Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 18:18:43
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Aachenau West door wob
Vandaag om 17:43:56
digitaal veranderd in 15 jaar door -Anton-
Vandaag om 17:01:53
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 17:00:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
  

Auteur Topic: 29 januari 2009 - Op bezoek bij Erwin Visser  (gelezen 50503 keer)

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re:Op bezoek bij Erwin Visser / bouw kerkje
« Reactie #60 Gepost op: 30 June 2009, 15:29:48 »
.....
Nu nog iets gaan bedenken voor de klokken, hiervoor heeft Vollmer een bedrukt velletje papier meegeleverd maar ik zie dat niet zo zitten. Alle suggesties zijn welkom...

Hoi Erwin,

kijk eens bij dierenspeciaalzaken. Daar vindt je kleine belletjes voor aan de halsband van katten en voor in de kooi bij parkieten e.d. Ik heb ze daar wel gezien met een grootste doorsnede van <1 cm. Je maakt overigens ook een goede kans bij zaken als Pipoos.
Klokkestoel erbij maken van styreen strips en een geluidskitje en de suggestie is compleet.....

Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #61 Gepost op: 30 June 2009, 21:05:57 »
Mooi stukje timmerwerk Paul! (y)

Stonden er bierflesjes in de weg? ;)

Groet Jaap


Ook puik werk van Wim (y) en nee, geen last van bierflesjes! Wel last van het kip zonder kop syndroom.
Wim had bedacht in 2 dagen klaar te zijn maar gisteravond paste het baanplan dus ineens niet meer....
Wij hadden nl. de bakken een kwart slag gedraaid bij het zagen en boren en zo.  :P
Nog geprobeerd het e.e.a. af te schuiven op David en het baanplan.....ging niet.
Ik ben dus door Wim (Hoofdknoeier) bevorderd tot Opperknoeier!  ;D

Daarom vanmorgen maar deels overnieuw begonnen, wat poten aan de andere zijden
gemonteerd en 2 verzaagde zijkanten vervangen. Daarna ging het beter.
De verschillende lagen worden zichtbaar:


Moeder de vrouw is niet thuis  ;) Ons domein breidt zich langzaam verder uit in de tuin:



Weer wat verder:



De kleine bak (begin) waarop de lokloods en de draaischijf komen:


Inmiddels is Wim vertrokken van Almere naar Zeeland (v.v.) om materiaal op te halen. (y)
Zo kunnen wij morgen weer verder.

Greetz, Paul
« Laatst bewerkt op: 30 June 2009, 21:08:18 door Paul VT 11.5 »

Jos001

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
  • N en G rijder
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #62 Gepost op: 30 June 2009, 23:50:50 »
Top mannen!

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #63 Gepost op: 01 July 2009, 07:40:22 »
Goed bezig jongens!
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

TinTin

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
    • Swiss-N-Trak
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #64 Gepost op: 01 July 2009, 10:33:55 »
mannen het ziet er fantastisch uit! succes verder (maar zal wel lukken)  (y)

@ Bob, kleine verwarring ik bedoel de klokken waarop je kunt zien hoe laat het is (maar dank voor het meedenken!); ik heb ondertussen in Engeland een fotoets setje gevonden (en besteld) hoop dat dat snel komt.

gr Erwin

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #65 Gepost op: 01 July 2009, 17:50:17 »
Oproep aan iedereen met een groot hart: we komen voor deze actie wat financiële middelen tekort. Spullen hebben we genoeg, maar sommige zaken moeten nu eenmaal aangeschaft worden.
Strijk over je hart en steun deze mooie actie: ABN AMRO rekening 437088774 tnv PW van der Leek, Houten.
Elke bijdrage is welkom en wordt zeer gewaardeerd, ook als je maar 10 cent kunt missen!
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #66 Gepost op: 01 July 2009, 18:07:12 »
Update:

Gisteravond heeft Wim bij Chris de div. nog benodigde rails en wissels opgehaald.
Karst toonde zich vanmorgen bereid om de nog ontbrekende gebogen wissels te doneren en langs te brengen.
Hierdoor konden wij vanmorgen vlot verder. (y)

Vanmorgen samen met Wim eerst het laagste niveau verder gelegd:


@Roelco: je kunt hier al een beetje zien waarom de kijkgaten aan de zijkanten geschrapt zijn: geen ruimte.

Het aansluiten van wisseldecoders en bezetmelders op het laagste niveau:



Nog wat pics van de onderkant/ zijkanten met de verschillende niveaus:



Om er beter van bovenaf bij te kunnen, worden er nu kijkgaten aan de bovenzijde gerealiseerd.
Zo nu eerst happen en straks weer door.

Greetz, Paul


Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #67 Gepost op: 01 July 2009, 18:29:58 »
Elke bijdrage is welkom en wordt zeer gewaardeerd, ook als je maar 10 cent kunt missen!

Heb m'n spaarvarken(tje) geslacht.
Bijdrage is overgemaakt.

mvg,
Fred.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #68 Gepost op: 01 July 2009, 23:11:58 »
'k had nog net 10 cent. ;D

Mensen kom op, drink even een fles wijn minder van de week, stook een pakje sigaretten minder of ga op je fiets naar het werk, scheelt je weer een tank brandstof. Kun je mooi het bespaarde geld overmaken naar Peter zijn rekening.(zie citaat) (y)
Strijk over je hart en steun deze mooie actie: ABN AMRO rekening 437088774 tnv PW van der Leek, Houten.
Elke bijdrage is welkom en wordt zeer gewaardeerd, ook als je maar 10 cent kunt missen!
mvg Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #69 Gepost op: 01 July 2009, 23:59:38 »
Die fles wijn koop ik toch wel!  ;D Evengoed de kas voor Erwin bij Peter nog wat bijgevuld.
Morgen ook weer een (foto) update van de vorderingen.

Greetz, Paul

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #70 Gepost op: 02 July 2009, 00:21:18 »
...@ Bob, kleine verwarring ik bedoel de klokken waarop je kunt zien hoe laat het is (maar dank voor het meedenken!); ik heb ondertussen in Engeland een fotoets setje gevonden (en besteld) hoop dat dat snel komt....

Hoi Erwin, leuke verwarring. Je kunt voor het uurwerk eens overwegen een uurwerk (oud quartz dameshorloge, zie bijv. marktplaats) te gebruiken (uurwerk uit de kast wippen, wijzers en plaat eraf en asje door de wand steken, plaatje er weer op en vastlijmen en wijzers er weer op. Hoppa, een werkende klok.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6684
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #71 Gepost op: 02 July 2009, 06:57:54 »

Mensen kom op, drink even een fles wijn minder van de week, stook een pakje sigaretten minder of ga op je fiets naar het werk, scheelt je weer een tank brandstof.
Roken en wijn drinken zal ik niet laten. Fietsen is me te gevaarlijk.  :P Maar de brandstof van m'n auto betaalt de baas. Dus reden te meer een donatie te doen, bij deze. Respect voor de actie zoals deze is opgezet. (y)

Gr, Ben.

Erwinv

  • Op het rechte spoor
  • Offline Offline
  • Berichten: 197
    • Erwinv Modelspoor
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #72 Gepost op: 02 July 2009, 10:59:33 »
Hoi mannen

goed werk

gr erwinv

koploper + xpressnetli the best

Erwin is op 7 juli 2009 overleden.

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 365
    • AnyRail
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #73 Gepost op: 02 July 2009, 15:46:17 »
Tadatada! En hier het nieuwe baanplan!!
Het oorspronkelijke baanplan bleek een aantal problemen op te leveren bij de bouw. Ik zal hieronder eens proberen uit te leggen waarom.

Toen we bij Erwin begonnen te bouwen, was dat natuurlijk een leuk gebeuren, zowel voor de bouwers als voor Erwin.
Iets wat we ons echter niet hadden gerealiseerd, was dat Erwin al die tijd eigenlijk niet kon rijden. De nieuwe baan kwam op de plaats van de oude,
en het was lastig om elke keer iets rijdends achter te laten aan het eind van de dag.
Ook was het lastig flinke voortgang te boeken vanwege de locatie, en de inpak en uitpak tijd op de bouwdagen. Kortom, het zou op deze manier wel even gaan duren.
En al die tijd zou Erwin maar mondjesmaat kunnen pendelen op een deel van de baan.

In overleg is toen besloten de bouw elders voort te zetten, waar het gereedschap gewoon kon blijven staan. Paul heeft een stuk van z'n huis hiervoor tijdelijk als werkplaats ingericht. Wim Ros en Paul zijn hier de afgelopen dagen druk aan het werk geweest, en zijn zelfs al bijna klaar met de railbouw!

Voordat ze begonnen, hebben we het oorspronkelijke baanplan nog eens onder de loep genomen. Er kwam uiteraard ineens een nieuwe eis van verplaatsbaarheid bij.
Ook hebben we als eis een absolute betrouwbaarheid neergelegd, zodat Erwin er maximaal plezier aan kan beleven. Het is immers nogal irritant als je elke keer als er wat mis gaat de verpleging erbij moet roepen. De bestaande wensen hebben we nog eens op een rijtje gezet:

Erwins wensen:
-Speelser spoorplan dan Erwin eerst had
-Draaischijf met lokloods
-Baan op meerdere niveaus
-Volledig geautomatiseerd bedrijf
-Hergebruik tunnel Erwin (is dubbelsporig)
-Duits
-Dorp en wegen
-R2 bogen zijn OK

Verdere eisen:
* Erwin moet er voldoende mee uit de voeten kunnen
* Het moet voldoende speelmogelijkheden bieden
* Erwin moet een groot gedeelte van zijn ideeen erin terug kunnen zien
* De verzorging moet nog in de kamer kunnen met lompe apparaten
* De bouwers moeten het zien zitten
* De bouwtijd moet binnen de perken blijven
* Het moet vervoerd kunnen worden
* De landschapsbouwers moeten straks hun spullen en creativiteit kwijt kunnen

Dat heeft heel wat discussie opgeleverd. En dat allemaal op iets meer dan twee vierkante meter! Het bestaande plan was vooral op het gebied van vervoerbaarheid een probleem. Het bleek lastig dit plan goed in twee modules te knippen. Ook voor de klimspiraal in het midden was eigenlijk te weinig ruimte om de nodige hoogte te halen.

Uiteindelijk zijn we gekomen tot het onderstaande baanplan, dat nu dus 90% af in Almere staat te wachten op de finishing touch voor wat betreft de railbouw eind volgende week. Daarna kan het landschapsteam aan de slag.



David.

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #74 Gepost op: 02 July 2009, 21:02:31 »
Hi,

Inmiddels zijn wij weer wat verder gekomen. Daarom een bouw update zodat jullie goed kunnen volgen
waar het geld aan wordt besteed en hoe de gedoneerde spullen worden gebruikt. Inmiddels weer wat verder gekomen
op het hoogste niveau en o.a de kijkgaten gemaakt. De kijkgaten kunnen straks mooi in het landschap worden ingebed en bieden goed toegang tot de wissels en de elektronica zoals wisseldecoders & bezetmelders:




Kijkgat andere zijde:



Toch maar wat extra licht ivm het werken op de late uurtjes. Een paar halogeenspotjes schieten niet op
als je wat ouder wordt...  ::)


Bedrading wissels en bezetmelders onderzijde hoogste niveau:


@ErwinV: vanmiddag kwam Peter Kramer je BR55 langsbrengen (y) Ziet er goed uit!


Tot het volgende verslag!

Greetz, Paul