Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 23:57:02
Goede wensen voor 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 23:54:07
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door saskia
Vandaag om 23:33:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 23:33:31
Yamorc 7001 dood door Ronald Halma
Vandaag om 23:32:25
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 23:29:11
Modelwensen 2026 door marco
Vandaag om 23:22:03
MoBaBro.de door Jelmer
Vandaag om 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
Vandaag om 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
Vandaag om 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
Vandaag om 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
Vandaag om 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
Vandaag om 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
Vandaag om 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
Vandaag om 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
  

Auteur Topic: 29 januari 2009 - Op bezoek bij Erwin Visser  (gelezen 52952 keer)

GertB

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #75 Gepost op: 02 July 2009, 22:07:28 »
Diep respect! Wat doen jullie ontzettend goed werk!

TinTin

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
    • Swiss-N-Trak
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #76 Gepost op: 02 July 2009, 22:47:25 »
mannen, nogmaals het ziet er goed uit!!

gisteren was ik nog bij Peter Kramer en toen lag de lok nog uit elkaar, ik hoop dat íe met de aanpassingen die Peter maakte probleemloos zal blijven rijden.

vandaag heb ik het foto-ets werk uit Engeland binnen gekregen dus van mij kunnen jullie binnenkort ook weer een update verwachten.

gr Erwin

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #77 Gepost op: 03 July 2009, 10:36:41 »
Ben, Tintin en alle anderen: txs voor de complimenten. Wij willen er alles aan doen om voor Erwin een leuke baan te maken!




David.

Ivm de bouw zijn er wat kleine wijgingen  :

Het rangeerspoor dat nu tov de anderen sporen (onder) hoger ligt, komt wat dichter bij de andere sporen te liggen
ivm de ligging op de bak. (Anders moet de flex door een wissel en dat is minder)

Dat geldt ook voor één van de bovenste wissels. Daarnaast is volgens Wim en mij  "automatisch" (ont)koppelen
van wagons ed. op de gebogen rails boven niet goed mogelijk. Om het automatisch (ont)koppelen dmv besturing via Koploper van wagons mogelijk te maken, ga ik hier rechte rails neerleggen. (Tenzij er betere suggesties zijn.)

Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 15:29:52 door Paul VT 11.5 »

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #78 Gepost op: 03 July 2009, 15:51:33 »
Update bouw:

Vandaag nog verschillende wisselaandrijvingen L/R aangepast om de kosten een beetje te beperken. (Alle beetjes helpen)




Zoek de verschillen  ;)




Bijna rond:







Tot de volgende update!

@ErwinV: de opstelsporen boven worden nu recht gelegd. Goede keuze van je.

Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 15:57:39 door Paul VT 11.5 »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #79 Gepost op: 03 July 2009, 15:54:09 »
Paul, je linkjes naar de grote plaatjes werken niet, de laatste drie zichtbare plaatjes wijzen naar hetzelfde grote plaatje ;)

Gr. Remco.

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #80 Gepost op: 03 July 2009, 15:57:58 »
Nu ok. txs! Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 23:35:35 door Paul VT 11.5 »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #81 Gepost op: 03 July 2009, 16:07:05 »


Paul,

Vraagje, dat spoor wat naar beneden gaat, links in beeld, komt dat bij de overgang niet teveel links ivm profiel vrije ruimte ? Omdat je bovenin prima zit maar
naar beneden naar links wegloopt ? Ik kan het niet meten natuurlijk....

Gr. Remco.

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #82 Gepost op: 03 July 2009, 16:14:55 »
Tja Remco, daar hebben wij natuurlijk naar gekeken en opgelet. Daar hebben we de nodige aandacht en tijd aanbesteed, en het past, maar dan ook maar net. Er komt nog een pantograaf geleider, mocht dit nodig zijn, maar we zijn niet geheel op de hoogte van welk materiaal Erwin allemaal heeft.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #83 Gepost op: 03 July 2009, 16:15:18 »
Paul, welke hellingshoek houden jullie aan ? Op de foto hierboven zie ik de twee sporen op een relatief kort stuk van nivo wisselen, maar de lengte is moeilijk in te schatten.

Sander

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #84 Gepost op: 03 July 2009, 16:20:30 »
3% Volgens tekening en berekening van ANY-RAIL.
 >:( Staat in het ontwerp.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 370
    • AnyRail
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #85 Gepost op: 03 July 2009, 16:28:34 »
Wellicht is de helling zoals ie er uiteindelijk ligt iets steiler. In de oorspronkelijke tekening begon de helling direct na de wissel in de bocht (achteraan op de foto), maar zo te zien op deze foto wordt hier nog niet zoveel hoogteverschil bereikt. Maar in de tekening werd uitgegaan van 9cm hoogte, misschien is het hier wat minder, dat kan ik niet zien. Ik heb van Paul begrepen dat ze hebben testgereden op dit stuk, en dat het wil, en dat is het voornaamste!

Bij Erwin gaan geen hele lange treinen rijden, en we hebben nu eenmaal maar iets meer dan twee vierkante meter ruimte, en het moet ook nog eens demontabel zijn.

David.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #86 Gepost op: 03 July 2009, 16:45:04 »
Dank je voor het antwoord, David. Niet iedere vraag moet meteen worden gezien als commentaar. Ik zag het verschil met het ontwerp ook.

Sander

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 370
    • AnyRail
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #87 Gepost op: 03 July 2009, 17:02:03 »
Ja, Wim en Paul hebben ter plaatse de beste oplossing gekozen met alle eerder genoemde eisen (zie mijn toelichting op het baanplan een aantal posts terug). Bij de discussies over het baanplan was het al duidelijk dat dit een lastig punt zou worden, en wat theoretisch lijkt te kunnen is nog niet altijd het beste wanneer je eenmaal bezig bent. Twee niveau's op zo'n korte lengte is altijd een heel gepuzzel.

Ga er maar vanuit dat met de ervaring van deze twee heren tijdens de bouw de beste oplossing is gekozen!

David.
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 17:24:48 door David »

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #88 Gepost op: 03 July 2009, 23:34:09 »
Dank je voor het antwoord, David. Niet iedere vraag moet meteen worden gezien als commentaar. Ik zag het verschil met het ontwerp ook. Sander

Sander,Remco, ik zie het niet als commentaar. De helling is idd niet overal "ideaal", maar Wim en ik hebben
er een, zoals het er nu naar uitziet, goed werkend compromis van gemaakt tussen wensen en realiseerbaarheid.
Als wij in een later stadium uitgebreid kunnen testen, gaan wij zien of verdere aanpassingen nog noodzakelijk zijn,
realiseerbaar zijn of dat wij het zo moeten laten. Mocht je hierover nog vragen hebben, dan lees ik dat hier wel.

Vraag in zijn algemeenheid: Waarmee kun je plexiglas het beste "zagen" zonder dat het een rafelige, gesmolten
meuk wordt?

Greetz, Paul

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #89 Gepost op: 03 July 2009, 23:39:57 »
Paul, de term plexiglas is niet helemaal eenduidig. Als het een perspex-achtige betreft dan is petroleum het aangewezen koelmiddel voor zagen en boren. Dat is het enige juiste middel, zoals dat wordt toegepast bij aquarium-bouw (ze willen geen zichtbare naden).

Op de hellingen geef ik geen reactie meer - dat zoekt Wim maar uit.

Sander