Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:41:36
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door FritsT
Vandaag om 20:21:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:11:05
Wat doen jullie als het koud wordt? door Sylvester
Vandaag om 19:59:02
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 19:58:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:58:08
Welke wielreiniger door Jan Bennink
Vandaag om 19:55:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 19:52:15
Koploper overzetten naar iTrain door Martin Domburg
Vandaag om 19:37:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:56:52
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Noordernet
Vandaag om 18:27:51
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:21:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 18:18:41
ROCO 66420 door Arjan6511
Vandaag om 17:28:12
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 16:57:39
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 16:56:26
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Pauldg
Vandaag om 16:54:54
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:44:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:28:49
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:19:55
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 13:25:02
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:35:45
Standerdmolen door MOVisser
Vandaag om 11:16:36
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 11:11:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Rick
Vandaag om 11:04:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:54:03
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Ronald Halma
Vandaag om 10:32:02
Roco 2025 door Bertje B
Vandaag om 09:59:50
Onbekend analoog bouwsteentje door henk
Vandaag om 09:56:48
PIKO sounddecoder NS2200 instellingen door mamory
Vandaag om 09:19:17
  

Auteur Topic: 29 januari 2009 - Op bezoek bij Erwin Visser  (gelezen 51404 keer)

GertB

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #75 Gepost op: 02 July 2009, 22:07:28 »
Diep respect! Wat doen jullie ontzettend goed werk!

TinTin

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
    • Swiss-N-Trak
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #76 Gepost op: 02 July 2009, 22:47:25 »
mannen, nogmaals het ziet er goed uit!!

gisteren was ik nog bij Peter Kramer en toen lag de lok nog uit elkaar, ik hoop dat íe met de aanpassingen die Peter maakte probleemloos zal blijven rijden.

vandaag heb ik het foto-ets werk uit Engeland binnen gekregen dus van mij kunnen jullie binnenkort ook weer een update verwachten.

gr Erwin

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #77 Gepost op: 03 July 2009, 10:36:41 »
Ben, Tintin en alle anderen: txs voor de complimenten. Wij willen er alles aan doen om voor Erwin een leuke baan te maken!




David.

Ivm de bouw zijn er wat kleine wijgingen  :

Het rangeerspoor dat nu tov de anderen sporen (onder) hoger ligt, komt wat dichter bij de andere sporen te liggen
ivm de ligging op de bak. (Anders moet de flex door een wissel en dat is minder)

Dat geldt ook voor één van de bovenste wissels. Daarnaast is volgens Wim en mij  "automatisch" (ont)koppelen
van wagons ed. op de gebogen rails boven niet goed mogelijk. Om het automatisch (ont)koppelen dmv besturing via Koploper van wagons mogelijk te maken, ga ik hier rechte rails neerleggen. (Tenzij er betere suggesties zijn.)

Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 15:29:52 door Paul VT 11.5 »

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #78 Gepost op: 03 July 2009, 15:51:33 »
Update bouw:

Vandaag nog verschillende wisselaandrijvingen L/R aangepast om de kosten een beetje te beperken. (Alle beetjes helpen)




Zoek de verschillen  ;)




Bijna rond:







Tot de volgende update!

@ErwinV: de opstelsporen boven worden nu recht gelegd. Goede keuze van je.

Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 15:57:39 door Paul VT 11.5 »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #79 Gepost op: 03 July 2009, 15:54:09 »
Paul, je linkjes naar de grote plaatjes werken niet, de laatste drie zichtbare plaatjes wijzen naar hetzelfde grote plaatje ;)

Gr. Remco.

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #80 Gepost op: 03 July 2009, 15:57:58 »
Nu ok. txs! Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 23:35:35 door Paul VT 11.5 »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #81 Gepost op: 03 July 2009, 16:07:05 »


Paul,

Vraagje, dat spoor wat naar beneden gaat, links in beeld, komt dat bij de overgang niet teveel links ivm profiel vrije ruimte ? Omdat je bovenin prima zit maar
naar beneden naar links wegloopt ? Ik kan het niet meten natuurlijk....

Gr. Remco.

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #82 Gepost op: 03 July 2009, 16:14:55 »
Tja Remco, daar hebben wij natuurlijk naar gekeken en opgelet. Daar hebben we de nodige aandacht en tijd aanbesteed, en het past, maar dan ook maar net. Er komt nog een pantograaf geleider, mocht dit nodig zijn, maar we zijn niet geheel op de hoogte van welk materiaal Erwin allemaal heeft.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #83 Gepost op: 03 July 2009, 16:15:18 »
Paul, welke hellingshoek houden jullie aan ? Op de foto hierboven zie ik de twee sporen op een relatief kort stuk van nivo wisselen, maar de lengte is moeilijk in te schatten.

Sander

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #84 Gepost op: 03 July 2009, 16:20:30 »
3% Volgens tekening en berekening van ANY-RAIL.
 >:( Staat in het ontwerp.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
    • AnyRail
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #85 Gepost op: 03 July 2009, 16:28:34 »
Wellicht is de helling zoals ie er uiteindelijk ligt iets steiler. In de oorspronkelijke tekening begon de helling direct na de wissel in de bocht (achteraan op de foto), maar zo te zien op deze foto wordt hier nog niet zoveel hoogteverschil bereikt. Maar in de tekening werd uitgegaan van 9cm hoogte, misschien is het hier wat minder, dat kan ik niet zien. Ik heb van Paul begrepen dat ze hebben testgereden op dit stuk, en dat het wil, en dat is het voornaamste!

Bij Erwin gaan geen hele lange treinen rijden, en we hebben nu eenmaal maar iets meer dan twee vierkante meter ruimte, en het moet ook nog eens demontabel zijn.

David.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #86 Gepost op: 03 July 2009, 16:45:04 »
Dank je voor het antwoord, David. Niet iedere vraag moet meteen worden gezien als commentaar. Ik zag het verschil met het ontwerp ook.

Sander

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
    • AnyRail
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #87 Gepost op: 03 July 2009, 17:02:03 »
Ja, Wim en Paul hebben ter plaatse de beste oplossing gekozen met alle eerder genoemde eisen (zie mijn toelichting op het baanplan een aantal posts terug). Bij de discussies over het baanplan was het al duidelijk dat dit een lastig punt zou worden, en wat theoretisch lijkt te kunnen is nog niet altijd het beste wanneer je eenmaal bezig bent. Twee niveau's op zo'n korte lengte is altijd een heel gepuzzel.

Ga er maar vanuit dat met de ervaring van deze twee heren tijdens de bouw de beste oplossing is gekozen!

David.
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 17:24:48 door David »

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #88 Gepost op: 03 July 2009, 23:34:09 »
Dank je voor het antwoord, David. Niet iedere vraag moet meteen worden gezien als commentaar. Ik zag het verschil met het ontwerp ook. Sander

Sander,Remco, ik zie het niet als commentaar. De helling is idd niet overal "ideaal", maar Wim en ik hebben
er een, zoals het er nu naar uitziet, goed werkend compromis van gemaakt tussen wensen en realiseerbaarheid.
Als wij in een later stadium uitgebreid kunnen testen, gaan wij zien of verdere aanpassingen nog noodzakelijk zijn,
realiseerbaar zijn of dat wij het zo moeten laten. Mocht je hierover nog vragen hebben, dan lees ik dat hier wel.

Vraag in zijn algemeenheid: Waarmee kun je plexiglas het beste "zagen" zonder dat het een rafelige, gesmolten
meuk wordt?

Greetz, Paul

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #89 Gepost op: 03 July 2009, 23:39:57 »
Paul, de term plexiglas is niet helemaal eenduidig. Als het een perspex-achtige betreft dan is petroleum het aangewezen koelmiddel voor zagen en boren. Dat is het enige juiste middel, zoals dat wordt toegepast bij aquarium-bouw (ze willen geen zichtbare naden).

Op de hellingen geef ik geen reactie meer - dat zoekt Wim maar uit.

Sander