krijgt in onderhoud zomaar de wijde wereld in werd gestuurd. Die was eerder voor inzet op bijv Rome-Florence bedoeld, waar al in de zeventiger jaren 200 werd gereden. Voor een doorsnee trein naar NL werd eerder op ouder materieel teruggevallen, danwel modern materieel voor 160 km/h
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3096
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #109 Gepost op: 13 november 2017, 21:14:32 »
Aha, bedankt  :)  Ik heb ze ook meer aangeschaft omdat ik ze gewoon erg mooi vond, en er een soortgelijk (lees: dezelfde kleur  ;D  ) rijtuig in een trein met TUI rijtuigen zat:  https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4605189

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2823
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #110 Gepost op: 13 november 2017, 23:22:56 »
Dat is inderdaad eentje uit de zelfde serie, maar voor 160km/h. 200km/h wagens schijnen te herkennen te zijn aan een dunne rode streep onderaan de zijwand (net boven t frame)

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 926
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #111 Gepost op: 14 november 2017, 13:41:18 »
Wat zijn de cat nummers van de acme wagens met schorten die ook in NL kwamen? Zijn deze nog ergens te krijgen?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2823
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #112 Gepost op: 14 november 2017, 14:23:52 »
ik heb nog wel een tipo 70 ABz in rosso fegato 50745 die weg mag, geen schorten echter. En z'n Roco broertje uit de 64038 set.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 926
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #113 Gepost op: 14 november 2017, 14:43:26 »
zou het wel leuk vinden om een versie met schorten te hebben....

heb je de B uit 64038 ook te koop?

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 926

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3096
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #115 Gepost op: 17 maart 2018, 22:02:36 »
reparatie van een link in de reactie van twee hierboven:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,12457.0.html


plus een bonuslinkje: https://flic.kr/p/9BnSZU  :)